Friday, October 11, 2013

סיבוב ארוך במענית

תאריך :  11-10-2013

מועצה איזורית מנשה - סינגל "עוז" - סינגל "המגדל" - סינגל "המצויין" - אום אל קוטוף - נחל נרבתא - צומת הסוס - סינגל "מצפה אילן" - רכס זוהור אל חרדל - סינגל "העץ הבודד" - נחל נרבתא - סינגל "מהו" - חרבת מהו - נחל נרבתא - סינגל "החדש" (סינגל "מיה") - תל זאבים - סינגל "הזאבים המסתובבים" - סינגל "הגללים והסברס" - סינגל "זיתים" - נחל נרבתא - סינגל "נטע" - סינגל "השרשרת" - סינגל "הלולים" - סינגל "האלמטים" ("זמן אוויר") - סינגל "בית הקברות" - סינגל "הלאה לחריש" - סינגל "מיה" - מועצה איזורית מנשה

נקודת יציאה : חנייה של המועצה האיזורית מנשה

משתתפים : 18 (רוכב אחד לא מהקבועים עזב אחרי כחצי שעה)

אורך : 29 ק"מ

גובה מצטבר : 549 מ'

קובץ TRK ל GPS

• עקב הצורך להיות בטווח האוטו תוך דקות נאלצתי לבנות הפעם מסלול ששי באיזור מענית בו בדרך כלל אנחנו רוכבים רק באמצע השבוע
    בניתי מסלול ארוך שיכלול הרבה סינגלים ומצד שני לא יחזור על אותו מקום ולא יורגש שאנחנו מסתנגלים למוות
    אכן יצא מסלול טוב ורב סינגלים אבל גם עם הרגשה של טיול
    מסלול של כמעט 30 ק"מ שרובו בסינגלים
  • 1-4 הדרך אל הסינגלים - יציאה מהמועצה האיזורית מנשה (1) בכביש הגישה שלה עד כביש "צומת כלניות-צומת ברקאי" (2)
    רכיבה במקביל לכביש הראשי ופנייה בנקודה 3 לדרך 4X4 עד נקודה 4
  • 4-12 סינגל "מיה"
    סינגל מצויין שחלקים גדולים שלו בעלייה סבירה ביותר
    הסינגל זורם וטכני קל עם כמה אלמנטים שמעלים אותו לבינוני
    מיד אחרי הפנייה לסינגל בנקודה 4 יש גשרון בסגנון קק"ל
    בנקודות 5 עד 6 רוכבים על דרך 4X4
    בנקודה 7 הסינגל עוב במעבר מתחת כביש 6 (ראה סרטון)
    מיד אחרי המעבר בנקודה 8 פונים בסינגל שמאלה למנהרה מתחת כביש "חריש-קציר" (9) ומטפסים עד סוף הסינגל בנקודה 12
  • 12-13 דרך 4X4 - רכיבה בדרך 4X4 דרדרתית אל מגדל התצפית (13)
  • 13 - 13 סינגל "המגדל" - רכיבה בסינגל טכני בינוני מעגלי נגד כיוון השעון
  • 13-15 סינגל "המצויין" - סינגל חמוד שיור במהירות מקצת אחרי המגדל עד לדרך 4X4  בנקודה 15
  • 15-19 אום אל קוטוף - רכיבה בדרך 4X4 עד צומת דרכים בנקודה 16
    דהירה מהירה בדרך עד כביש הגישה לחרבת הטווילה בנקודה 17
    מכאן רכיבה בשולי כביש "ברקאי-קציר" עד נקודה 18 ואז פנייה שמאלה לכביש הגישה לאום אל קוטוף ועזיבתו בנקודה 19
  • 19- 26 הדרך לסינגלי מצפה אילן - עזבנו את הכביש בנקודה 19 לטובת דרך 4X4 לכיוון הלולים (20) והמשך בדרך משמאל ללולים
    הדרך יורדת עם נוף יפה סביב מעל נחל נרבתא
    בנקודה 22 צומת דרכים בה פנינו ימינה לדרך 4X4 מדורדרת
    ממנה יוצא סינגל חדש ההולך ונבנה ומסומן בסרטי סימון לכיוון הגבעה בנקודה 23 (לא רכבנו בו)
    הדרך מסתיימת בצומת הדרכים בנקודה 24 ואז ממשיכים בדרך ימינה לכיוון ברטעה ועוזבים לדרך 4X4 ימינה בצומת בנקודה 25 הנקראת צומת הסוס
    יורדים במהירות בדרך עד ליד הערוץ בנקודה 26
  • 26-28 סינגל "מצפה אילן"
    פונים מהדרך לסינגל בערוץ בקטע לא ברור אבל מקביל לערוץ
    הנקודה 27 בערוץ עצמו מוצאים את תוואי הסינגל שהוא ברור ומכאן הוא מטפס בפיתולים לרכס זוהור אל חרדל עד נקודה 28
