Friday, December 06, 2013

סינגל להב ושמורת להב צפון

תאריך :  6-12-2013

מרכז ג'ו אלון - דרך (כביש) נוף יער להב - סינגל להב - מעל נחל ציקלג - חרבת חליף - באר תלה - דרך נוף יער להב - סינגל "אבו חוף" - חרבת אבו חוף - חציית נחל צקלג - כביש "צומת דבירה-להב"  - כביש מחצבת להבים - נחל שקמה - חרבת טבחן - נחל מגדלית  - שמורת להב צפון - חוות זעק - חרבת זעק - חרבת ברוד - ליד מערת הדקל - ליד להב - תל חליף - מרכז ג'ו אלון

נקודת יציאה : חנייה של מרכז ג'ו אלון ליד קיבוץ להב

גובה מצטבר : 570 מ'

קובץ TRK ל GPS

• 3 גורמים גרמו לי להחליט על המסלול השבוע
    - הייתי כונן בעבודה ולכן הייתי חייב מסלול בו אני נמצא כל הזמן בטווח האוטו ולכן גם לא מסלול רחוק מדי כך שאם אצטרך לפרוש באמצע אז אפסיד טיול ייחודי
    - מזג האוויר אילץ אותנו לרדת דרומה לאיזור בו ירד פחות גשם (כך קיווינו)
    - לבדוק את סינגל להב החדש
    יצא טיול מצויין באיזור יפה עם אחד הסינגלים המשובחים של קק"ל
    הבוץ (כמעט) לא הפריע וסינגל להב נראה מתאים לרכיבה בגשם או אחריו (אני מניח שבגשם מאד חזק או אחרי גשם של עשרות מ"מ תהיה בעיה)
    סינגל להב הוא סינגל נהדר שבד"כ שומר על קו גובה
    הוא זורם ובנוי היטב
    הוא ברמה טכנית קלה אבל מצד שני הזרימה והפיתולים ופה ושם אלמנטים קלים של עלה/רד נותנים הרגשה טובה
    אלה רק 10 ק"מ של סינגל מתוך כמאתיים ק"מ מתוכננים - מצפה בכליון עיניים להמשך הסינגל/ים
  • התחלנו ממרכז ג'ו אלון (1) בכביש מערבה ואחרי פספוס של הכניסה לסינגל שהיא לא ברורה חזרנו טיפה אחורה וצאנו אותה בנקודה 2
    הסינגל לא משולט/מסומן עדיין אבל מרגע שנכנסנו אליו הוא ברור לחלוטין עד סופו הבנוי כרגע
    זורמים עם הסינגל בכיוון כללי ירידה מעל נחל צקלג כאשר הוא מתפתל ויש מספר ברמים בנויים היטב
    בנקודה 3 באיזור נמוך ביובל של נחל צקלג הסינגל עובר ליד באר תלה ומכאן מטפס בעלייה נוחה ומתפתלת ובהמשך לאורך קו גובה עד נקודה 4
    פה נפסקה בניית הסינגל ורואים את הדגלונים האדומים שממשיכים בתוואי המתוכנן
    יש סינגל תלול שעולה מכאן לדרך בנקודה 5
  • מכאן רכבנו בדרך 4X4 שבנקודה 6 חוברת לדרך הנוף הראשית של יער להב שהיא סלולה
    בנקודה 7 עזבנו את הדרך הסלולה ופנינו לדרך לבנה בסימון שבילים אדום והלאה ללא סימון בדרך לבנה עד צומת הדרכים בנקודה 8
    פה המשכנו בדרך 4X4 טובה עד נקודת תצפית בנקודה 9
  • מכאן ירדנו בסינגל "אבו חוף" על השלוחה עד ליד הכנסייה בחרבת אבו חוף (10) ואז לכנסייה (11)
    המשכנו בירידה התלולה בדרך 4X4 מהכנסייה לצומת הדרכים בנקודה 12
  • פה המשכנו בדרכי 4X4 כאשר בנקודה 13 ראינו את שרידי החלמוניות עד נקודה 14 בה פגשנו דרך לבנה
    פנינו צפונה עם הדרך עד כביש "צומת דבירה-להב" בנקודה 15
  • פה פנינו בכביש שמאלה ובצומת למחצבת להבים (16) פנינו ימינה בכביש עד נקודה 17
  • פה נכנסנו לדרך 4X4 בסימון שביל ישראל והתחלנו בטיפוס מתון ליער של שמורת להב צפון
    עזבנו את שביל ישראל והמשכנו בדרכי 4X4 עד ליד חרבת טבחן (20) אליה עלינו ללא שביל מוגדר
    ירדנו מהחרבה לדרך ואז ירדנו לנחל מגדלית כאשר בנקודות 21 יש שביל לא ברור לחלוטין בין שתי דרכים
  • פנינו ימינה בדרך בסימון כחול במעלה נחל מגדלית ואז טיפסנו עם הדרך המסומנת בנקודה 22 במעלה השלוחה המיוערת
    מכאן רכיבה בשלוחה בדרכי 4X4 ביער עד נקודה 24
    מכאן בקצה היער ירידה מהירה ויפה בדרך טובה עד בריכת המים שליד חרבת זעק בנקודה 25
  • אחרי הבריכה פנינו צפונה לכיוון חוות זעק וחרבת זעק בה הגענו לבית המוכתר שהיא חרבה יפה בנקודה 26
    המשכנו בדבל עד ראש הגבעה (27) ופנינו ללא שביל אבל בקטע רכיב זרוע אבנים בירידה טכנית במקצת עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 28
    מפה בדרך 4X4 באיזור נטיעות עד חיבור לכביש העובר בנחל שקמה בנקודה 29
  • פה חצינו את הכביש וטיפסנו בדרך 4X4 עם קטעים מאד תלולים מדי פעם עד נקודה 30
    פה ליד באר מאד עמוקה בחרבת ברוד פנינו לדרך שמטפסת קלות לאוכף ואז יורדת לצומת הדרכים בנקודה 30
    מכאן דרך 4X4 עם קיר אכזרי שאחריו מגיעים ליד כביש "להב-צומת דבירה" (32)
    פנינו לדרך מקבילה לכביש מתחתיו וחברנו לכביש בנקודה 33
    חצינו את הכביש וטיפסנו ללא שביל ברור אבל רכיב בחלקו סביב הגדר של להב בחצייה של חרבת חליף עד לכביש העולה למרכז ג'ו אלון בנקודה 34
    מכאן רכיבה בכביש עד האוטו בחנייה של מרכז ג'ו אלון (1)