Friday, September 27, 2013

איזור טבעון

תאריך :  27-9-2013

צומת אלונים - סינגל "האלון" - האלון הגדול - טבעון - חצייה מתחת כביש "טבעון-רמת ישי" - סינגל "השומרים" - עתיקות "בית שערים" - פסל אלכסנדר זייד - קבר שייך אבריייך - סינגל סובב טבעון - קרית חרושת - פרק הרכבת - אלרואי - עין אלרואי - כביש "אלרואי-טבעון" - קריית עמל - טבעון - שביל סובב טבעון - טבעון - חניון אוטובוסים טבעון - כביש גישה לבסמת טבעון -  בסמת טבעון - סינגל "אלוני אבא" - אלוני אבא - חרבת קשט - עין חזין - כביש "צומת אלונים-בית לחם הגלילית" - מגרש תחרויות סוסים ליד אלונים - סינגל "אבי סנפיר" - אלונים - באר טבעון - צומת אלונים

נקודת יציאה : חנייה של תחנת דלק בצומת אלונים

משתתפים : 18 (2+ - אמנון ואנדראה הצטרפו לחלק מהמסלול)

אורך : 34 ק"מ

גובה מצטבר : 613 מ'

קובץ TRK ל GPS

• הפעם רכבנו באיזור טבעון
    זהו איזור עם 2 סוגי שטח אופייניים : חורש של אלון תבור וצמחייה אחרת וגבעות פתוחות וחשופות
    מסתתרים בעיקר בשטח האלונים שממזרח וצפון לטבעון הרבה סינגלים
    כמו כן יש פה מספר מעיינות שהם כייפיים לטבילה
  • התחלנו מהחנייה של מתחם הקניות בצומת אלונים (1) ויצאנו לצומת אלונים (2)
    אחרי כמה מ' על כביש "טבעון-רמת ישי" עברנו לשדות מצפון (3) ורכבנו בשרידי דרך במקביל לכביש עשד שהדרך הופכת לדרך של ממש בנקודה 4
    עזבנו את הדרך בנקודה 5
  • בנקודה 5 עברנו מעל שער של גדר בקר ונכנסנו לשרידי סינגל עד נקודה 6
    פה חברנו לסינגל חמוד בחורש עד החניון הקטן שליד האלון הענק בנקודה 7 בה מסתיים הסינגל
    מכאן בדרך 4X4 עד חיבור לדרך סלולה מקבילה לכביש "טבעון-רמת ישי" בנקודה 8
    בנקודה 9 חצינו מתחת לכביש הראשי במעבר הולכי רגל ובצידו השני הגענו לנקודה 10 ברחבה ליד פחי זבל
  • פה נכנסנו לסינגל "השומרים" שזורם בקלילות עד מגרש המשחקים בנקודה 11 והלאה עד חיבור לכביש בנקודה 13
    רכבנו כמה מ' ברחוב ואז בנקודה 13 פנינו לסינגל קצר שהוריד אותנו לאתר בית שערים (14)
    חצינו דרך העתיקות ויצאנו משער הכניסה בנקודה 15 והלאה טיפסנו בכביש המתפתל לכיוון טבעון
    בנקודה 16 פנינו לדרך 4X4 שמטפסת לכיוון הפסל של אלכסנדר זייד (17)
  • מהפסל ירדנו בסינגל מתפתל מסומן בסימון קק"ל עד חיבור לדרך ה 4X4 בנקודה 18
    המשכנו בדרכי 4X4 מסומנות בסימון שביל סובב טבעון עד חיבור לסינגל (גם הוא חלק מסובב טבעון) בנקודה 19
    בנקןודה 20 נגמר הסינגל וממשיכים בדרכי 4X4 עד קרית חרושת בנקודה 21
    פה רכבנו עם הסימון דרך המושב עד חיבור לפרק רכבת העמק שעובר לאורך הקישון ושרידי המסילה הישנה בנקודות 22
