Friday, August 23, 2013

בין רמתניה למשושים

תאריך :  23-8-2013

צומת בשן - כביש "צומת בשן-צומת קצביה" - גבעת פזרה - מאגר בני צפת (מאגר רמתנייה) - רמתנייה - תל רמתנייה - חציית ציר הנפט - חרבת סלוקייה - מפל האירוסים - דביה - מסיל אום א רעין - פארק קצרין - חציית כביש 9088 - קצרין - טיילת חצבים - נחל קצרין - חרבת שקיף - נחל משושים - עין אמפי - דרך נחל משושים - כביש סובב כנרת - צומת יהודיה

נקודת יציאה : צומת בשן (מפגש כביש 87 ו 98) - רחבה מדרום מזרח לצומת ליד האנדרטה של חטיבה 188

נקודת סיום : חנייה של המסעדה כ 20 מ' מדרום לצומת יהודיה על כביש סובב כרת

משתתפים : 18 (אריק שנפצע וארי שסייע לו פרשו בנחל קצרין מיד אחרי המעבר בקצרין)

אורך : 41 ק"מ

גובה מצטבר : 228 מ'

קובץ TRK ל GPS

• זהו עוד טיול קייצי רב ירידות ורב טבילות בגולן
  • התחלנו בצומת בשן (1) ורכבנו כ 300 מ' מערבה בכביש ובנקודה 2 פנינו לדרך המטפסת לכיוון גבעת פזרה
    בנקודה 3 פנינו ימינה וטיפסנו לתצפית בראש גבעת פזרה (4)
    אחרי התצפית והסבר על הקרבות באיזור במלחמת יום כיפור ירדנו חזרה לנקודה 3 ופנינו לכיוון מאגר רמתנייה (מאגר בני צפת)
    ליד המאגר היו הרבה דייגים
    אחרי המאגר בנקודה 5 יש דרך לא ברורה בה ניתן לחבור לדרך ההמשך בנקודה 6
    חלקנו חצו ישר מנקודה 5 ל 6 , אחרים כולל אותי רכבו דרך נקודות 5A ואחרים עם הדרך הטובה דרך נקודה 5B
    לדעתי הכי טוב להתחבר ישר מ 5 ל 6
    המשכנו עם הדרך ע
    ד צומת הדרכים בנקודה 7 בה פנינו לכיוון רמתנייה
    חצינו את שרידי הכפר היפה רמתנייה והמשכנו וטיפסנו לראש תל רמתנייה בנקודה 10
  • מכאן ירדנו מהתל ומנקודה 11 התחלנו בדהירה בדרכי הטנקים המג'עג'עות והמאובקות תוך חציית ציר הנפט בנקודה 12 עד צומת הדרכים בנקודה 13 ליד סלוקיה
    כאן ראינו עדר חזירים גדול חוצה
    פנינו בנקודה 13 לדרך שהובילה אותנו עד ליד בריכת האירוסים לנקודה 14 וממנה בשבילים עד מעל הבריכה (15)
    אל הבריכה הנהדרת יורדים ברגל בהליכה של כ 100 מ' בשביל תלול
  • אחרי השחייה חזרנו לדרך ה 4X4 שחוצה את ערוץ הזוויתן מיד אחרי נקודה 14 והמשכנו בדהירה בדרכי הטנקים לכיוון קצרין
    בנקודה 18 חתכנו לכיוון היער ובנקודה 19 עם הדרך לכיוון כביש 9088 (נקודה 20)
  • חצינו את הכביש והמשכנו בטיילת המקבילה עד הכניסה לקצרין בנקודה 21
    מכאן בתוך קצרין עד הכיכר בנקודה 22 ובה פנינו החוצה מהיישוב עד פנייה לשביל טיילת החצבים שיורד לנחל קצרין בנקודה 23
  • פה ירדנו בטיילת שהוא שביל סלול
    דווקא כאן במקום הבנאלי ביותר (24) , ללא מכשולים החליק אריק במקום שהשביל חוצה את הערוץ היבש (לא היו מים) והתרסק בצורה קשה עם פגיעות בכתף והצלעות שאילצו פינוי
    בלי אריק וארי שעזר לו המשכנו בטיילת עד נקודה 25 ואז בדרכי 4X4 עד נקודה 27
    הערה : בהקלטה הקטע בין נקודה 24 ל 26 הוא כפול כי כשהודיעו לנו על הפציעה הראשונים נעצרו בנקודה 26 וחזרו לנקודה 24
  • המשכנו ימינה בדרך לאורך נחל משושים ובנקודה 29 חברנו לכביש משובש שמתחבר לדרך של נחל משושים
    אחרי כ 200 מ' הגענו לכניסה לכיוון עין אמפי (30) והלכנו/רכבנו בשביל למעיין (31)
  • אחרי הרחצה במעיין הנחמד חזרנו לנקודה 30 וחברנו לדרך שלאורך נחל משושים בנקודה 32
    מכאן הדהירה הארוכה והמרעידה לאורך קילומטרים רבים עם קטעים מאתגרים של אבנים לכיוון הכנרת - אחת הירידות המשובחות בארץ
    להפתעתנו גילינו ממש לקראת הסוף בנקודה 35 סכר שנבנה על נחל משושים שיוצר בריכה במרחק של כ 20 מ' מהדרך ומאפשר רחצה אחרונה באיזור שבדרך כלל הוא החם ביותר במסלול
    מכאן המשכנו לנקודה 36 בה חברנו לכביש סובב כנרת ובו רכבנו שמאלה עד צומת יהודיה כ 700 מ' ולחנייה של המסעדה מדרום לצומת בה חנינו