    סינגל מצפה אילן בהמשך המשיך כאן כדרך 4X4 ואז שוב סינגל שיורד לערוץ נחל נרבתא
    בגלל הבנייה במצפה אילן הוא נחתך אבל רוב הסינגל קיים
    ראה רכיבות בהם רכבנו בחלק זה של הסינגל ב :
  • 28-30 סינגל "העץ הבודד"
    סינגל חדש טכני ברובו על  רכס זוהור אל חרדל
    כרגע הקטע מהעץ למטה עדין בתולי אבל יסתדר עם הגשמים והרוכבים - סה"כ מתוכנן טוב ותוספת יפה לסינגלי מזרח מענית
    בנקודה 28 פנינו וטיפסנו במתינות בסינגל "העץ הבודד עד החרוב הבודד והגדול בנקודה 29
    מכאן תצפית יפה סביב (ראה תמונות)
    מכאן מתחיל הקטע הטכני של הסינגל שיורד עד כביש הכניסה למצפה אילן בנקודה 30
  • 30-34 הדרך למהו
    פה יצאנו לצומת (31) ואחרי כ 100 מ' בכביש "חריש-קציר" פנינו לדרך לאורך נחל נרבתא (32)
    בנקודה 33 טיפסנו בדרך 4X4 מדורדרת עד נקודה 34 בדרך לחרבת מהו
  • 34-36 סינגל "מהו" - פה פנינו ימנה לסינגל שמטפס עד ראש הגבעה וחרבת מהו (35)
    מכאן ירידה בסינגל מהיר ומתפתל לערוץ נחל נרבתא בנקודה 36
  • 36-33 קטע דרך 4X4 - עליו כבר רכבנו קודם
  • 33-37 סינגל קישור - קטע סינגל/דבל אליו נכנסים דרך גשרון קק"ל ירוק בנקודה 33 ומטפסים ואחר כך על קו גובה עד גשרון קק"ל ירוק בסופו של הסינגל בנקודה 37 בה חוברים לדרך היורדת מבסיס משמר הגבול (37)
  • 37-38 סינגל "החדש" סינגל חמוד שהרבה חלקים ממנו מוצלים
  • 38-40 בדרך לסינגל הזאבים המסתובבים - רוכבים בדרך 4X4 עד נקודה 38 ואז פונים שמאלה ומטפסים לכיוון תל זאבים
  • 40-41 קטע מסינגל "הזאבים המסתובבים" - טיפוס בסינגל מנקודה 40 עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 41
  • 41-42 בדרך לסינגל "הגללים והסברס" - דרך 4X4
  • 42-43 סינגל "הגללים והסברס" - סינגל טכני בינוני עם מספר דרופים שיורד בתלילות לכיוון נחל נרבתא
  • 43-44 דרך 4X4
  • 44-45 סינגל "זיתים" - עלייה  בדבל/דרך עד שיא הגובה וירידה בסינגל מהיר לנחל נרבתא
  •  45-47 נחל נרבתא - רכיבה בדרך 4X4 במקביל לנחל נרבתא כאשר בנקודה 46 עוברים מתחת לגשר בכביש 6 , עד הכניסה לסינגל "נטע" בנקודה 47
  • 47-48 סינגל "נטע" טיפוס בסינגל "נטע" הזורם בעלייה ובצומת ליד נקודות 48 ו51 חוברים לדרך עד נקודה 48
  • 48-49 סינגל "השרשרת" וסינגל "הלולים" - רכיבה באחת הקלסיקות של מענית - סינגל זורם ומהיר שחלקו מנקודה 48 עד הנקודה המערבית נקרא "השרשרת" ומכאן עד נקודה 49 נקרא "הלולים"
  • 49-51 הטיפוס לסינגל "האלמנטים" - טיפוס קל בדרכי 4X4
  • 51-47 סינגל "האלמטים" (נקרא גם סינגל "זמן אוויר") - סינגל משובח ומהיר עם מספר מקפצות (לפעמים) שבסופו יש פיצול
    הפעם לקחנו בפיצול ימינה לנקודה 47
  • 47-54 דרכי 4X4 -רכיבה בדרך טובה עד נקודה 52 בה טיפסנו קיר קצר וחברנו לדרך בנקודה 53 ואיתה עד סינגל "בית הקברות" בנקודה 54
  • 54-55 סינגל "בית הקברות" - סינגל בלי הפרשי גבהים של ממש עד ערוץ בנקודה 55
  • 55-56 טיפוס לאנטנה - סינגל בעלייה עד ליד האנטנה הסלולרית בנקודה 56
  • 55-60 סינגל/דבל - רכיבה בדבל שהופך לסינגל שיורד לערוץ בנקודה 60
  • 60-61 סינגל "הלאה לחריש" - סינגל זורם וקל שמסתיים בדרך 4X4 בנקודה 61
  • 61-62 דרך 4X4
  • 62-63 סינגלון קצר שמתחבר לסינגל "מיה"