Thursday, January 30, 2014

נחל צפית ונחל פרס

תאריך :  30-1-2014

מפעל פריקלס - חציית כביש "צומת צפית-צומת חתרורים" - חציית כביש "דימונה-צומת הערבה" - נחל צפית עליון - חציית כביש "דימונה-צומת הערבה" - מצד תמר - בקעת צבאים - הר צבאים - נחל פרס - גבי פרס - מעלה פרס - צומת הערבה

נקודת יציאה :  רחבת חנייה ליד הש"ג של מפעל פריקלס

נקודת סיום : תחנת דלק בצומת הערבה (כ 200 מ' דרומית לצומת)

גובה מצטבר : 252 מ'

ירידה מצטברת : 908 מ'

(קטע המפה לקוח מתוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

תמונות ב Facebook (רז)

סרטון (יניב דובובסקי)

סרטונים קצרים (ירון פירסט)

• הטיול הזה מהווה את מסלול היום הראשון בטיול : https://sites.google.com/view/mtb-israel/home/mtb-israel-rides/negev2014
    הרעיון היה לרכב במסלול נחל פרס הקלאסי אבל להוסיף עוד קצת נפח וגם לבדוק מסלול פחות מוכר בנחל צפית
    כך קיבלנו מסלול מדברי מאתגר ומגוון עם מספר רב של נאקבים וסינגלים
    החלק הראשון בנחל צפית נחמד ואופייני לרכיבה בנחל מדברי
    היציאה ממנו דרשה קצת טיפוס ברגל כי אין אפשרות להמשיך בנחל צפית שהופך קניון של ממש והדרך החוצה למרות שהיא די ברורה לא רכיבה בתחילת העלייה
    ההמשך בנחל פרס רכיב פרט להורדת רגליים ולטיפוסים דרדרתיים קצרים
  • יצאנו ממפעלי פריקלס (1)  ומיד בצומת בנקודה 2 פנינו לכביש פנימי של המפעלים והלאה בנקודה 3 שוב לכביש פנימי נוסף
    בנקודה 4 עזבנו את הכביש לדרך שמאלה ואחר כך בר בשטח עד חציית הכביש בנקודה 5
    בצידו השני עלינו על דרך עד ליד המסוע בנקודה 6
    עברנו בשפיפה מתחת המסוע והמשכנו בר בשטח ברכיבה עד כביש "דימונה-צומת הערבה" בנקודה 7
    פה ירדנו בר בשטח הרכיב עד חיבור לשביל המסומן שחור בנחל צפית בנקודה 8
    מכאן רכיבה בסינגל המסומן בנחל צפית
    הרוב רכיב פרט לקטעי חול מדשדש קצרים של מטר שניים או מדרגת סלע גדולה שאי אפשר לרכב (סה"כ כ 95% רכיב או יותר)
  • בנקודה 9 צריך לטפס כי אם נמשיך בערוץ אחרי כמה מאות מ' נגיע לקניון עם מפלים , בולדרים ובהמשך יש גם סולמות וחבלים שכמובן לא מתאימים לאופניים
    ההמלצה היא לעלות דרך הערוצון בנקודה 10 שרובו רכיב
    רובנו לא עלו משם אלה המשיכו קצת אחרי נקודה 10 ואז טיפסו רגלית במצוק עד נקודה 11 בה פוגשים את שביל ישראל
    אני ודורון הלכנו כמו בהקלטה ובמפה על השלוחה המערבית יותר כי מנקודה 12 היה שם שריד של נאקב ברובו לא רכיב אבל ברור שטיפס עד נקודה 13
    כאן חצינו בר בשטח את הרמה בנקודות 13 ובצד השני ירדנו בנאקב רכיב חלקית עד הערוץ בנקודה 14
    מכאן רכבנו בדבל עד כביש "דימונה-צומת הערבה" בנקודה 15
    האחרים רכבו בשביל ישראל מנקודה 11 לנקודה 16 ו 17 בה חצו את הכביש למצד תמר
  • מכאן בכביש משובש של מחצבות שהופך לדרך 4X4 עד נקודה 19
    פה פנינו ימינה בדרכים עד מרגלות הר צבאים בנקודה 21
    רובנו טיפסו רגלית להר צבאים (22)
    בירידה הסינגל מהר צבאים רכיב חזרה לנקודה 21
  • מהר צבעים רכבנו בדרך 4X4 עד נקודה 23 ומכאן בסינגל ברור אך ללא סימון
    בנקןודה 24 הסינגל חובר לסינגל המסומן ירוק בנחל פרס ובשליש האחרון בין נקודה 24 ל 25 חובר לדבל שממשיך עם הסימון הירוק
    בנקודה 25 ממשיכים בדרך כי השביל הירוק יורד למעוק שכמובן לא רכיב לאופניים
    בנקודה 26 שוב נפגשים עם הסימון עד גב פרס בנקודה 27
  • אחרי שחלק טבלו בגבים ואחרי מנוחה בפינת החמד הזו המשכנו בסינגל המסומן ירוק לאורך נחל פרס תחילה בגדה הצפונית ואז בדרומית
    בנקודה 29 מגיעים מעל מפל יפה ובנקודה 30 נגמר הסינגל בדרך 4X4 שיורדת ליד מוצבים לא מאויישים עד צומת הערבה (31) ואז ממשיכים בצד הכביש לאילת עד תחנת הדלק