Wednesday, September 25, 2013

משמר העמק ונחל קיני

תאריך :  25-9-2013

צומת כניסה להיוגב - סינגל "השקדים" - סינגל "עיט עליון" - סינגל "עיט תחתון" - מרגלות גבעת אשמר - תל אבו קוטה  - סינגל "איילות" - גבעת קאט - אנדרטת הקיבוצים - סינגל "חרובים" - סינגל "ג'ימבורי" - בית הקברות של משמר העמק - סינגל המזרון - נחל משמר העמק - עין כפר - ליד מחנה "ליל הקלשונים" - גבעה 400 - נחל קיני - עין קיני - עינות קיני - מגידו - צומת כניסה להיוגב

נקודת יציאה : תחנת דלק פז בצומת הכניסה למושב היוגב

אורך : 34 ק"מ

גובה מצטבר : 694 מ'

קובץ TRK ל GPS

• בגלל הגשם שירד והצפי לגשם בחרתי לרכב ברמות מנשה באיזור המתאים לרכיבה בגשם או אחריו
    בסופו של דבר האדמה אכן היתה רטובה בבוקר ולא הפריעה לרכיבה
    מזג האוויר היה נעים בד"כ ובהרבה קטעים היה מעונן
    המסלול מגוון וכולל הרבה יער מוצל , סינגלים משובחים באיזור משמר העמק ועוד כמה במקומות אחרים , נופים ותצפיות , היסטוריה , וירידה משובחת וארוכה בנחל קיני  לסיום
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) וחצינו את כביש "מגידו-משמר העמק" ומצידה השני של הצומת להיוגב התחלנו לטפס בדרכי 4X4 ביער
    בין נקודה 2 ל 3 רכבנו בסינגל קצר
    המשכנו בדרכים כאשר בנקודות 4 שוב סינגל שניתן ךטפס איתו הלאה , אבל רובנו חזרו לדרך
    בנקודה 7 חברנו לדרך לבנה טובה והמשכנו בטיפוס עד נקודה 8
    פה פנינו ימינה לדרך 4X4 עד נקודה 9 ומכאן הלאה בדרכי 4X4 עד נקודה 11 בה מתחילים הסינגלים
  • בנקודה 11 נכנסנו לסינגל "השקדים" עד סופו בנקודה 12
    פה חברנו לדרך ובנקודה 13 פנינו לדרך ימינה ואחרי כמה מ' עליה פנינו שמאלה לסינגל "עיט"
    סינגל עיט היה משובח (לא זכרתי שהוא כזה) והוא מסתיים בדרך 4X4 בנקודה 15
    מכאן דרך בין שני הרי הגעש העתיקים : גבעת אשמר ותל אבו קוטה
    הדרך מקיפה מצפון את תל אבו קוטה ומגיע אל מתחת חלקו העליון בנקודה 17
    טיפסנו לראש התל (18) עליו יש אנדרטה לנופלי משמר העמק
    פה סיפרתי לחבר'ה על קרבות משמר העמק
  • מהגלעד בנקודה 18 ירדנו חזרה לנקודה 17 ורכבנו עד נקודה 19 בדרך 4X4 ומנקודה 19 בסינגל עד נקודה 20
    קטע קצר בדרך עד נקודה 21
    פה נכנסנו לסינגל "איילות" שהוביל אותנו עד אנדרטת הקיבוצים בנקודה 22
  • מהאנדרטה טיפסנו בדרכי 4X4 ובנקודה 24 נכנסו לסינגל "חרובים" הזורם במהירות עד נקודה 25 ואז המשך סינגל בצידה השני (מערבי)  של הדרך הלבנה  במבחר סינגלים טכניים עד דרך ה 4X4 בנקודה 26
    לקחונו עם הדרך שמאלה עד ליד בית הקברות של משמר העמק (27) בו מילינו מים
  • מכאן טיפוס בדרכי 4X4 עד נקודה 29
    פה נכנסנו לסינגל שמביא אותנו לדרך 4X4 והמשך הסינגל אחריה הוא סינגל "המזרון" הטכני והמשופע שמוביל לנחל משמר העמק (31)
  • פה טיפסנו מאד במתינות בדרך המוצלת לחלוטין במעלה נחל משמר העמק עד נקודה 32
  • פה מתחיל הטיפוס לגבעה 400
    תחילה בסינגל לא ברור שהופך סינגל ברור ובנקודות 40 חובר לשרידי דרך 4X4
    מכאן סינגל בערוץ שמטפס לשלוחה עד נקודה 41
    מכאן דרך 4X4 שמטפסת עד נ.ג 400 עם התצפית הנהדרת ממנה (42)
  •  מכאן רק יורדים
    מתחילים בדהירה בדרכי 4X4 עד נקודה 43
    מכאן טיסה בשיפועים מטורפים לערוץ נחל קיני בנקודה 44
    כאן מתחילה אחת הירידות הכייפיות , טיסה בדרך 4X4 לאורך נחל קיני עד נקודה 45 ליד גדר קיבוץ מגידו ושרידי בית קברות מוסלמי
    פונים בנקודה 45 שמאלה לאורך הדרך ובנקודה 46 חוברים לדרך בשולי היער שתוביל אותנו עד לצומת הכניסה להיוגב ולאוטו (1)