Wednesday, September 04, 2013

יפיע

תאריך :  4-9-2013

גניגר - יער בלפור - יפיע - כביש "נצרת-צומת נהלל" - יפיע - עין מקב - הר צמרת - ליד כפר החורש - מפעל לימוזין - יער כפר החורש - סינגל אופנועים ביער כפר החורש - מחנה תנועות הנוער כפר החורש - גן לאומי שימרון -תמרת - סינגל "החצבים" - תל שימרון - כביש גישה לתמרת - כביש 75 - כביש 7555 - נחל צבי - כביש "צומת נהלל-צומת עדשים" - גבת - ליד חניון הבונקרים - חציית כביש גישה לכפר ברוך - מאגר ברוך - נחל מזרע - עין גדעון - גניגר

נקודת יציאה : חנייה בקיבוץ גניגר

המשכנו ברחובות יפיע עד הצומת עם כביש "נצרת-צומת נהלל" בנקודה 7
  • רכבנו בכבישי השירות המקבילים לכביש הראשי מצידו הדרומי עד הצומת בנקודה 8
    פנינו  לכיוון המשך הכפר מהצד המצפוני עד הקצה בנקודה 12
  • מכאן טיפוס בדרך 4X4 עד עין מקב שהיה יבש בנקודה 11 ואחרי עוד 20 מ' מגיעים לכביש מיפיע להר צמרת
    המשכנו עם הכביש עד ליד מה שהיה פעם בית הארחה בנקודה 13 ופנינו לדרך 4X4 שמנקודה 14 הופכת לירידה טובה וטכנית לוואדי בנקודה 15
    מפה טיפוס בדרך עד לצומת הפנייה למפעל "לימוזין" בנקודה 16 (מישהו תיקן אותי שזו מאפיית "אורנים" או בשם אחר מאפיית כפר החורש ולא לימוזין)
  • מכאן רכיבה בדרכים לבנות בד"כ עד הכניסה לסינגל אופנועים בנקודה 17
    זהו סינגל מצויין שיורד עם פיתולים עד לוואדי (18)
    הסינגל תחוח בגלל האופנועים אבל בגלל השיפוע הוא זורם ונוח לרכיבה
  • פנינו בדרך שבוואדי ימינה ובנקודה 19 התחלנו לטפס למחנה תנועות הנוער עד היציאה המערבית שלו בנקודה 20
    מכאן המשך בדרכי 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 21
  • פה פנינו שמאלה לדבל ובנקודה 22 עוברים פשפש בגדר בקר וממשיכים בדבל
    בנקודה 23 יורדים בדבל דרדרתי תלול שהופך סינגל עד נקודה 24
    מפה טיפסנו בדבל ואז בסינגל שבכיוון ההפוך הוא רכיב לפאתי היישוב תימרת ובנקודה 25 ירדנו בסינגל "החצבים" שהופך לדבל בהמשכו עד נקודה 25
    פריחת החצבים שהיו פה בשנים קודמות בעונה זו היו מאכזבים
    מנקודה 26 מטפסים בדבל שבקטעים בהמשך הופך סינגל
    השביל מסומן בחיצים הצבועים על הסלעים בצבע ירוק
    בנקודה 27 מגיעים לדרך שבין 2 בתי הקברות בתל שמרון
  • אחרי שמילינו מים בבית הקברות בו קבור אילן רמון וגם משה דיין ירדנו עם הכביש לכביש הגישה לתמרת (28)
    המשכנו בדרך עד נקודה 29
    פנינו ימינה בדרך עד ליד הכביש ואז בדרך מקבילה לכביש מעבר לתעלה עד נקודה 30
  • פה דילגנו מעל התעלה ומעקה הבטיחות של כביש "צומת נהלל-נצרת" (אין מעבר נוח יותר) וחצינו את הכביש ואז לצומת כביש 75 ו 7555
    רכבנו בשולי כביש 7555 לכיוון מגדל העמק ובנקודה 32 חצינו ימינה לכיוון המטעים (אין כניסה נוחה לדרך)
    התחברנו לדרך ומכאן דהירה בדרכי המטעים הנוחות עד חיבור לכביש "צומת נהלל-צומת עדשים" (33)
  • פנינו בכביש ימינה ובנקודה 34 נכנסנו לגבת ויצאנו מהצד האחורי של הקיבוץ לדרכי העמק
    בנקודה 36 חצינו את הכביש ואת איזור בניית המסילה והמשכנו בדרכים עד נקודה 38
    פה בגלל העבודות אין דרך נוחה וחצינו בר בשטח (הכל רכיב ויש הרבה אפשרויות) בין נקודות 38 (האגם פה יבש והצמחייה לא סבוכה)
  • המשכנו בדרכי העמק עד נקודה 39 ואז פנינו ימינה לכיוון נקודה 40
    מכאן הדרך מטפסת קלות עד נקודה 41
    פה פנינו ימינה וירדנו לנקודה 42
    פנינו בדרך עד נקודה 43 ובה פנינו ימינה לכיוון עין גדעון (44)
    עין גדעון הוא מעיין חמוד בצורת באר עגולה ומאד עמוקה (ראה תמונות)
  • אחרי התרעננות בבריכה חזרנו לנקודה 43 , פנינו ימינה כמה מ' ואז שמאלה בנקודה 45 והלאה בדרכי שדות עד נקודה 47
    פה רכבנו לאורך חורשת אקליפטוס כשמשמאל תעלה
    בנקודות 48 חצינו לכביש בלי שביל מסודר ואחרי חציית הגשר בכביש ירדנו חזרה לדרך מקבילה לכביש עד נקודה 49
    חציו את הכביש ונכנסנו בשער משני לשטח של גניגר והלאה לאוטו בחנייה (1)