Friday, August 02, 2013

בסינגל כיסלון החדש של קק"ל

תאריך :  2-8-2013

צומת אשתאול (חוות תבלין) - חציית כביש 395 - מאחורי נוחם - מחצבה בנחל שורק - דרך לאורך נחל שורק - ליד תחנת רכבת בר גיורא - עין עקור - עלייה להר הטייסים - ליד עין טייסים - כביש 395 - כניסה לצובה - הקיר בין צובה לעין לימון - עין לימון - סינגל "כיסלון" - נחל כיסלון - דרך נוף צפונית של יער הקדושים - נחל כרמילה - דרך נוף צפונית של יער הקדושים - יער הקדושים -
צומת אשתאול (חוות תבלין)

נקודת יציאה : חנייה ליד חוות תבלין (מצומת אשתאול פונים לכביש 395 ואחרי כ 100 מ' פונים שמאלה אל תוך היער בשביל כורכר)
                    מפה לחוות תבלין : http://img2.timg.co.il/communafiles/48214449.jpg

אורך : 37 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• לפני שבוע וחצי פרסם ירון פדות את הסינגל החדש שקק"ל בונים בנחל כיסלון
    מיד בניתי עליו מסלול שבוצע השבוע
    מזג האוויר בהרי ירושלים הפתיע לטובה כאשר הטמפרטורה בהתחלה ברכיבה בנחל שורק היתה פחות מ 20 מעלות והאוויר היה יבש
    בנוסף ברוב הקטע הראשון של העלייות היה צל כך שיצא טיול מעולה והעלייה להר הטייסים שתמיד זכורה לי כקשה ומייגעת היתה קלילה
    הסינגל של קק"ל שעדיין לא הסתיימה בנייתו חמוד וזורם ברובו , יופי של תוספת למסלולים בהרי ירושלים
  • התחלנו מחוות תבלין (1) מצומת הדרכים כ 30 מ' מצפון למבנה ופנינו לדרך המזרחית מבין הדרכים שהולכות דרומה
    בנקודה 2 חצינו את כביש 395 ומיד מימין יש דרך שממשיכה לאיזור לולים והלאה בדרכי 4X4 עוברים ממזרח לנוחם עם עלייה קצרה וירידה חמודה ומהירה עד שחוברים לדרך של נחל שורק במחצבה בנקודה 4
  • פה מתחיל קטע ארוך של עלייה מתונה מאד לאורך נחל שורק המתפתל
    יש חצייה אחת של הנחל הזורם עם ביוב בנקודה 6
    המים לא עמוקים ואפשר לחצות בלי להרטב
    שאר החציות היו על גשרים מעל הנחל
  • בצומת הדרכים בנקודה 7 עזבנו את הדרך בערוץ השורק והתחלנו בטיפוס הארוך שהפתיע לטובה בקלות שלו עד לצובה
    הקטע הראשון הוא מעקף לטיפוס הרשמי שמתחיל באיזור גשר רפאים אבל מצריך חציית ביוב מגעילה והכרחית
    העלייה בה עלינו חוסכת את קטע הביוב
    בנקודה 9 התחברנו לדרך הלבנה המסומנת בסימון שבילים ירוק ואיתה המשכנו
    בנקודה 10 ניתן לטפס תחילה רגלית ואחר טיפה לרכב לעין הטייסים בסימון שבילים שחור
    רבים מהחברה עלו לשם ואז חזרו והמשיכו בטיפוס
    בגלל שהמעיין שם דלוח ולא מתאים לרחצה בקיץ המשכתי בטיפוס עד החיבור לכביש 395 ליד צובה בנקודה 12
    המשכנו בשולי הכביש כמה עשרות מ' עד נקודה 13 בכניסה לצובה שמיד אחריה יורדים לכיוון עין לימון ונחל כיסלון
  • ירדנו מנקודה 13 בדרך המדורדרת (הקיר בין עין לימון לצובה) עד עין לימון בנקודה 14
    אחרי טבילה בבריכת המעיין ירדנו בדבל ופנינו לדבל שמטפס צפונה ואחרי כמה עשרות מ' בנקודה 15 התחברו לסינגל "כיסלון" החדש של קק"ל
    ראינו שיש קטע סינגל שבא מימין (מזרח) , לא יודע מאיפה הוא בא
    מנקודה 15 הסינגל מטפס קצת ובגלל שהוא חדש ותחוח יש כמה רטעים של מטרים בודדים שהם קשים , שברגע שהסינגל יהיה מהודק מספיק לא יהוו בעייה כלל
    בהמשך הסינגל זורם ובחציו השני נכנס לחורש מוצל ובסופו יורד בפיתולים נחמדים עד לדרך ה 4X4 בערוץ הכיסלון בנקודה 17
    יופי של עבודה של קק"ל
  • מכאו רכבנו על דרך ה 4X4 המטפסת במתינות עד דרך הנוף הצפונית של יער הקדושים בנקודה 18
    מכאן רכיבה בדרך הנוף המסומנת בסימון שבילים שחור עד צומת הדרכים בנקודה 19
    פה החלטתי לבדוק אלטרנטיבה שנראתה לי יותר טכנית ומעניינת מאשר רכיבה בדרך הנוף , ואכן התבררה כאלטרנטיבה משובחת העוקפת את הר כרמילה מצפון דרך נחל כרמילה ומספקת קצת יותר אדרנלין וחוויה וירידה קצת יותר תלולה
    פנינו ימינה בטיפוס של כמה מטרים ומיד שמאלה בנקודות 20 ואז דרך דבל מדורדר וטכני שחוזר ומתחבר לדרך הנוף בנקודה 21
    בנקודה 22 שוב עזבנו את דרך הנוף הצפונית לטובת ירידה קצת יותר טכנית ומהירה בדרכי 4X4 עד נקודה 24 בה רכבנו על דרך לבנה מקבילה לכביש 38 ובנקודה 25 פנינו דרום מזרחה לדרך לבנה עד חוות תבלין (יקב פלאם) (1)