Friday, August 30, 2013

חיפה בעיר ובשטח

תאריך :  30-8-2013

קניון קסטרא - ליד מנהרות הכרמל - בתי הקברות בכפר סמיר - מחנה דוד - טיילת הכט - שקמונה - המכון לחקר הימים - טיילת בת גלים - בת גלים - רחוב יפו - שדרות בן גוריון (המושבה הגרמנית) - רחוב הגפן - שדרות הציונות (רח' או"ם) - רחוב הרצליה - עמק הזיתים - הטכניון הישן (טכנודע) - רחוב בלפור - התאטרון העירוני - רחוב ארלוזורוב - ליד בריכת הפועל - רמת הדר - רחוב לאון בלום - רחוב האסיף - רחוב יותם - ככר קרית ספר - רחוב דיזרעאלי  - מרכז אחוזה (חורב) - רחוב איינשטיין - שדרות אבא חושי - צומת דניה - ירידה ל רמת יצחק - סינגל "הביובים" - כביש "אוניברסיטה-עוספייה" - חרבת מכלול - סינגל "קדם" - נחל גלים - עין קדם - נחל גלים - טירת הכרמל - קניון קסטרא

נקודת יציאה : חניון של קניון קסטרא (ליד חנות רוזן מינץ)

אורך : 34 ק"מ

גובה מצטבר : 656 מ'

קובץ TRK ל GPS

• כמו בכל שנה יצאנו לטיול המסורתי בחיפה
    זהו טיול המשלב רכיבת אורבן בטיילת לאורך הים וברחובות וסיום בירידה בשטח
    בכל פעם אני משנה חלקים במסלול כדי לגוון ולא לחזור על אותו מסלול
  • התחלנו בקניון קסטרא (1) והמשכנו לכביש שעובר ליד מנהרות הכרמל (3) והלאה לאורך בתי הקברות לשכונת מחנה דוד ולגשר הולכי הרגל מעל כביש החוף בכניסה לחיפה (5)
    אחרי טיפוס המדרגות של הגשר וירידה לצידו המערבי המשכנו בכביש הפנימי לאורך הים עד חיבור לטיילת הכט קצת מדרום מערב מסעדת מקסים בנקודה 6
  • מכאן רכיבה בטיילת שמסתיימת אחרי תל שקמונה בנקודה 7
    המשכנו בכביש המשובש לאורך הים עד טיילת בת גלים 8
    מכאן בטיילת עד שרידי הקזינו מימי המנדט והלאה ליד בריכת בת גלים ולפני בסיס חיל הים שחוסם את ההמשך (9) פנינו דרך רחובות בת גלים עד הצומת ליד התחנה המרכזית (12)
  • המשכנו ברחובות העיר התחתית עם עצירה ליד בית הקברות הבריטי ממלחמת העולם ה I
    והלאה למושבה הגרמנית (שדרות בן גוריון) בנקודה 13
    זהו כרגיל קטע יפה עם המראה הנהדר של כיפת הזהב והגנים הבאהיים
    בנקודה 14 פנינו לרח' הגפן והלאה עד הפנייה לרחוב הרצליה בנקודה 15
  • המשכנו ברחובות של הדר דרך הטכניון הישן (טכנודע) לפני נקודה 17 בה פנינו לרחוב בלפור והלאה לתיאטרון העירוני (19) ולרחוב ארלוזורוב (20)
    טיפסנו דרך רמת הדר עד הפנייה לרח' האסיף (21)
  • מכאן ירידה ועלייה לצומת שמשון (22) והלאה ברחובות הכרמל עד אחוזה (מרכז חורב) (24)
  • המשכנו וטיפסנו דרך רח' איינשטיין (25) לכל אורכו והלאה לאורך שדרות אבא חושי לצומת דניה 27 בה עצרנו בגן המוצל למילוי מים וחלקנו השתעשעו במדרגות (ראה תמונות)
    מכאן עוד טיפוס לצומת היורדת לרמת יצחק (28) ולתחילת סינגל הביובים (29)
  • כאן מתחיל קטע השטח של המסלול
    סינגל הביובים כרגיל משובח ומסתיים בנקודה 30
    מכאן טיפוס בדרך ה 4X4 לצומת הדרך עם כביש "אוניברסיטה-עוספייה" בנקודה 31
    חצינו את הכביש והמשכנו בדרך הלבנה עד הכניסה לחניון בנקודה 32
  • פה רכבנו בדרך עד נקודות 33 בהן רכבנו ללא שביל ברור עד חיבור לסינגל "קדם" המסומן שחור
    הסינגל מתחיל זורם וטכני קל אבל השליש האחרון רכיב חלקית בגלל דרדרות , סלעים וקוצים
    בנקודה 34 עוזבים את הסינגל ופונים בסינגל רכיב חלקית בגלל הקוצים והסבך עד חיבור לדרך ה 4X4 בנקודה 35
    מכאן ירידה כייפית בדבל הטכני התלול והדרדרתי שיורד עד נחל גלים בנקודה 36
  • טיפסנו לגדה הצפונית של נחל גלים ופנינו בדרך המסומנת שחור ובהמשך כולל כמה קטעי סינגל בעלייה עד עין קדם (37)
    אחרי טבילה במעיין ונקבותיו (ראה תמונות) חזרנו בסינגלים עד מעל נקודה 36 והלאה עם דרך ה 4X4 עד טירה 38
  • מכאן ברחובות טירת הכרמל עד נקודה 39 בה עלינו על דרך 4X4 לכיוון הקניונים של חיפה
    בנקודה 40 עלינו על כביש הקניונים והמשכנו עד האוטו (1)