Friday, August 09, 2013

ברעם

תאריך :  9-8-2013

גוש חלב - שביל אופניים רמת דלתון - ליד מאגר דלתון - רמת דלתון - כרם בן זמרה - עין עלווה - סינגל "עין עלווה" - נחל גוש חלב - סינגל "הטחנות" - נחל דישון - כביש "סאסא-יראון" - סובב חוות מתתיהו - ברעם - כביש הצפון - אנדרטת ילדי אביבים - כביש הצפון -  למרגלות הר שפרה - כביש "סאסא-יראון" - חניון רבין - נחל צבעון - יער ברעם - מזבלה של גוש חלב  - גוש חלב

נקודת יציאה : תחנת דלק פז כ 200 מ' מדרום לכניסה לגוש חלב בכיוון מירון

מוביל : משה פאר

אורך : 30 ק"מ

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• חיפשתי מסלול בגליל העליון בגלל חתונה בערב שלפני בקיבוץ סאסא
    בתזמון נכון קיבלתי הצעה ממשה פאר למסלול באיזור ברעם שהתאים בדיוק
    סה"כ טיול חמוד שבתחילתו מזג האוויר היה נעים וכלל כמה קירות בלתי אפשריים באיזור חוות מתתיהו
  • יצאנו מתחנת הדלק של גוש חלב (1) על הכביש צפונה ונכנסנו לכפר (2)
    פנינו לרחוב הראשון מימין (3) ועלינו בו עד נקודה 4
    בנקודות 9 נכנסים ליישוב כרם בן זמרה ויוצאים מצד שני
    בשניהם שערים פתוחים כי זו דרך מסומנת ומשולטת של קק"ל
    סביר להניח שהשערים סגורים בלילה אבל ב 6:30 כשעברנו שם הם היו פתוחים
    הירידה ממשיכה בדרך לבנה טובה עד נקודה 10 ומכאן דרך חרוצה ודרדרתית עד החיבור לסינגל עין עלווה שמתחיל בעין עלווה בנקודה 11
    זהו סינגל קצר וחמוד שבהמשך הופך דבל עד המפגש עם הדרך המסומנת וירוק בנחל גוש חלב בנקודה 12
    המשכנו בדרך 4X4 לאורך נחל גוש חלב ובמהרה ירדנו בנקודה 13 לסינגל "הטחנות" שבערוץ נחל גוש חלב
    הסינגל רכיב כולו במיוחד בקיץ (בחורף יש יותר צמחייה , בוץ ...)
    בנקודה 14 מסתיים הסינגל וממשיכים בדרך 4X4 עד מפגש נחל צבעון ונחל גוש חלב בנקודה 15
  • מכאן רכבנו בערוץ נחל דישון בדרך 4X4 בגדה הצפונית עד המפגש עם כביש "סאסא-יראון" בנקודה 16
    רכבנו קטע קצר בכביש מזרחה ובנקודה 17 ירדנו שמאלה לדרך בגדה הצפונית של נחל דישון
    בנקודות 18 יש פיצולים לא ברורים ומניסיון קודם כאן ממשיכים בגדה הצפונית בה הדרך ממשיכה אחרי כמה עשרות מ'
  • בנקודה 19 פנינו לטיפוס באחד הקירות של המסלול
    טיפוס בשיפוע של 19.5%
    בנקודה 20 פנינו לדרך 4X4 שהובילה אותנו לעוד קיר בנקודה 21 עד נקודה 22
    מכאן עלייה מאד מתונה סביב חוות מתתיהו
    בנקודה 23 חברנו לדרך סלולה ואז בנקודה 24 ימינה בדרך סלולה לכיוון ברעם
    בנקודה 25 חצינו את כביש הגישה לברעם ליד השער והמשכנו בדרך לבנה עד חיבור לכביש הצפון בנקודה 26
    המשכנו בכביש עד אנדרטת ילדי אביבים בנקודה 27
  • חזרנו מהאנדרטה לנקודה 26 ופנינו לדרך עם סימון סגול לכיוון הר שפרה
    בנקודה 28 חצינו את כביש "סאסא-יראון" ועצרנו בחניון רבין לבגט עם ריבת תאנים שמשה פאר החביא עבורנו במקום
    אחרי הזלילה המשכנו בטיפוס מתון בדרך 4X4 מאתגרת עד נקודה 31
    פה פנינו שמאלה לירידה טכנית בדרך 4X4 תלולה לערוץ נחל צבעון בנקודה 31A
  • פנינו שמאלה במורד הנחל ואחרי ניסיון למצוא דרך בנקודה 32 המשכנו בדרך ה 4X4 בערוץ נחל צבעון שבנקודה 33 הופך לסינגל רכיב בחלקו הקטן
    לא המשכנו בסינגל אלא התחלנו לטפס בדרך 4X4 לכיוון גוש חלב
    בנקודה 34 ליד מזבלה של גוש חלב הדרך חוברת לכביש של הכפר איתו המשכנו את הכביש הנכנס לכפר והלאה לתחנת הדלק בה חנינו (1)