Friday, December 20, 2013

חוצה גלבוע בנוסח Northern Riders

תאריך :  20-12-2013

רשפים - נחל מודע - מאגר רשפים - חרבת מגדע - נחל אבינדב - נחל מלכישוע - נחל אבנר - נחל נר - עלייה שחורה מעל נחל בזק - ליד חרבת נר - הר אבנר - הר מלכישוע - כביש "מלכישוע-מעלה גלבוע" - מירב - כביש "מלכישוע-מעלה גלבוע" - ליד הגדר עם הפלסטינאים - סינגל רום גלבוע - הר יצפור - חניון שער הזהב - סינגל הגלבוע - למרגלות כתף שאול - עין נורית - חרבת נורית - נורית - יער וינגייט - כביש חוצה גלבוע - אתר הסקי בגלבוע

נקודת יציאה : חנייה בכניסה לקיבוץ רשפים

נקודת סיום : חנייה של אתר הסקי בגלבוע

גובה מצטבר : 1052 מ'

קובץ TRK ל GPS

• בשבוע שעבר כשהבנתי שיהיה שבוע יבש ובהיר אחרי כמות הגשם שירדה , החלטתי על מסלול ירוק טרי ומה שמיד קפץ לי לראש היה מסלול בגלבוע
    החלטתי על מסלול חוצה גלבוע שהיה בתוכניות
    בעבר כבר רכבנו מסלול דומה (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/gilboa-1) , אבל אז סינגל רום הגלבוע עוד לא היה קיים והפעם ניצלנו את חלקו
    הרעיון כמובן לחצות את הגלבוע ממזרח למערב כולל הטיפוס אליו
    בדרכי ה 4X4 היה בסדר ויבש פרט לשלולית פה ושם
    סינגלי הגלבוע היו ללא בוץ דביק , אבל האדמה היתה רכה עדיין וזה דרש פידול נוסף
  • יצאנו מרשפים (1) ובגלל שבבוקר לא היינו בטוחים אם השער האחורי (3) פתוח יצאנו מהשער הראשי לכביש 669 ורכבנו לאורכו עד נקודה 2 בקצה הגדר של רשפים
    פה פנינו ימינה לדרך שחלקה סלול לכיוון המאגרים והלאה בדרך שמנקודה 5 מקבילה לגלבוע
    הרכיבה בדרךהמקבילה לגלבוע מספקת נופים פסטורליים של עמק בית שאן והירוק שהחל לבצבץ השבוע היה יפה
    בנקודה 6 מגיעים לכביש המחצבה ורוכבים עליו כמה מטר מזרחה עד נקודה 7
    פה מטפסים שמאלה בקיר קצר והלאה בדרך המקבילה לגלבוע עד נקודה 8
    פה חצינו את כביש "צומת מירב-מירב" והמשכנו בדרך עד לתחילת הטיפוס ליד נחל נר בנקודה 10
    הדרך בה רכבנו היתה בסימון כחול ואנחנו פנינו כאן לסימון השחור
  • הטיפוס בדרך המסומנת שחור ארוך אבל בשיפוע סביר
    בדרך ראינו את הרקפות הראשונות השנה
    בנקודה 12 מסתיימת העלייה העיקרית
    בדרך כלל מכאן המשכנו לדרך שסביב מלכישוע
    הפעם גיוונתי וטיפסנו קיר אכזרי אבל קצר בין נקודה 12 ל 13 להר מלכישוע
    הפיצוי הוא הנוף בסוף הטיפוס ואז ירידה יפה וטכנית בדרך 4X4 עד מפגש עם כביש "מלכישוע-מעלה גלבוע" בנקודה 14
  • פה רכבנו בכביש לכיוון מירב
    בנקודה 15 ניתן לרדת מהכביש ולחצות בדרך 4X4 דרדרתית תחילה בירידה תלולה ואז עלייה תלולה עד נקודה 16
    הפעם המשכנו בכביש עד מירב ועצרנו באנדרטה לעליזה בנקודה 17 בכניסה למירב
    מכאן עוד קטע קצק בכביש לכיוון מעלה גלבוע
  • בנקודה 18 פנינו לדרך 4X4 עם קטע מאד יפה בחורשה ותצפית יפה על הכפר הפלסינאי ג'לבון
    בנקודה 19 ניתן לרדת בדרך הסלולה כמו שירדתי או לרכב בסינגל פרות כמו בטיולים קודמים עד נקודה 20
    בצומת הדרכים בנקודה 21 ניתן לטפס למעלה גלבוע כמו שעשינו בעבר מספר פעמים או כמו כשיו להמשיך בדרך שמאלה
    בנקודה 23 הדרך המסומנת אדום בה רכבנו עברה קרוב (מטרים ספורים) מסינגל רום הגלבוע
  • פה הצטרפנו לסינגל ורכבנו עליו
    פה רכבנו בסינגל רום הגלבוע בכיוון הרשמי שלו (עם כיוון השעון) עד נקודה 24 (למסלול סינגלי הגלבוע מלא כמעט : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/gb1)
    פה עזבנו את הסינגל ועלינו על הדרך לחניון שער הזהב עד כביש חוצה גלבוע בנקודה 25
  • מכאן רכיבה בסינגל הגלבוע
    הקטע הראשון מנקודה 25 ל 26 הרוס בגלל עבודות של קק"ל שהפכה אותו לדרך להובלת עצים כרותים
    מנקודה 26 הסינגל מסתדר עם כי יש פה ושם עצים שנפלו שמפריעים ב 200-300 המטרים הראשונים
    הסינגל ממשיך במגמת ירידה
    בנקודות 27 סטינו למצפה ויניה כהן ואז המשכנו בסינגל
    בנקודה 28 הסינגל חוצה את כביש הגישה לכתף שאול וממשיך לכיוון אתר הסקי
    בנקודה 29 עובר הסינגל ליד המחצבה שגדלה מאד בשנה האחרונה (חבל)
    בנקודות 30 חסכתי חלק מיותר מהסינגל וחברתי להמשך שהוא דרך 4X4 עד נקודה 31
    פה לא המשכנו עם הסינגל הרשמי אלא המשכנו עם הדרך ובנקודות 32 רכבנו בר בשטח (שטח נוח לרכיבה) עד חיבור לסינגל הגלבוע בנקודה 32
    פה החלטנו לחתוך לכביש בנקודה 33 ולא להסתכן בשער סגור ביציאה האחורית של אתר הסקי
    רכבנו קטע קצר בכביש חוצה גלבוע עד האוטו בחניית אתר הסקי (34)