Wednesday, November 20, 2013

מערד למצדה דרך נחל צאלים

תאריך :  20-11-2013

ערד - יובל של נחל דומיה - סינגל מעל נחל דומיה - נחל דומיה - חציית כביש "ערד-מצדה" - נחל רחף - סינגל "רחף" - נחל סלעים - כפר הנוקדים - חציית כביש "ערד-מצדה" - הר צפירה - תצפית על נחל צאלים - סינגל צאלים הדרומי - נחל גורני - ראש מעלה ענבה - ירידה מראש מעלה ענבה - סינגל "מעלה ענבה-הסוללה" כביש "ערד-מצדה" - אתר "הסוללה"

נקודת יציאה : חנייה ליד תחנת דלק אלון ופאב "המוזה" בערד

נקודת סיום : חניון הסוללה בצד המערבי של מצדה

גובה מצטבר : 408 מ'

ירידות מצטברות : 1025 מ'

קובץ TRK ל GPS

• עוד יום חופש ועוד רכיבת מדבר
    כבר הרבה זמן מתכנן לרכב מעל הגדה הדרומית של נחל צאלים וסוף יצא אל הפועל
    התחלנו מערד (1) וחצינו את ערד עד נקודה 3 בה יצאנו מהעיר ליד מחסום לרכב על דרך 4X4
    רכבנו על דרך ובנקודה 4 טיפה ללא שביל (שטח מישורי) ואז ירידה בסינגל לערוץ נחל דומיה
    מנקודה 5 רכבתי בסינגל מסומן בסימון תכלת (דומה לסימוני אופניים של קק"ל)
    הסינגל זורם בגדה המזרחית של הערוץ ואחר כך ממשיך בגדה הדרומית של נחל דומיה
    שאר החברה רכבו בסינגל בערוץ ואחר כך בגדה המערבית
    בהמשך הם רכבו בסינגל בנחל דומיה
    מנקודה 6 חתכתי ללא שביל ברור אך רכיב לנקודה 7
  • מכאן טיפוס תחילה בסינגל ברור ובהמשך לא ממש ושוב סינגל עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 8
    מכאן ירידה ואז טיפוס עם הדרך עד נקודה 9 והמשך ברכיבה על המישור בדרך 4X4 עד כביש "ערד-מצדה" (10)
  • פה מתחיל קטע משובח של ירידה עד כפר הנוקדים לאורך נחל רחף
    ירדנו לערוץ ללא שביל ברור ומנקודה 11 בערוץ רכבנו בסינגל  רחף עד כניסה למאהל בדווי בנקודה 12
    יש מספר פיצולים אפשריים בסינגל שגם הם סינגלים ולא כל כך חשוב איזה תקחו , בסופו של דבר המטרה "כפר הנוקדים" שנראה בבירור
    חצינו את המאהל ומיד בסופו בנקודה 13 טיפסנו בדרך 4X4 שמאלה
    בהמשך קטע סינגל קצר בנקודות 14 והמשך בדרך עד הכניסה לכפר הנוקדים בנקודה 15
  • חצינו את כביש "ערד-מצדה" בנקודה 16 ונכנסנו לדרך ה 4X4 המסומנת שחור עד נקודה 17
    פה פנינו וטיפסנו בדאבל שבהמשך סינגל ופה ושם שוב דאבל עד לאוכף בהר צפירה שבו נפגשים מספר סינגלים ודרכים בנקודה 18
  • פה מתחיל הקטע הארוך בגדה הדרומית של נחל צאלים
    מתחילים בסינגל משובח שיורד עד נקודה 19 בה פוגשים דרך 4X4 מסומנת שחור
    המשכנו קטע קצר על הדרך עד נקודה 20
    מכאן המשך בסינגל המסומן אדום שנמשך עד ראש מעלה ענבה (23)
    זהו סינגל זורם בד"כ , טכני בינוני לפעמים ומעט עליות
    בנקודה 21 עזבנו את הסינגל וטיפסנו לראש הגבעה (22) לתצפית נהדרת על נחל צאלים ובכלל
    חזרנו לסינגל והמשכנו איתו עד ראש מעלה ענבה בנקודה 23
  • פה חתכנו בר בשטח על רמה מישורית עד חיבור לירידה לכיוון מצדה ופגשנו את הסינגל המסומן כחול בנקודה 24
    מתחילים ברכיבה בסינגל שהופך דרדרתי ומשופע
    השליש הראשון רכיב חלקית בלבד (נקודות 25) בגלל הדרדרת והפיתולים שלא מאפשרים רכיבה פרט לקטע פה ושם
    2/3 האחרונים של הירידה רכיבים ברמה טכנית בינונית עד הערוץ שמוביל לעין ענבה
    בנקודה 26 צריך לטפס מהערוץ עם השביל המסומן כחול
    הטיפוס הוא עם אופניים על הכתף במעלה מצוק של כ 10-15 מ' (ראה תמונות)
    כשמגיעים למעלה עולים על סינגל זורם בדר"כ בסימון כחול שמוביל אותהו לכיוון הסוללה של מצדה
    בין 28-29 הסינגל הופך דבל נוח ובנקודה 29 שוב סינגל נוח
    בנקודות 30 מספר דרכים משתלבות שמוציאות אותנו לכביש "ערד-מצדה"