Friday, August 16, 2013

נחל שופט וסביבתו

תאריך :  16-8-2013

הזורע - ליד עין זוריק - סינגל "האירוסים" -  סינגל"גחר" - נחל גחר - עין גחר - נחל זהורה - סינגלים זורמים בין אתר הטייפון לגבעת דיצה - סינגל "סינגל'ה" - נחל שופט - הטחנות של נחל שופט - עין ריחנייה - עין העמק - נחל השניים - סינגל "השניים" - עמק השלום - סינגל "יואש ויצחק" - נחל שופט - שביל הולכי הרגל של נחל שופט - הזורע

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון ליד משתלת 3 המשאלות בצומת הכניסה לקיבוץ הזורע

משתתפים : 20 (4 פרשו במהלך הטיול)

אורך : 25 ק"מ

גובה מצטבר : 429 מ'

קובץ TRK ל GPS

• בגלל שעכשיו מדי מספר שבועות אני כונן בעבודה - כלומר צריך להיות בזמינות של דקות אל המחשב , בניתי מסלול שבכל נקודה בו אהיה בטווח המתאים והמהיר לאוטו
    המסלול זורם ועובר בהרבה קטעים מוצלים , עובר במספר סינגלים משובחים ומספק מעיין משובח לרחצה
    בקיצור מסלול חמוד וכייפי שמתאים לכל מזג אוויר ולכל עונה
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) ונכנסנו להזורע (2) ופנינו שמאלה בכביש שבתוך הקיבוץ
    בנקודה 3 ליד שער פנינו עם הכביש ימינה (לא לצאת מהשער לדרך ה 4X4)
    מיד בנקודה 4 פנינו שמאלה עם דרך ואז בנקודה 5 פנינו שמאלה לגשרון שחוצה תעלה ועולה על כביש ישן עד נקודה 6
  • בנקודות 6 פונים ימינה לדרך 4X4 ואחרי כמה מ'  נכנסים לסינגל "האירוסים"
    הסינגל שומר על גובה ורק בשליש האחרון מטפס כשהוא הופך לדבל ובהמשך אחרי חציית דרך שוב סינגל ברמה טכנית בינונית שמוביל לנחל גחר  עד חיבורו לסינגל "גחר" בנקודה 7
  • מכאן מתחילים לטפס טיפוס מתון ומוצל לאורך כל הדרך
    תחילה בסינגל "גחר" שבמשך הקיץ נפלו בו כ 5 עצים שצריך לדלג מעליהם
    בנקודה 8 מסתיים הסינגל בחיבור לדרך הסלולה העולה במעלה נחל גחר
    בנקודה 9 פנינו לדרך הימנית של נחל גחר שממשיכה לטפס עד נקודה 10
  • כאן בצומת הדרכים פנינו לדרך ה 4X4 הימנית המטפסת בערוץ נחל זהורה עד צומת הדרכים בנקודה 11
    מכאן בדבל עד נקודה 12 ואז סינגל חמוד וזורם בעלייה קלילה עד נקודה 13
    כאן פנינו לדרך 4X4 שמאלה ובצומת הדרכים בנקודה 14 שמאלה בדרך שיורדת עד לתחילת סינגל בנקודה 15
  • זרמנו עם הסינגל החמוד עד נקודה 16
    מכאן שוב על דרך 4X4 מוצלת ביער
    בנקודות 17 מצאנו סינגל שחיפשנו הרבה זמן שיורד ביער בתלילות (טכני בינוני) לדרך 4X4
    המשכנו בדרך עד צומת דרכים , חלקן סלולות בנקודה 18
    מטפסים עם הדרך עד נקודה 19
  • פה מתחיל סינגל "סינגל'ה" המשובח שמביא אותנו בסופו בירידה משובחת ומותלת בנקודה 20 לנחל שופט
  • מכאן טיפוס , תחילה מתון בדרך 4X4 במעלה נחל שופט , וליד שרידי הטחנות שבנקודה 22 מתחילים לטפס קיר קצר ואז עם הדרך עד עין ריחנייה בנקודה 23
  • אחרי שחייה בבריכה של עין ריחנייה טיפסנו בדרך 4X4 למושב עין העמק בנקודה 24
    רכבנו ברחוב הראשי ובנקודה 25 פנינו ימינה ברחוב עד קצהו
    פה ימינה בנקודה 26 בדרך 4X4 שבקצה שלה ירידה תלולה ודרדרתית שמספקת חוויית רכיבה טובה לערוץ נחל השניים בנקודה 27
  • המשכנו בדרך במורד הנחל ונכנסו לקטע סינגל "השניים" הקצר בין נקודות 28
    המשכנו הלאה בדרך לעמק השלום וחצינו אותו בדרך הסולינג המנדטורית מנקודה 29 כאשר השליש האחרון שלו עד נקודה 30 זו עלייה בדרך לבנה
    בנקודה 30 פנינו שמאלה לדבל שמטפס עד למגדל השמירה (31) מסוף שנות ה 30 וממנו מתחיל סינגל "יואש ויצחק"
  • סינגל "יואש ויצחק" יורד במהירות והוא קצת טחון עכשיו בקיץ ומגיע לדרך בנחל שופט בנקודה 32
    מכאן דהרנו במורד נחל שופט בדרך שבגדה השמאלית עד מערכת שבילי הולכי הרגל בנקודה 33
    פה בגלל שבשעות הבוקר המוקדמות אין מטיילים ניתן לרכב בשבילים ובגשרונים המתפתלים ובגשרון שעובר מעל ערוץ נחל שופט לכיוון המערה עוברים ימינה וממשיכים בסינגל שנכנס לקיבוץ בפשפש בנקודה 34
    מכאן רכיבה בשבילי הקיבוץ לשער בנקודה 2 ולאוטו (1)