Friday, September 06, 2013

ושוב בכרמל הקלאסי

תאריך :  6-9-2013

חניון האגם - כביש "עתלית-צומת דמון" - רכס הר אורן - בית אורן - כביש גישה לבית אורן - שביל הג'יפים - נחל כלח - שוויצריה הקטנה - הסינגל "השחור" בשוויצריה הקטנה - כביש גישה לחי בר - טיילת לחניון טללים - חניון טללים - כביש "עוספייה-צומת דניה" - כביש לרמת יצחק - סינגל "הביובים" - סינגל "המחצבה" - חניון מעל חורשת הארבעים - כביש "אוניברסיטה-עוספייה" - סינגל "נוף אורנים" - חניון מצפור הצוק העליון - בוסתן הכרמל - מצפור יד לבנים - צומת דמון - סינגל "אלון" - בקעת "אלון" - הר שוקף - סינגל "שוקף" - חניון האגם

נקודת יציאה : חניון האגם בנחל אורן

אורך : 28 ק"מ

גובה מצטבר : 882 מ'

קובץ TRK ל GPS

• ושוב הרגשת הסתיו החזירה אותי למסלול שאמנם מתאים לכל השנה אבל בלי לחות הוא הרבה יותר נעים
    לכן בחרתי במסלול הכרמל הקלאסי שהוא אחד ממסלולי הסינגלים המשובחים שיש
    זאת בגלל שהסינגלים הם לא רק כייפיים ומאתגרים אלא גם מלווים בנופים נהדרים וחלקים מהם מוצלים
  • 1-3 יציאה מחניון האגם לכביש "עתלית-צומת דמון" , עליה ימינה קצרה בכביש ובנקודה 3 כניסה לדרך 4X4
  • 3-9 טיפוס בדרך 4X4 לכיוון הר אורן בסימון כחול תחילה ובהמשך ירוק ובסוף ללא סימון
    בצומת הדרכים בנקודה 4 פונים ימינה לדרך לכיוון בית אורן
    בנקודה 5 דבל שחובר לדרך בנקודה 6 והמשך לבית אורן (7)
    ממשיכים בכבישי בית אורן והלאה לצומת הכבישים בנרודה 9
  • 9-13 פנייה לדרך 4X4 שהופכת לדרך/דבל ("שביל הג'יפים") שיורדת לערוץ נחל כלח (12)
    חוצים את הגשר בוואדי ופה ממשיך הדבל כסינגל טכני שמטפס וסופו לא רכיב עד נקודה 13
  • 13-15 פונים לסינגל ארוך שמתחיל ככאן ומסתיים לא רחוק מהאוניברסיטה בנקודה 14 (יש עוד המשך שלא ניסיתי)
    רובו של הסינגל בסימון שבילים שחור
    בנקודה 14 הוא חובר לכביש משובש של שוויצריה הקטנה ומטפסים עם הכביש לנקודה 15 בה פוגשים את כביש הגישה לחי בר
  • 15-20 פונים לכיוון החי בר ובנקודה 16 נכנסים לשביל סלול שמתפתל עד חניון טללים בנקודה 17
    מטפסים בדרך בחניון עד כביש "עוספייה-צומת דניה" (18)  ואז ירידה בכביש לצומת הפנייה לרמת יצחק (19)
    פנייה ימינה וירידה בכביש ומדרכה לתחילת סינגל "הביובים"
  • 20-23 רכיבה בסינגל הביובים שתמיד כייפי וזורם
    בנקודה 21 יותאים מ"הביובים" לדרך 4X4 ועוזבים אותה בנקודה 22 לטובת סינגל "המחצבה" שמביא אותנו עד החניון שמעל חורשת הארבעים בנקודה 23
  • 23-35 רכיבה בסינגל מהחניון עד כביש "אוניברסיטה-עוספייה" בנקודה 24
    רכיבה בשולי הכביש (כי סינגל "השירותים" דרדרתי ומשובש מדי) ובנקודה 24 פונים לשוויצריה הקטנה עד הכניסה לסינגל "נוף אורנים" בנקודה 25
  • 25-30 רכיבה בסינגל "נוף אורנים" עד סופו בנקודה 26
    המשך בכביש הפנימי העולה לחניון מצפור הצוק העליון ובנקודה 27 נכנסים לסינגל שהופך לדבל ומטפס עד נקודה 28
    מכאן רכיבה בדרך 4X4 שהופכת בקטעים לדבל ולפעמים לסינגל
    אחרי החניון של "מצפור יד לבנים" ממשיכים בסינגל עד ליד צומת דמון
    חותכים את כביש "צומת דמון-בית אורן" (29) ואז בסינגל בר בשטח עד הכניסה לסינגל "אלון" בנקודה 30
  • 30-31 בנקודה 30 יורדים לסינגל "אלון" הטכני שנהיה אפילו יותר אתגרי עקב השריפה אבל רכיב כמעט כולו (בעיקר הורדת רגל פה ושם) ומדרגה/מצוק אחד או שניים שמצריך מרובנו ירידה רגלית
    הוא מסתיים בנקודה 31
  • 31-1 רכיבה בדרך 4X4 במעלה נחל אורן ובנקודה 32 פונים לתחילת הטיפוס בדרך 4X4 תלולה ואתגרית להר שוקף
    בנקודה 33 מגיעים לדרך על הרכס וסוף העלייה הרצינית
    בנקודות 34 פניתי מ 33 שמאלה ועליתי בדבל ימינה שהיה מיותר והחזיר אותי לדרך
    המשכתי לנקודה 35 בה נכנסתי לסינגל הר שוקף בסימון אדום
    הקטע בין נקודה 35 ל 36 מיותר ורכיב ב 80%
    מנקודה 36 מתחיל הקטע הנהדר של סינגל "שוקף"
    הסינגל ללא מכשולים עכשיו (בשנים האחרונות אחרי השריפה היו בו חסימות ועצים שנפלו)
    הסינגל טכני אבל זורם עד סופו בחניון האגם (1)
  • הערה : סינגל הביובים הוא כבר לא סינגל אלא דרך לבנה טובה !!!!