Friday, December 13, 2013

הר צייד

תאריך :  13-12-2013

ממשית - נחל ממשית - הר צייד - ראש מעלה חתירה - נחל ממשית - כביש "עין ירקעם-צומת רותם" - כביש "דימונה-צומת הערבה" - כביש גישה לממשית - ממשית

נקודת יציאה : חנייה של אתר ממשית (מגיעים לשער של האתר ונכנסים פנימה - לא לחנות בחנייה החצונית)

גובה מצטבר : 579 מ'

(קטע המפה לקוח מתוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

• ההימור הצליח
    היתה לי התלבטות איפה לרכב הפעם , האם לרכב בשלג , סה"כ תנאים לא מתאימים לרכיבת שלג כי הסופה בעיצומה וצריך לרכב בשלג לקראת סוף הסופה
    החלטנו על הדרום שגם בו ירד גשם ולכן הימרתי על מסלול כמה שיותר דרום מזרח ועדיין במרחק סביר מהבית
    בבוקר יצאתי מהבית בגשם שוטף ואספתי את גיל בניצני עוז בגשם עוד יותר חזק אבל כשהדרמנו ובעיקר אחרי באר שבע לא היה גשם והשמיים התבהרו
    חנינו בממשית וטיפסנו לרכס של הר צייד כשהכוונה לרכב בנאקבים בעיקר
    לא היה גשם כלל וגם בוץ לא היה למרות שירד גשם בלילה ובימים לפני
    כמו תמיד ההימור הצליח והביטוי Who Dares Wins מוכיח את עצמו שוב ושוב

בדרך חזרה הביתה בעברנו בכביש 6 בין מחלף נשרים והלאה בבן שמן ועוד צפונה עברנו בכביש מושלג עם הרים מושלגים סביב
    אז מי ששואל מה מצב הסינגלים בבן שמן - התשובה : מושלגים

ולסיום כשהגעתי הביתה התחיל ברד מעורב בשלג שכיסה את כפר יונה במעטה לבן
    איזה יום !!!
  • מהחנייה של ממשית (1) יצאנו מהשער החיצוני ומיד אחריו (2) פנינו לדבל עד הערוצון בנקודה (3) - הקטע היה חולי בד"כ ועכשיו בגלל הגשם הוא טוב לרכיבה עם חול מהודק
    בנקודה 3 אחרי חציית הערוצון התחלנו בטיפוס במעלה שלוחה בקטע רכיב חלקית ללא שביל ברור , אבל בנקודה 3 חברנו לנאקב שמטפס אל הרכס
    הנאקב הרכיב ברובו בעלייה מתונה ולפעמים על קו גובה מגיע לנקודה 5
  • מכאן המשך רכיבה בנאקב על קו הרכס בד"כ עד נקודה 6
    בין 6 ל 7 ירדנו לערוץ ללא שביל ברור ובנקודה 7 חברנו לנאקב רכיב ברובו עם קטעים על שפת מצוק עש נקודה 8
    מפה טיפוס בנאקבשהוא לא רכיב לעתים בגלל אבנים או שהשביל נקטע עד חיבור לדרך 4X4 מצפון להר צייד בנקודה 9
  • פה רכבנו עם הדרך לראש הר צייד (10)
  • מהר צייד ירדנו בנאקב/מרעול לאוכף ממערב לו (11) והמשכנו בנאקב נחמד לרגלי מצוק עד נקודה 12
    מכאן בדבל שיורד ואז מטפס עד נקודה 13
    פה הדבל מתפצל שמאלה ויורד בתלילות וממשיך לראש מעלה חתירה (16) כאשר הוא חולף על פני עץ אלה אטלנטית יפה (ראה תמונות) בנקודה 14 ועובר מעל המכתש הגדול (15-16)
  • מראש מעלה חתירה רכבנו בנאקבים עד נקודה 18
    פה נעלם לנו השביל וטעינו והתפתינו למלכודת הדבש של ירידה לערוץ שהיתה רכיבה ללא שביל של ממש והערוץ עצמו שנראה רכיב
    הגענו לערוץ בנקודה 19 והמשכנו ברכיבה בו או בגדותיו עד נקודה 20 בערך
    מכאן כבר אי אפשר לרכב פרט לקטעים בודדים וקצרים ונאלצנו להוליך את האופניים לאורך כמעט 2 ק"מ עד נקודה 21
    פה עלינו ימינה בנאקב ברור ותלול כדי לעקוף מפל (ניתן לרדת אותו אבל עדיף לעקפו) עד נקודה 22
    פה ירדנו בערוץ רכיב בחלקו כאשר בעיקר בחלקו האחרון לקראת נקודה 23 ניתן לרכב
  • מנקודה 23 ניתן לרכב בערוץ או צדדיו ובנקודה 24 טיפסנו בדבל שהפך דרך 4X4 צרה ומשובשת עד חבירה לכביש "עין ירקעם-צומת רותם" בנקודה 25
  • פה בגלל הזמן שהתבזבז בהליכה ובגלל הקור החלטנו שמספיק להיום ובמקום ביקור בעין ירקעם כמתוכנן ורכיבת שטח לממשית המשכנו בכביש עד צומת רותם (30) והלאה לממשית (1)
    ניתן לקצר דרך השטח בטיפוס בדרך 4X4 תלולה דרך נקודות 26 ו 27 ואז לממשית , או דרך נקודות 28 ו 29