Friday, November 01, 2013

סיבוב משובח בכרמל

תאריך :  1-11-2013

יגור - מעבר מתחת כביש "צומת יגור-צומת ג'למי" - דרך מקבילה לקישון - שביל הקישון - ליד תל מעמר - גשר ג'למי - שביל הקישון - קרית חרושת - תוואי רכבת העמק החדש - מעבר מתחת לכביש "צומת ג'למי-צומת התישבי" - דרך מעל איזור התעשייה של יקנעם - מעל נחל רקפת - דרך נוף הכרמל - מתחת למוחרקה - עוספייה - עין אל בלד - סינגל "האצטדיון" - סינגל "נחל יגור העליון" - דרך נוף הכרמל - סינגל "היורד ליגור" - יגור

נקודת יציאה : חנייה ליד פינת החי של יגור (מיד אחרי השער הצהוב של הקיבוץ פונים ימינה לחנייה)

משתתפים :13

אורך : 37 ק"מ

גובה מצטבר : 743 מ'

קובץ TRK ל GPS

• היום חזרנו לאחד הסינגלים הטובים שיש בארץ : "היורד ליגור"
    הימים האחרונים שהיו מוזרים ומפתיעים מבחינת גשם גרמו לי לחשש , לשנות מסלול , לא לשנות , האם ירד גשם שיפריע לטיול ונאלץ לאלתר ....
    בסופו של דבר מעט הגשם שירד לא שינה דבר ולעומת זאת מעטה העננים ברוב הטיול ו 3 הטיפות שירדו במהלכו יצרו מזג אוויר מצויין לרכיבה
    נראה שמישהו מסדר את סינגל "היורד ליגור" ועושה אותו זורם בהרבה
  • התחלנו מהחנייה ביגור (1) ופנינו בכביש שבתוך הקיבוץ עד נקודה 2
    פה פנינו שמאלה (צפונה) למעבר מתחת לכביש "חיפה-נצרת" בנקודה 3
    בנקודה 4 פנינו לדרך שהולכת במקביל לקישון
    בנקודה 5 פונים שמאלה לדרך שעוברת לצידו הצפוני של הקישון וממשיכה במקביל לנחל
  • בנקודה 6 מתחיל דבל שהוא שביל הקישון שממשיך עד קרית חרושת
    בנקודה 7 השביל עובר מתחת לגשר ג'למי הטורקי
    אחרי מעבר הגשר הדבל לא מי יודע מה נוח הרבה אבנים וקצת דשדש אבל לקראת קרית חרושת הוא הופך לשביל נוח וכבוש
    בנקודה 8 נגמר השביל וממשיכים בכביש פנימי ושוב ממשיך השביל בנקודה 9 עד סופו בנקודה 10
  • פה המשכנו בדרך 4X4 שמסתיימת בשטח העבודות של גשר רכת העמק בנקודה 11
    אנחנו התחברנו לדרך שמתחת לגשר הנבנה ובנקודה 13 חצינו על גשרון מעל הקישון
    מומלץ בנקודה 12 לפנות ימינה לדרך 4X4 שמובילה לגשרון (13) ובכך חוסכים קטע באיזור הבנייה
    המשכנו בדרך עד צומת דרכים בנקודה 14 בה פנינו לדרך מקבילה לכביש "צומת ג'למי-צומת התישבי"
    בנקודה 15 חצינו במעבר מתחת לכביש ומיד אחרי החצייה פנינו בדרך המקבילה לכביש ימינה בנקודה 16 ושמאלה בנקודה 17
  • מכאן מתחילים בטיפוס שבין נקודה 18 ל 19 הופך לקיר אכזרי
    בהמשך הדרך מטפסת בקלילות בד"כ עם כמה ירידות וכמה קירות קצרים ועוברת מעל איזור התעשייה של יוקנעם עד צומת הדרכים בנקודה 20
    פה לוקחים את הדרך הימנית שמטפסת בעלייה סבירה וארוכה עד חיבור עם דרך נוף הכרמל בנקודה 21
  • פה פנינו ימינה לדרך נוף הכרמל המסומנת בסימון שבילים שחור
    בנקודה 22 עוברים בצומת הדרכים המטפסת לכיוון המוחרקה והמשכנו בדרך נוף הכרמל עד צומת הדרכים בנקודה 23
  • טיפסנו בעלייה טכנית קצרה שבנקודה 24 הופכת לדרך סלולה המשתלבת בהמשך ברחובות עוספייה
    טיפסנו ברחובות עד שיא הגובה בצומת בעוספייה בנקודה 25
    מכאן ירדנו בדרך סלולה שהופכת דרך עד צומת השבילים/דרכים בנקודה 26
  • פה חלקנו עלו כמתוכנן לסינגל "האצטדיון" ימינה עד נקודה 28 ומשם בדרך נוף הכרמל לעיקול שחוצה את ערוץ נחל יגור בנקודה 29
    אני ורוב הקבוצה ויתרנו על העלייה הרגלית בתחילת הסינגל וקפצנו לבקר את עין אל בלד ששופץ ונוקה בנקודה 27
    בעבר המעיין היה עם מים אבל מלא ג'יפה ומזבלה מסריחה
    עכשיו שיפצו ובנו רחבה יפה ובריכה יפה שהיתה יבשה והמים המשיכו לבריכה נוספת בה טבלו 2 חבר'ה (לא מהקבוצה)
    חזרנו לנקודה 26 וירדנו בדבל תלול שהופך לסינגל חמוד (שייקרא סינגל "נחל יגור העליון") בסימון אדום עד העיקול בדרך נוף הכרמל בנקודה 29
  • מכאן המשכנו בדרך נוף הכרמל עד תחילת סינגל היורד ליגור בנקודה 30
  • פה פנינו ליורד ליגור שמתחיל בסימון שבילים כחול וסימון שביל ישראל בנקודה 30 ומיד בנקודה 31 פונים שמאלה להמשך הסינגל בסימון שבילים שחור ולא בשביל ישראל שלוקח ימינה
    הקטע הראשון של הסינגל מכאן זרם מצויין הרבה יותר טוב מהעבר והצריך מקסימום הורדת רגל פה ושם ועוד מדרגה שתיים שאלצוני לרדת אותה ברגל
    בהמשך יש 2 סרפנטינות קצרות שגם הן דרשו הליכה רגלית בסיבוב
    בנקודה 32 הסימון מתחלף לירוק בעיקול מזרחה ושוב הסינגל זורם טוב מהעבר פרט למ' פה או שם שהצריכו הליכה
    היו הרבה קטעים ארוכים של מאות מ' שזרמו בכיף בתוך חורש מוצל - כיף אדיר
    כ 100 מ' לפני נקודה 33 יש קטע פחות זורם בגלל אבנים על השביל ובנקודה 33 יורדים ועוברים גדר בקר ועולים על כביש קצר עד האוטו (1)
    זהו אחד הסינגלים המשובחים שאניח מכיר ובשנתיים האחרונות הזרימה בו הופכת קלה יותר ורכיבה יותר