Wednesday, December 18, 2013

הר ערקוב ושביל האלמנה

תאריך :  18-12-2013

אתר עבדת - כביש "מצפה רמון-באר שבע" - נחל צין - ליד בורות רמלייה - נחל עבדת - לופ דרומי של הר ערקוב - הר ערקוב - ציורי הסלע בהר ערקוב - נחל רתמים - לופ צפוני של הר ערקוב - הר מחיה - שביל האלמנה - חציית כביש הגישה לבסיס רמון - נחל ציפורים - נחל הבשור - רכס חלוקים סינגל חלוקים - כביש "מצפה רמון-באר שבע" - מדרשת בן גוריון

נקודת יציאה : תחנת דלק פז ליד אתר עבדת

נקודת סיום חנייה במדרשת שדה בוקר (מיד אחרי מעבר השער הצהוב של המדרשה פונים ימינה לרחבת חנייה)

גובה מצטבר : 689 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

• ושוב יום חופש שהוקדש לטיול מדבר
    הפעם השלמתי את החסר בסימון V על סינגלי הר ערקוב ושביל האלמנה
    סינגלי הר ערקוב הם סינגלים יותר טכניים מסינגל חלוקים
    הסימון שלהם לקוי בעקר בגלל שרואים שהרבה מהסימונים של גיאופן נשברו או נתלשו במכוון
    רוב הסינגלים מסומנים בסימון שבילים ויש גם כמה אלטרנטיבות או סינגלים שנוצרו עם הזמן
    לסינגל האלמנה קראתי שביל האלמנה כי חלקים רבים מאד ממנו הם דרכי 4X4 ולא סינגל למרות שיש בו כמה קטעי סינגל משובחים עם תכנון ובנייה מעולים
  • התחלנו תחנת הדלק (1) וחצינו את כביש "מצפה רמון-באר שבע" ופנינו כמה מטרים דרומה ואז בנקודה 2 נכנסנו לדרך 4X4 מערבה
    המשכנו בדרכי ה 4X4 עד נקודה 4
    פה ושם חתכנו קטעים בסינגלונים
    בנקודה 4 עזבנו את הדרך והמשכנו בסינגל בערוץ נחל עבדת
    באיזור נקודות 5 ו - 6 יש הרבה טרסות של סכרים
    פספסנו איפהשהו את המשך הסינגל וחזרנו אליו לפני שהוא מתחיל לטפס בנקודה 6
  • הטיפוס בסינגל סביר ומנקודה 7 על השלוחה הסינגל זורם עד נקודה 8
    פה יש טיפוס תלול בין נקודות 8 ל 9 ואז שוב רכיבה על השלוחה עד צומת הסינגלים בנקודה 10
  • פה פונים מערבה על השלוחה שאסור לפספס אותה למרות שצריך לחזור בערך באותו מסלול
    הרכיבה בסינגל נוח וזורם בד"כ לאורך השלוחה כאשר מתחילים להתגלות מבני טומולוס רבים שהם קברים מהתקופה הכלקוליתית
    בנקודה 11 יש ריכוז מרשים של ציורים עתיקים על הסלע ובהמשך בעוד מקומות עם סלעי צור
    בנקודה 12 תצפית יפה על עובדת ונחל צין ובכלל על האיזור כולו
    חזרנו בערך באותו סינגל המסומן כחול עד צומת הסינגלים בנקודה 10
  • פה נכנסנו לסינגל משובח שפגשנו בנקודה 13 וירדנו איתו לערוץ עד נקודה 13A
    מכאן הסינגל ממשיך כדאבל עד נקודה 14
    פנינו שמאלה לדאבל לאורך נחל רתמים ומנקודה 15 מתחיל סינגל שמטפס בצורה סבירה ואחר יורד לנקודה 16
    פה איבדנו את הסינגל ונכנסנו לשביל עזים בערוץ שהתפוגג ואז טיפסנו ברגל עד חיבור לסינגל בנקודה 18
    צריך לחפש את תחילת הסינגל שמטפס בנקודה 17
    הסינגל העולה גם כשנמצאים עליו מאד תלול ולא רכיב לגמרי
    מנקודה 19 הוא הופך נוח וזורם בעלייה קלה עד חיבור לדרך בנקודה 20
    פה רכבנו בדרך עד נקודה 22 בחיפוש אחר תחילת סינגל האלמנה
  • סינגל האלמנה כנראה מתחיל בסביבות נקודה 22 אבל לא ראינו אותו ולכן בנקודה 21 חתכנו בשביל עזים מטושטש עד שחברנו לסינגל האלמנה בנקודה 23
    מכאן ירידה משובחת בפיתולים עם הסינגל עד חיבור לכביש הגישה לבסיס רמון בנקודה 24
    פה חצינו את כביש הגישה לבסיס רמון והמשכנו מצידו הצפון מערבי על דרך 4X4 כאשר פה ושם סימונים של גיאופן עד צומת הדרכים בנקודה 26
  • פה לא רואים בבירור את המשך הסינגל אבל חברו אליו בנקודה 27 ומכאן קטע קצת טכני יפה והלאה בערוץ עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 28
    המשכנו עם הדרך בקטע קצת לונה פרקי בערוץ נחל הבשור עד נקודה 29
    פה פונים לדרך מזרחה ואז צפון מזרחה
    הדרך הופכת סינגל מצויין שמטפס בד"כ בצורה מתונה ובנוייה היטב
    הקטע הבעייתי היחיד בסינל הוא בין נקודות 30 ל 31 בו הסינגל קצת משתבש וצריך ללכת כמה עשרות מ' ואז שוב הסינגל ממשיך בטיפוס סביר עד מפגש עם דרך בנקודה 32
    פה רובים על הדרך שמאלה ובצומת עם סינגל חלוקים (33) יורדים בסינגל חלוקים ובהמשך הסינגל הופך דבל עד כביש "מצפה רמון-באר שבע"
    פונים על הכביש שמאלה ובצומת הכניסה למדרשה (36) נכנסים לטיילת עד השער של מדרשת בן גוריון ולחנייה (37)