    חברנו שוב לכביש פנימי עד המשך פרק הרכבת בנקודה 23
  • פה רכבנו בשביל של הפרק ונאלצנו לעוזבו בנקודה 24 בגלל עבודות שמתבצעות בהמשך השביל
    רכבנו בדרכים מאולתרות בשדות ובהמשך בדרכי 4X4 מסודרות עד עין אלרואי בנקודה 25
    פה יש מעיין יפה לשחייה
    אנחנו לא שחינו כאן כי היה עוד מוקדם
  • מכאן טיפסנו במדרגות הקצרות (26) והלאה ברחובות אלרועי עד צומת הכבישים ביציאה מאלרועי בנקודה 27
  • פה מתחילה העלייה לטבעון
    התחלנו בקטע כביש קצר עד נקודה 28 בה פנינו לדרך 4X4 שמקיפה את מכללת "אורנים"
    בנקודה 29 הדרך הופכת לקיר תלול עד חיבור לרחובות טבעון בנקודה 30
    אחרי הכיכר בנקודות 36 עוברים במגרש חנייה לאוטובוסים
  • המשכנו בכביש לבסמת טבעון וטיפסנו לכפר עד נקודה 38
    פה פנינו לרחוב ימינה ובנקודה 39 הקפנו בסינגל/דבל את מגרש הכדורגל
    אחרי מעבר הגדר בשער בקר בנקודה 40 נכנסנו לסינגל שיורד עד ליד אלוני אבא בנקודה 41
  • פנינו על הכביש שמאלה עד הכניסה לאלוני אבא בנקודה 42
    מכאן רכיבה ברח' הראשי עד היציאה האחורית מהמושב בנקודה 43
    בדרך כלל בטיולים באיזור אנחנו טובלים בעין אבא אבל הפעם קיבלנו מידע מוקדם שהבאר בניקוי ולכן שאבו את המים
    לכן ויתרנו על ביקור בעין אבא ובנקודה 44 פנינו בדרכי שדות עד נקודה 46
    כאן בדרכי שדות מאולתרות עד חרבת קשט ועין חזין שנמצא בה בנקודה 47
    זהו מעיין נחמד שבנוי מבריכה וצמוד אליה מבנה שגם הוא מלא מים
    המבנה המקורה מאפשר כניסה דרך חור בגג ואז ניתן לצלול דרך חור בעומק כ 2 מ' ולעבור לבריכה
  • אחרי הטבילה המשכנו בדרכי 4X4 לשער בכניסה של הדרך לכביש הגישה לבית לחם הגלילית בנקודה 48
    פה רכבנו בכביש כמה עשרות מ' ובנקודה 49 פנינו לדרך שמובילה לאורווה ומגרש לתחרויות סוסים
    אחרי מעבר דרך המתחם הקפנו את האורוות ויצאנו משער בנקודה 50
  • פה טיפסנו בסינגל לא ברור עד חיבור לסינגל "אבי סנפיר" בנקודה 51
    זהו סינגל זורם ומוצל שלחלקו האחרון מצויין
    רכבנו עליו עד נקודה 52
    פה פנינו שמאלה בסינגל בערוצון שמטפס בתלילות עד חיבור לדבל בנקודה 53
    מכאן המשכנו בדבל שלפעמים הופך סינגל בירידה עד הרפת בנקודה 54
    עברנו דרך גדרות הרפת הצרות ומצידן השני המשכנו בדרך 4X4 טובה שיורדת עד צומת הדרכים בנקודה 55
    פנינו לדרך שמאלה ובנקודה 56 פנינו דרך השדות הקצורים עד באר טבעון בנקודה 57
     באר טבעון שתמיד מלאה מים היתה עם מעט מאד מים (כ 1.2 מ') ומאד מעופשת ולכן ויתרנו על הטבילה בה
    מכאן חברנו עם הדרך מבאר טבעון לכביש הגישה לבית לחם הגלילית (58) ולאוטו (1)