Friday, September 20, 2013

בין שער הגיא להר אדר

תאריך :  20-9-2013

משתלת פורת ליד דרך בורמה - חצייה מתחת כביש 1 בשער הגיא - נחל אילן - אבני המייל הרומאיות - חרבת מצד - נווה אילן - נחל יתלה - ליד מעלה החמישה - כביש "מעלה החמישה-נטף" - הר הרוח - מעל נחל כפירה - כביש "מעלה החמישה-הר אדר" - סינגל "קרית ענבים" - בית קברות של חטיבת הראל - קרית ענבים - אבו גוש - ליד גן לאומי עין חמד - עין נקובה - עין רפא - עין לימון - סינגל "לימון" ("רפה") של קק"ל - נחל כיסלון - דרך נוף צפונית - חציית כביש גישה לבית מאיר - דרך הג'יפים של דרך בורמה - משתלת פורת ליד דרך בורמה

נקודת יציאה : רחבת חנייה לפני השער של משתלת פורת (המקום בו היתה חנות האופניים "על דרך בורמה") (פוים בשער הגיא לכביש 38 ובפנייה בדרך עפר כ 100 מ' לפני תחנת הדלק פז פונים ימינה למשתלה)

אורך : 37 ק"מ

גובה מצטבר : 993 מ'

קובץ TRK ל GPS

• גם הפעם ציפיתי לטיול במזג אוויר נעים
    אכן היה מעונן רוב הזמן והחום לא הציק , אבל דווקא בעלייה הארוכה של כ 3 שעות היתה לחות נוראית שהקשתה על העלייה
    המסלול מגוון (עליות וירידות , דרכים לבנות , 4X4 , דבלים , סינגלים פראיים וסינגל קק"ל) עם נופים יפים ומכסה יפה את שני צדיו של כביש 1
    לגבי העלייה בדרך שעל השלוחה ליד אבני המייל (נקודות 8 עד 13) , אז היא מומלצת לירידה כי העלייה בה קשה ועדיף אם אפשר לעלות בעלייה של נחל אילן שהיא הקלה והסבירה ביותר באיזור ואם לא אז רכס משלטים או בנחל יתלה
    ראה מסלולים רלוונטיים : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/ruach
  • יצאנו מהחנייה (1) לדרך מקבילה לכביש 38 (2)
    המשכנו בדרכי 4X4 שתחילה טיפסו ואז ירדו למעבר מתחת כביש 1 בנקודה 5
    בנקודה 6 חוצים את כביש הכניסה לכביש 1 מכיוון כביש 38 (אין מעבר תת קרקעי) ואז עוברים את מעקה הבטיחות ורוכבים בדרך הלבנה
  • בנקודה 7 חברנו לדרך המסומת בשחור ובהמשך לאדום בנחל אילן ובהמשך ירוק עד נקודה 8
    פה פנינו שמאלה (צפונה) וטיפסנו בדרך דרדרתית ותלולה עד מפגש עם הדרך האדומה בנקודה 9
    כעבור מרחק קצר בהמשך העלייה בנקודה 10 יש ריכוז מרשים של אבני מייל רומאיות
    המשכנו בטיפוס הקשה בדרך זרועת אבנים תלולה תחילה ובהמשך על קו גובה ושוב מטפסת עד חרבת מצד בנקודה 11
    מכאן ירידה נחמדה ומנקודה 12 המשך טיפוס קל בדרך 4X4 עד חיבור לכביש בנקודה 13
    רכבנו על הכביש קטע קצר ובנקודה 14 קצת לפני השער האחורי של נווה אילן פנינו שמאלה לדרך 4X4 שתחילה הולכת סביב הגדר של נווא אילן ובהמשך ירידה טכנית בדרך ה 4X4 עד נחל יתלה בנקודה 15
  • כאן בצומת דרכים בערוץ מתחילים בטיפוס בדרך בסימון שחור עד כביש "אבו גוש-נטף" בנקודה 16
    פה מילאתי מים במפעל בנקודה 17 וחזרתי לנקודה 16
    המשכנו בכביש וקצת אחרי המעבר של הפנייה להר הרוח הגענו לדרך היוצאת ימינה בנקודה 18
  • מכאן רכיבה בדרך בסימון שחור עד חיבור לדרך השחורה שמעל נחל כפירה בנקודה 19
    המשכנו עם הדרך מזרחה עד נקודה 21 בה עלינו על כביש צר בו פנינו ימינה בעלייה עד חיבור לכביש "מעלה החמישה-הר אדר" בנקודה 22
  • פה אחרי ארוחה קצרה בחניון בנקודה 23 המשכנו בדרך 4X4 לנקודה 24
    פה פנינו לסינגל דאונהיל בסימון שבילים שחור ורכיב בחלקו בגלל דרדרת ודרופים עד הדרך הלבנה בנקודה 25
    המשכנו בסינגל שרובו מתון ורכיב כולו פרט לקטע של 3 מ' עד חיבור לכביש שבתוך קרית ענבים בנקודה 27
    בנקודה 26 הסינגל עובר בפשפש בגדר
    בנקודה 28 מגיעים לכניסה לבית הקברות של חטיבת הראל בקרית ענבים
    פה ניתן למלא מים
  • המשכנו במורד כבישי הקיבוץ ובנקודה 29 פנינו ימינה בכניסה למחצבה וירדנו לדבל שעובר בערוץ בצל ברושים ובהמשך לצד כרמי ענבים עד אבו גוש בנקודה 30
    המשכנו בכביש וחצינו את מחלף חמד (31) והלאה לכיוון עין רפא בנקודה 32
    חצינו את עין נקובא ואת עין רפא עד היציאה מהכפרים ואז הגענו למעיין עין לימון בנקודה 33
  • אחרי טבילה במעיין ירדנו לערוץ נחל כיסלון וטיפסנו לצד צפון בדבל תלול ובנקודה 34 נכנסנו לסינגל "לימון" של קק"ל
    זרמנו עם הסינגל המשובח שמתחיל בעלייה סבירה ובהמשך על קו גובה וירידה עם נופים יפים
    בהמשך הוא מוצל ובסופו ירידה מתפתלת בחורשה לדרך בערוץ הכיסלון בנקודה 35
  • התחלנו לטפס לדרך הנוף הצפונית של נחל כיסלון בנקודה 36
    המשכנו בסימון השחור של הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 37
    טיפסנו בדרך לכביש הגישה לבית מאיר בנקודה 38
    המשכנו בדרכי 4X4 ומנקודה 39 רכבנו על "דרך הג'יפים" שהיא חלק מדרך בורמה עד חציית כביש 38 בנקודה 41 והלאה לאוטו (1)