Wednesday, September 18, 2013

הדישון והחולה בסתיו

תאריך :  18-9-2013

צומת כ"ח - כביש "צומת כ"ח-נבי יושע" - יער נבי יושע - דרך נוף לקרן נפתלי - מרגלות קרן נפתלי - סינגל שביל ישראל מקרן נפתלי לכביש "רמות נפתלי-כרם בן זמרה" -  כביש "רמות נפתלי-כרם בן זמרה" - ליד "אלת הדישון" - דישון - עין דישון - נחל דישון - חציית כביש 886 - תחנת שאיבה עין אביב - יער שדה אליעזר - חציית כביש 90 - ליד חולתה - ליד גשר חולתה - תעלת הירדן - גשר יסוד המעלה - ממזרח לשמורת החולה - תעלת הירדן המערבית - מרכז מבקרים אגמון החולה - צומת כ"ח

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת כ"ח ליד ארומה

אורך : 42 ק"מ

גובה מצטבר : 496 מ'

קובץ TRK ל GPS

• בערב סוכות יצאנו לטיול בצפון מזרח הגליל העליון
    מזג האוויר והאווירה הסתוית בלטו והשפיעו לטובה על הטיול , הזריחה היפה עם ערפילים מעל החולה (ראה תמונות) , הרבה חצבים במורדות נחל דישון , להקת שקנאים ענקית שראינו ועוד .
  • התחלנו בטיפוס מתחנת הדלק בצומת כ"ח (1) בשולי הכביש העולה לנבי יושע
    בעיקול הכביש בנקודה 3 פנינו שמאלה לדרך נוף שעולה לקרן נפתלי
    תחילה השיפוע מאד מתון ולקראת נקודה 5 הוא מתחיל להיות תלול
    בנקודות 4 נפרצה לאחרונה דרך תלולה מאד שמחברת את דרך ה 4X4 שמתחת ומסומנת סימון שבילים אדום לדרך המסומנת שחור בה אנו רכבנו
    קטע זה היה חסר ברכיבות בהם רכבנו בעבר בדרך האדומה , ראה :
     מנקודה 5 הטיפוס הוא בדרך תלולה ודרדרתית שמצריכה הליכה לפעמים לאורך כמה מאות מ'
    בנקודה 6 הגענו לפנייה לשביל ישראל שהחלטתי לבדוק אותו כאן
    הסינגל של שביל ישראל בין נקודה 6 ל 8 רכיב ב 95% אבל מעצבן בגלל האבנים הפזורות ולא הייתי ממליץ עליו אלא להמשיך בדרך ה 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 7 ומשם לחיבור הדרך עם הכביש בנקודה 9
    אנחנו רכבנו בשביל ישראל עד נקודה 8 ומשם בדרך הלולים עד נקודה 9
  • מכאן רכיבה בשולי כביש "רמות נפתלי-כרם בן זמרה" ובצומת הפנייה למושב דישון בנקודה 10 פנינו ימינה ובנקודה 11 נכנסנו בשער המושב דישון
    בנקודה 11 מצפון יש בית קברות בו ניתן למלא מים אם יש צורך
    המשכנו בדרך המקיפה את היישוב מבפנים עד הפשפש בנקודה 12
    פה יצאנו לדרך היורדת לנחל דישון ועצרנו בנקודה 13 בעין דישון הנהדר
    עין דישון נמצא מעל השביל בצד ימין והכניסה אליו ממבנה בטון בגובה חצי מ' המחוסה שק שחור
    שם יש סולם היורד למטה ואז נכנסים דרך פתח צר למעיין הנמצא במבנה  מקומר ויפה עם מים בעומק כמטר ועשרים - מעיין נהדר
    מכאן ממשיכה הירידה הכייפית בשבל עד ערוץ נחל דישון (14)
  • מכאן דהירה לאורך ערוץ הדישון שהיה יבש עד נקודה 16
    מכאן עלייה קצרה בדרך סלולה והמשך עם הדרך עד נקודה 17
    פה פנינו שמאלה לכיוון שדה אליעזר ובנקודה 18 עזבנה את הדרך הטובה לטובת דרכי שדות שעוברות בין מטעי שזיפים ורימונים עד נקודה 19
    פה חברנו לדרך המקבילה לכביש "ראש פינה-קריית שמונה" ממערב ורכבנו בה עד נקודה 20 בה ערוץ נחל דישון עובר מתחת לכביש
  • ירדנו במגלש המשופע ואז במעבר מתחת לכביש ומצידו השני עלינו לדרך העפר שממזרח לכביש (21)
    מכאן רכיבה בדרך טובה בגדה הדרומית של הדישון עד התחברות לדרך על הגדה המערבית של תעלת הירדן בנקודה 24
  • אחד הדברים היפים פה הוא שזה אולי המקום היחיד בארץ בו ניתן לרכב ברציפות על דשא (צומח לאורך כל הקטע 24-25)
    אחרי טבילה צפונית לנקודה 24 המשכנו לאורך הדרך ובנקודה 25 חצינו על גשרון לגדה המזרחית ומיד שמאלה תוך מעבר שער צהוב (ניתן לעקיפה מימין או מתחת) והלאה עם הדרך לאורך התעלה שממזרח לשמורת החולה .
    הדרך הופכת באמצעה לדרך סלולה וממשיכים איתה עד נקודה 26 בה בעצם נמצאים בתוך שטח אגמון החולה ויוצאים דרך השער בנקודה 27
    ממשיכים בכביש עד נקודה 28 לפני החיבור לכביש "ראש פינה-קריית שמונה"
    בנקודה 27 פנינו לדרך מטעים מקבילה לכביש
    הבעייה היא שהיא מגודרת ובנקודה 29 בה רצינו לעבור חזרה לכביש נאלצנו לעבור בפירצה בגדר (יש כמה פרצות בגלל זה באיזור זה)
    אם לא צריך להמשיך עם הדרך כנראה עד ליד צומת גומא
    אנחנו עברנו מתחת הגדר בפרצה נוחה וחצינו את הכביש בצומת (30) והלאה לתחנת הדלק (1)