Friday, October 25, 2013

הגולן והחולה בין גדות וגונן

תאריך :  25-10-2013

צומת גדות - אנדרטת אסון המסוקים - כביש "גדות- בית המכס העליון" - גשר בנות יעקב - מצפה גדות - חנייה של מפל הגילבון - עווינת אל שמאלייה - שייח מרזוק - חציית נחל שוח - חרבת קופירה - חפר - חציית נחל חמדל - חציית ואדי א דבוס - עין מאמון (עין מיימון) - ליד עין חשק - עמק החולה - תעלת הירדן המזרחית - הגשר הירוק - גשר יסוד המעלה - ליד גשר חולתא ההרוס - כביש מע"ץ - גשר הפקק - אתר סירות הרפטינג - חמאם בנות יעקב - כביש מע"ץ - צומת גדות

נקודת יציאה : רחבה ליד צומת גדות מדרום מזרח לצומת

משתתפים :15 (מוטי ועמי שאחרו חנו במצפה גדות וחברו אלינו)

אורך : 42 ק"מ

גובה מצטבר : 690 מ'

קובץ TRK ל GPS

• מזג האוויר הנעים הצפוי משך אותי לגולן
    אכן מזג האוויר היה אידיאלי , בבוקר בעלייה היה קריר ובהמשך היה נעים בדיוק כמו שצריך
    גם לפני הצהריים לקראת סוף הטיול כשהשמש היתה למעלה והשמיים בהירים לא היה חום שהפריע - ככה צריך
  • התחלנו מרחבת החנייה ליד צומת גדות (1) ועברנו על הגשרון הירוק שמוביל לסינגל החצבים
    הפעם לא המשכנו לסינגל החצבים שלוקח אותנו למצד עטרת אלה בדבל שיורד לאנדרטת אסון המסוקים (2) ואז לכביש היורד לגשר בנות יעקב (3)
    מכאן המשכנו בכביש תוך חציית גשר בנות יעקב (4) וטיפוס בעלייה נוחה עד הפנייה למצפה גדות (5)
  • פה ירדנו לשטח ונכנסנו לדרך ובנקודה 6 פנינו ימינה לדרך 4X4 שמטפסת בתלילות לגולן
    בנקודה 7 בצומת דרכים מסתיימת העלייה הקשה ופנינו לדרך 4X4 שמאלה
    בצומת הדרכים בנקודה 8 המשכנו ישר וימינה בקיר קצר ובהמשך בנקודה 9 הטיפוס נהיה מתון
    בנקודה 10 פוגשים את החנייה שמעל מפל הגילבון וניתן לרדת אליו רגלית בלבד
    המשכנו בדרך ופנינו בנקודה 11 שמאלה לכיוון עווינת אל שמאלייה (12) בה נמצאת החנייה לירידה למפל דבורה (גם הא רגלית)
    המשכנו בדרך המקבילה לקניון המשושים מלמעלה ורכבנו עליה עד שייח מרזוק (13)
    פה ניתן לפנות ימינה כמה מאות מטרים לאנדרטת חטיבת ברק (14)
  • אנחנו פנינו שמאלה ועצרנו למנוחה בחורשה ליד המים בנקודה 15
    מכאן המשכנו בדרך הטנקים לכיוון נחל שוח והלאה דרך חרבת קופירה לצומת הדרכים ליד חפר בנקודה 16
    דרכי הטנקים היו קצת תחוחות , לא מפריע לרכיבה רצופה אבל עושה אותה יותר מאומצת
    המשכנו בדרכי הטנקים עד נקודה 17
  • מכאן מתחילה אחת הירידות המשובחות של הגולן
    החלק הראשון תלול , מהיר ונוח והחצי השני קצת טכנ בגלל הדרדרת - כיף אדיר
    זוהי ירידה בה יורדים מגובה כ 530 מ' מעל פני  הים ל 70 על 5 ק"מ
    בנקודה 19 הגענו לעין מאמון שהוא רצף של מעיינות בצורת פרסה עם הרבה נביעות והרבה פטל תאנים וסברס על שטח גדול
    עצרנו כאן וטיפסנו רגלית כ 100 מ' לאורך הזרימה (לא חייבים להרטיב רגליים) (לא ניתן לרכיבה בגלל האבנים) עד לבריכה חמודה בנקודה 20 , שנבנתה לזכר צחי קרייפס שהיה חייל שנפל במלחמת לבנון השנייה
    חזרנו לאופניים והמשכנו בירידה הטכנית זרועת האבנים לפעמים עד צומת הדרכים בנקודה 21
    פה פנינו שמאלה וירדנו עד עמק החולה בו חצינו את כביש מע"ץ בנקודה 22
  • מכאן רכבנו בדרך שחוצה את העמק עד תעלת הירדן בנקודה 23
    הקטע היה יפה גם בגלל הנוף ממול של הגליל העליון וגם בגלל העגורים שהתרוממו וליוו אותנו בצרחות (ראה תמונות)
    מנקודה 23 רכבנו רכיבה מהירה בנוף פסטורלי וירוק של הירדן וגדותיו שצומח בהם "דשא" ועצים פה ושם ומשמאל שדות בוטנים שבדיוק נקצרו
    הדרך היא דרך לבנה ברמה של כביש כמעט
    בנקודה 24 חברנו לכביש מע"ץ ורכבנו עליו עד גשר הפקק בנקודה 25 ומיד אחרי חצייתו פנינו שמאלה לדרך 4X4 שהובילה עד לאתר סירות הרפטינג בנקודה 26
  • פה רכבנו לחמאם בנות יעקב שהוא מעיין קטן עם נביעה של מים חמים (לא מאד חם) בנקודה 27
    הפעם לא שחינו בו והמשכנו בכביש מע"ץ מנקודה 28 לצומת גדות (29) ולאוטו (1)