Friday, December 27, 2013

מהר טורען לסינגל בית קשת

תאריך :  27-12-2013

טורען - מחצבת טורען - דרך נוף הר טורען - מגדל תצפית בראש הר טורען - ליד צומת בית רימון - נחל יפתחאל - חצייה מתחת כביש "צומת המוביל-טבריה" - סינגל שמשון - דרך נוף יער בית קשת - סינגל בית קשת - ליד תל גובל - נחל אזנות - כביש גישה לבית קשת - חאן א תוג'ר - חציית כביש 65 - עין ערפד - ליד שדה אילן - כביש 65 - אילניה - ליד חוות השומר - מחנה שמשון - טורען

נקודת יציאה : חנייה של מסעדת יונס בכניסה המזרחית לטורען בתחנת הדלק

גובה מצטבר : 773 מ'

קובץ TRK ל GPS

• השבוע חזרנו על מסלול שעשינו בשנה שעברה (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/kt5)
    זהו מסלול מצויין שמשלב מספר איזורים והרבה נוף וכן ירידה טכנית מעולה בדבל ומספר סינגלים זורמים וגם עלייה בריאה וארוכה
    הכנסתי מספר שינויים קלים , אבל סך הכל המסלול דומה
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) ויצאנו בדרך הכניסה מכיוון הכפר לכביש הגישה המזרחי לטורען (2)
    מכאן בכביש שמשמש בעיקר את המחצבה עד נקודה 3
    פה פנינו לדרך 4X4 ואז בנקודה 4 צריך לקחת את הדרך חצי שמאלה
    מכאן דרך שמטפסת אחר כך יורדת קצת ושוב מטפסת עד לדרך הנוף העולה להר טורען בנקודה 5
    פה טיפסנו בטיפוס ארוך אך סביר עד למגדל התצפית בראש הר טורען בנקודה 11
  • מכאן מתחיל הכיף של הירידה
    תחילה יוצאים בדרך הנוף המסומנת שחור דרך הצומת בנקודה 10 והלאה לצומת ב 9 והלאה בדרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 12
    פה פנינו שמאלה בדרך 4X4 שבנקודה 13 מתחילה לרדת בתלילות
    בנקודה 14 צריך להמשיך שמאלה בצומת ולא לסטות ימינה
    בנקודות 15 אין דרך של ממש ורכבמו בר בשטח
    בנקודה 16 מסתיימת הירידה המשובחת בדרך 4X4 ממנה פונים ימינה ומתחברים לכביש העולה לבית רימון בנקודה 17
  • רכבנו בכביש עד נקודה 18 בה פנינו לדרך שמאלה המקבילה לכביש "צומת הסוללים-טבריה"
    בנקודה 19 עברנו במעבר מתחת לכביש ובצד השני פנינו ימינה בדרך עד נקודה 20
    מכאן בדרכי 4X4 מלאות חריצי קוליסים עמוקים אבל יבשים בד"כ עד נקודה 22
    פה פנינו ימינה לדרך שעולה עד חיבור לדרך טובה בנקודה 23
    רכבנו עם הדרך עד צומת דרכים בנקודה 24
  • פה פנינו שמאלה דרך מטעי זיתים בלי שביל ברור אבל רכיב בד"כ עד התחברות לסינגל שמשון בנקודה 25
    סינגל שמשון מטפס ואחר כך על קו גובה ושוב טיפוס עד נקודה 26
    פה עזבנו את הסינגל
    ניתן להמשיך בו כנראה עד נקודה 27
    אנחנו פנינו בנקודה 26 לדרך 4X4 בסימון אדום ובנקודה 28 הגענו לדרך הנוף יער בית קשת המסומנת ירוק
  • המשכנו על דרך הנוף עד צומת הדרכים בנקודה 29
    פה פנינו לדרכי 4X4 עד מפגש עם סינגל בית קשת בנקודה 34
    בנקודות 32 קיר לא ארוך אך תלול
  • בנקודה 34 התחברו לסינגל בית קשת ורכבנו עליו בכיוון השעון (הפוך למומלץ)
    הסינגל זורם ומהודק - יופי של סינגל
    מסביב הכל ירוק
    הסינגל מסתיים בנקודה 37 על דרך הנוף של יער בית קשת
  • מכאן על הדרך עד חיבור לכביש הגישה לבית קשת בנקודה 38
    המשכנו על הכביש לכיוון כביש 65 ובנקודה 39 פנינו לדרך 4X4 שמטפסת לחאן א תוג'אר
    בנקודה 40 עזבנו את הדרך וחצינו את כביש 65 ומצידו השני חברנו לכביש פנימי לכיוון שדה אילן
    רכבנו בכביש הפנימי עד נקודה 41
    פה פנינו שמאלה לדרך שדות עד צומת הכניסה לשדה איילן בנקודה 42
  • פה רכבנו קטע קצר בשולי הכביש ובנקודה 43 טיפסנו בכביש לכיוון חוות השומר ונכנסנו לדרך 4X4 עם ירידה כייפית בנקודה 44
    הירידה מסתיימת בצומת הדרכים בנקודה 45
    מכאן רכיבה בדרך 4X4 ליד מחנה שמשון עד כביש הכניסה למחנה בנקודה 46
    רכבנו בכביש עד הצומת בנקודה 2 ואז בדרך לתחנת הדלק ולאוטו (1)