Friday, October 04, 2013

שבילים נסתרים בגליל המערבי

תאריך :  4-10-2013

מעונה - תרשיחא - ליד בית הבראה מעלות - ליד כפר ורדים - חציית כביש "מעלות-תפן" - כביש "כיסרא-סמיע" - סמיע - כביש "כיסרא-סמיע" - כיסרא - פרק הסלעים של כיסרא - סינגל "פרק הסלעים של כיסרא" - ליד איזור תעשייה תפן - כביש "מעלות-תפן" - שבילי נורמן - נחל משאן - כפר ורדים - מעל נחל יחיעם - סינגל "כנסייה" - חרבת כנסייה - יער יחיעם - כביש "צומת געתון-תרשיחא" - תרשיחא -מעונה

נקודת יציאה : חנייה ליד מסעדת "קציצה עגלגלה" במרכז מעונה

מוביל : משה פאר

משתתפים : 19 (ארי פרש אחרי שעה וחצי בגלל מעביר שבור)

אורך : 33 ק"מ

גובה מצטבר : 736 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

• הרבה זמן הרהרתי ברכיבה בסינגל שעובר בין פרק הסלעים בכסרא לאיזור התעשייה בתפן וגם בעוד סינגל באיזור חרבת כנסיה שליד נחל יחיעם
  • ביקשתי ממשה פאר לבנות ולהוביל מסלול באיזור
    פאר חקר ותכנן מסלול קשה ומאתגר כמו שהוא יודע לעשות עם מספר רב של שבילים שלא הכרנו ביניהם כאלה רכיבים וכאלה שלא ממש
  • יצאנו ממעונה (1) ברחובות המושב והלאה לתרשיחא (3)
    בנקודה 4 פנינו לכביש שחובר לכביש הראשי "צומת כברי-צומת אלקוש" ועזבנו אותו לדרך 4X4 בנקודה 5 והלאה בנקודה 6 ימינה בטיפוס בדרך ליד בית ההבראה של מעלות
    בנקודה 7 פנינו לדבל דרדרתי שיורד בירידה טובה לדרך ה 4X4 בנקודה 8
  • מכאן המשכנו בדרך ה 4X4 וחצינו את כביש "מעלות-תפן" בנקודה 9
    בנקודה 10 קצת אחרי חציית הכביש בדרך ה 4X4 פנינו ימינה לדרך 4X4 אותה עזבנ בנקודה 11 לסינגל רכיב עד נקודה 12
    מכאן בדרך שמטפסת עד לכביש הפנימי לסמיע בנקודה 13
    רכבנו בכביש הצר עד נקודה 14 בה פנינו לדבל שנעלם בנקודות 15 והפך ללא ברור בכרם הזיתים
    בהמשך הוא שוב ברור עד נקודה 16 בה פנינו לדרך 4X4 העולה לנקודה 17 ואז בדרך על קו גובה עד סמיע (18)
  • פה רכבנו ברחובות כפר סמיע ובנקודה 19 טיפסנו בדרך סלולה בצורה משובשת עד חבירה לכביש "סמיע-כיסרא" בנקודה 20
    המשכנו בכביש לכסרא ועצרנו לנשום אוויר בתצפית היפה בנקודה 21
    המשכנו הלאה ברחובות כיסרא עד נקודה 24 בה פנינו לשמורת הסלעים של כיסרא
    פה חברנו לשביל המסומן שחור ובעיקר הלכנו בו עד נקודה 25
    עדיף לכן להכנס לשביל מהכניסה היורדת לנקודה 25
    מכאן סימון שבילים אדום בשביל שהוא רכיב בכ 50% בגלל סלעים , אבנים , סבך שמצר את השביל ומפריע לרכיבה
    הסינגל מסתיים בנקודה 26
    סה"כ לא שביל שמיועד לרכיבה , אבל לא נורא והשמורה יפה והשביל מוצל כולו
    מנקודה 26 רכבנו בדרך 4X4 עד כביש "מעלות-תפן" (27)
  • רכבנו ימינה בכביש עד נקודה 28 בה פנינו לדבל בו רכבנו לנקודה 28
    פה ירדנו באחד מ"שבילי נורמן" בסינגל המתאים לדאונהיל אגרסיבי בלבד (נקודות 29) (אצלנו לא רכבו בו)
    מנקודה 29 עד 30 רכבנו בסינגל רכיב וחברנו בנקודה 30 לדרך 4X4 עד כביש "ינוח-כפר ורדים" בנקודה 31
    מכאן בכביש שמאלה ובנקודה 32 טיפסנו בדבל עד נקודה 33
    בנקודות 33 רכבנו בסינגל לא ברור והמשכנו אחריו בדרך 4X4 עד חיבור לרחוב מירון בכפר ורדים בנקודה 34
  • אחרי רכיבה קצרה ברחוב פנינו שמאלה לסינגל בין נקודות 35 ל 36 והלאה בדרך 4X4 שחוברת לרחובות כפר ורדים בנקודה 37
    המשכנו ברחוב עד נקודה 38 בה ירדנו בדבל המתרחב לדרך 4X4 עד נקודה 39
    פה רכבנו בדרך רחבה באיזור שסביר שייבנה בקרוב ויצאנו ממנו בנקודה 40 ליד תרשיחא לדרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 41
    פה ירדנו בדרך שעוברת במזבלה של תרשיחא עד נקודה 42 בה עברנו בשער בקר רעוע ושלט של שמורת טבע נחל יחיעם
    פנינו שמאלה לסינגל "כנסייה" שמטפס עד נקודה 43 ואז פונה ימינה ויורד ויורד עד נקודה 45 ואז ימינה עד נקודה 46
    זהו סינגל זורם וארוך וניתן לרכב את כולו עד נקודה 46
    הסינגל זרוע אבנים ברוב אורכו ובדרך חתכנו מספר סינגלים נוספים ברמה דומה (חלקם מופיעים במפת שבילנט)
  • מנקודה 46 רכבנו בדרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 47 בה החלטנו לא להמשיך בתכנון לנחל געתון וטיפסנו בדבל תלול עד ליד עין יעקב בנקודה 48 בה עלינו על כביש "צומת געתון-תרשיחא"
    רכבנו על הכביש עד הצומת בנקודה 49 ומשם ברחובות תרשיחא והלאה ברחובות מעונה לאוטו (1)