Wednesday, November 13, 2013

הר שלהבת וצוק תמרור

 

הר שלהבת וצוק תמרור

תאריך :  13-11-2013

ערד - איזור תעשייה ערד - מנחת ערד - נחל כיסן - מאגורת כיסן - נחל קינה - מדף הסלע מעל נחל קינה - ליד חרבת רדום - ירידה מחרבת רדום - נחל חימר - כביש המחצבות של הרי אפעה - נחל שלהבת - הר שלהבת - כביש המחצבות של הרי אפעה - חציית כביש "צומת זוהר-ערד" - נחל זוהר - צוק תמרור - נחל זוהר - כביש "צומת זוהר-ערד" - דרך ה 4X4 של מעלה זרון - מצד זוהר - נווה זוהר

נקודת יציאה : חנייה ליד תחנת דלק אלון ופאב "המוזה" בערד

נקודת סיום : מועצה אזורית בנווה זוהר

משתתפים : 6 (משה בלאו שנפל בתחילת הטיול וקיבל מכה בצלעות חתך בנחל חימר לכביש והמשיך לנווה זוהר בכביש , ניר שקיבל מכה ביד חתך יחד עם מונה לסיום ממקום החצייה של כביש "ערד-צומת זוהר")

מרחק : 45 ק"מ

גובה מצטבר : 452 מ' 

ירידות מצטברות : 1438 מ'

זמן : 7:45 שעות 

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

  • יום החופש שלקחתי נוצל במלואו לרכיבת המדבר הראשונה העונה 
    כמעט 8 שעות רכיבה במדבר יהודה בין ערד לים המלח במסלול שרובו נאקבים וסינגלים , לא הרבה טיפוס , אבל הרבה עבודה
    החום לא הקל איתנו (רגילים לרכיבות מדבר במזג אוויר קריר יותר)
    תכננו לרדת בסינגל מעלה זרון אבל היינו עייפים וחששתי שחוסר ריכוז ואנרגיה בסינגל התובעני הזה עלול לגרום לפציעה או תקלה מיותרת
    לכן בסוף ירדנו קצת בכביש וסיימנו בדרך ה 4X4 של מעלה זרון למצד זוהר 
    איזה יום נהדר במדבר
    טיול באיזור זה שחציו הראשון זהה והקטע האחרון זהה רכבנולפני שנה :
    https://razg.blogspot.com/2012/11/blog-post.html
    יש מספר תובנות לגבי רכיבה ובניית מסלול בתוך התאור בעיקר בקטע של הר שלהבת וצוק תמרור
  • יצאנו מהחנייה שליד "המוזה" (1) ורכבנו בטיילת שהיא גם שביל מסומן לאופניים בצד הצפוני של כביש "ערד-צומת להבים" עד צומת הפנייה למנחת ולתחנת דלק פז בנקודה 2
    פה חצינו את הכביש ורכבנו בכביש לכיוון המנחת
  • בנקודה 3 עזבנו את הכביש וירדנו לדרך 4X4 עד נקודה 4
    פה נכנסנו לנאקב זורם עד נקודה 6 (בנקודות 5 הנאקב הופך עובר בדרך 4X4 בטיפוס קצר)
    בנקודה 6 פונים לערוץ נחל כיסן שמתחיל בנאקב זורם בגדה הדרומית
    אחרי חציית הדרך בנקודה 7 רוכבים בשבילים ליד הערוץ או בתוכו
    לפעמים בגדה זו ולפעמים בשנייה עד נקודה 8
    בקטע 7-8 יש פה ושם קטעי הליכה של מטרים בודדים
  • מנקודה 8 ליד מאגורת כיסן הנאקב נהיה זורם יותר בדרך כלל ליד הערוץ
    בנקודה 9 מתחיל טיפוס מתון על הגדה המערבית של נחל קינה 
    עד נקודה 10 זוהי רכיבה קצת טכנית ופה ושם צריך להוליך את האופניים
    מנקודה 10 מתחיל אחד הקטעים היפים בטיול , רכיבה בעלייה מתונה על מדף סלע מעל נחל קינה 
    הקטע רכיב לגמרי והמדף רחב יחסית ולכן התהום לא מפחידה
    הרכיבה על המדף מסתיימת מתחת לחרבת רדום בנקודה 11
  • מכאן רכיבה בנאקב על קו גובה עד נקודה 12 ואז ירידה טכנית רכיבה עד עץ השיטה הגדול שבערוץ בנקודה 13
    מכאן רכיבה בערוץ נחל חימר שהוא לפעמים מדשדש
    הרכיבה בגדות ולפעמים ממש בערוץ
    בנקודה 14 מגיעים ליד מחצבה ועולים על דרך 4X4 שלידה עד מפגש עם כביש המחצבות בנקודה 15
    רכבנו על הכביש הזה עד נקודה 16
  • פה עזב אותנו משה בלאו שחתך בכביש לסיום והמשכנו פה לכיוון הר שלהבת
    מתחילים בדרך 4X4 ובנקודה 17 עזבנו אותה וירדנו בלי שביל ברור
    לאט לאט רואים שרידי נאקבים ורוכבים עליהם בדרך כלל בעלייה מתונה
    בנקודות 18 קיר קצר שמצריך בעיקר דחיפת האופניים
    המשכנו בזרימה בנאקב שמתפתל עם קימורי השטח 
    הקטע שרכבנו בין נקודות 19 הוא מיותר והיה אפשר לרדת לפניו לערוצון ולהתחבר להמשך
    בנקודות 20 טיפוס קשה לכיוון הר שלהבת ואז על מישור חמדה שמכסה את הר שלהבת עד לפסגתו בנקודה 21
  • מראש הר שלהבת דהרנו בנאקב משובח שיורד במהירות עד לכביש המחצבות בנקודה 22
  • רכבנו על הכביש צפונה עד נקודה 23
    פה מתחיל קטע מעצבן
    חצינו את המישור הזה בשבילים ודרכים וסתם בשטח אבל בגלל הערוצים הרבים זה קשה ומיותר (למרות שזה מישור
    כדאי לתפוס דרך טובה שנראית במפה ולחצות את השטח עד נקודה 24
    פה טיפסנו על דרך מחצבות טובה עד נקודהה 25
    מכאן בנאקבים ובר בשטח כאשר הרוב רכיב עד נקודה 26
    הלקח בשטח הזה היא לא לרכב על שלוחות שהן קצרות ומצריכות לכן טיפוסים אלא  לתפוש ערוץ ולזרום איתו
    הערוצים בדרך כלל זורמים לרכיבה 
    כך עשינו כשהבנו זאת , 
    מנקודה 26 עד כביש "צומת זוהר-ערד" בנקודה 27
    חצינו במעבר מתחת לכביש בנקודה 27
    פה פרשו שניים מהחברה וירדו בכביש לסיום
  • כאן טיפסנו טיפוס רגלי קצר בנקודות 28 ואז רכיבה סבירה בסינגל לנקודה 29
    פה יישמנו את הלקח של רכיבה בערוצים וירדנו לערוץ לרכיבה נוחה עד נקודה 30
    פה טיפסנו בשביל נוח לשלוחה של צוק תמרור וחצינו את השלוחה המישורית וירדנו בנאקב זורם עד האוכף בנקודה 31
    פה ירדנו בסינגל טכני קצר ודרדרתי מצוק תמרור וחברנו לכביש "צומת זוהר-ערד" בנקודה 32
    בתוכנית המקורית רצינו לרדת מצוק תמרור צפונה בנקודה 33 ומשם בדרכים עד תחילת סינגל מעלה זרון בנקודה 34
    בגלל שהיינו עייפים מהיום הארוך החלטתי לא להסתכן ברכיבה בריכוז נמוך ובלי אנרגיה בסינגל מעלה זרון
    לכן החלטתי לרכב בכביש עד הדבל של מעלה זרון ולרדת בו
  • רכבנו בכביש עד תחילת הדבל של מעלה זרון בנקודה 35
    המעלה נחמד בתחילה אבל בחלקו התחתון מלא דרדרת והתחפרויות של ג'יפים שמקשים על הרכיבה , ניתן לרכב ברובו אבל להזהר מאד
    הירידה מסתיימת ליד מצד זוהר בנקודה 36
    מפה דהרנו בדרך הטובה עד כביש "צומת זוהר-מצדה" בנקודה 37 
    חצינו את הכביש עד והמשכנו לסיום במועצה האיזורית בנווה זוהר (38)

No comments:

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...