Friday, January 17, 2014

מטפסים בגליל ויורדים בגולן

תאריך :  17-1-2014

צומת יהודיה - כביש סובב כנרת - גשר אריק - כביש ישן לאלמגור - מושב אלמגור - כביש "אלמגור-כורזים" - כביש לכרכום - גבעת זמזם - חוות כרי דשא - חורבות חט - אבן פלט - ליד מחנה פילון - תל נס - חציית כביש "ראש פינה-כפר הנשיא" - תל יעף - אנדרטת ה 8 - ליד מנחת מחניים - שרידי כביש 90 הישן ליד חצור הגלילית - מחניים - תחנת דלק בצומת מחניים - נחל מחניים - באר חשב - שביל אופניים בנחל מחניים - תל שיח אבו רישה - קיבוץ גדות - כביש "צומת מחניים-גשר בנות יעקב" - סינגל החצבים - מצד עטרת - דרך נוף הירדן ההררי - כביש "צומת מחניים-גשר בנות יעקב" - גשר בנות יעקב - הירדן - עין אל עלמיין - כביש "צומת בית ציידא-בית המכס העליון" - דרך לאורך נחל משושים - כביש סובב כנרת - צומת יהודיה

נקודת יציאה :  חנייה של המסעדה בצומת יהודיה

גובה מצטבר :847 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

תמונות ב Facebook (רז)

סרטון (יניב דובובסקי)

הערות :

• הפעם החלטתי לחזור על מסלול שעשינו לפני שנתיים : https://razg.blogspot.com/2011/12/blog-post_30.html
    הכנסתי שינוי קל שחסך קטע כביש באיזור מנחת מחניים
    זהו מסלול משובח ומגוון - מומלץ בחורף כשהכל סביב ירוק
  • יצאנו מצומת יהודיה (1) בשולי כביש סובב כנרת , חצינו את גשר אריק (4) עד הכביש הישן שעלה לאלמגור והיום מסומן בסימון שביל צופה כנרת (5)
    פה התחלנו בטיפוס בכביש הישן שהוא ללא תנועה ומשמש כדרך חקלאית
    בנקודה 6 יש שער אחורי של מושב אלמגור שניתן למעבר מימין
    ממשיכים בתוך היישוב ויוצאים מהשער הראשי בכביש "אלמגור-כורזים" בנקודה 8
    מכאן רכיבה בכביש (לא להתפתות למה שנראה במפה כדרכי 4X4 לכיוון כרכום - הן לא באמת קיימות או רכיבות - כבר בדקנו מספר פעמים בעבר וסיימנו בהליכה בקוצים ועל סלעים)
    בנקודה 10 פונים בכביש לכיוון כרכום וממשיכים עד נקודה 11
  • פה סוף סוף נכנסים לשטח ממש ומטפסים בדרך 4X4 טובה כאשר הקטע התלול ביותר בה (לא נורא) הוא בין נקודות 12 ל 13
    בנקודה 14 בצומת הדרכים ליד מכלאות סוסים ופרות פונים ימינה צפונה וממשיכים בדרכים טובות עם נוף פסטורלי של עשב מימין ומשמאל תחילה מחנה יפתח ואחר כך חוות
    בשטח שמצפון לנקודות 15-16 מתבצעת הכשרת שטח עם כלים כבדים
    בנקודה 17 ליד תל נס פונים בדרך הימנית
    כאן שיא הגובה של הטיפוס היום
    מכאן טסים בדרך 4X4 מהירה עד כביש "ראש פינה-כפר הנשיא" (19)
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך 4X4 שבמהרה הופכת לקופצנית בגלל עקבות הפרות בבוץ היבש וגם קוליסים
    זהו קטע קצר שמביא אותנו לצומת הדרכים שליד "אנדרטת ה-8" לזכר 8 אנשי חיל האוויר שמסוקם התרסק במנחת מחניים בשנת 1974 (נקודה 20)
    מכאן המשך בדרך 4X4 טובה שבנקודה 22 מתחברת לשרידי כביש 90 הישן ומביא אותנו לכביש "צומת מחניים-גשר בנות יעקב" בנקודה 23
  • חצינו את הכביש ורכבנו בדרך מקבילה לו מצפון לתחנת הדלק של מחניים ובנקודה 24 עברנו בפשפש וחברנו לדבל שהופך בהמשך לדרך 4X4 לאורך נחל מחניים
    בנקודה 25 נכנסים לשביל האופניים של נחל מחניים שהוא בעצם דבל שלפעמים ברוחב דרך שיורד בנוף פסטורלי לאורך נחל מחניים
    בנקודה 26 עצרנו להפסקה קצרה ליד תל שיח אבו רישה שם השתעשעו כמה במדרגות היורדות מהתל (ראה בסרטון)
    המשכנו לדהור בנחל מחניים עד צומת הדרכים בנקודה 27
    פה פנינו לכיוון גדות ונכנסנו לקיבוץ גדות בשער האחורי בנקודה 28
    רכבנו דרך גדות עד היציאה מהקיבוץ לכביש "צומת מחניים-גשר בנות יעקב" בנקודה 29
  • רכבנו קטע קצר בכביש מזרחה עד הדרך בנקודה 30 כמה מטרים אחרי צומת גדות
    פה נכנסים לשביל החצבים
    עוברים על גשרון קק"ל ירוק וממשיכים בדבל ובנקודה 31 פונים לסינגל "החצבים" המסומן בחיצים צהובים על הסלעים
    זהו סינגל חמוד ברמה טכנית קלה
    בנקודה 32 עזבנו את הסינגל הרשמי שממשיך להתפתל עוד קצת וירדנו בסינגל לא רשמי שמאלה בקטע נהדר לכיוון הדרך של הירדן ההררי ליד מצד עטרת בנקודה 33
  • פנינו שמאלה בדרך עד כביש "צומת מחניים-גשר בנות יעקב" וירדנו בכביש לגשר בנות יעקב וחצינו אותו לגדה המזרחית בנקודה 35
  • פה ירדנו לדרך 4X4 קופצנית שמתחילה לאורך הירדן ומנקודה 36 מטפסת בתלילות בדרך דרדרתית כמעט לא רכיבה בין נקודות 36 ל 37
    אחרי מעבר שער ברזל בנקודה 37 העלייה מתמתנת והדרך רכיבה לחלוטין עד בריכת הקצינים בעין אל עלמיין (38) והלאה עד כביש "צומת בית ציידא-בית המכס העליון" בנקודה 39
    פה פנינו צפונה בכביש לקטע קצר עד הפנייה לדרך שלאורך נחל משושים בסימון שבילים אדום בנקודה 40
  • מכאן מתחילה הירידה (שלא בסינגל) הטובה בארץ
    יורדים בדרך הנהדרת לאורך נחל משושים כשעכשיו הכל ירוק סביב
    הדרך תחילה על שרידי כביש משובש אבל בהמשכה דרך סורית מרעידת עצמות
    בנקודה 41 לוקחים את הדרך השמאלית ומכאן ירידה טכנית , מרעידה אבל גם מצריכה ירידה של סלעים קטנים
    בנקודה 42 במקום בו פוגשים את השביל היורד לבריכת המשושים הסימון הופך ירוק וממשיכים בירידה עד בקעת הבטייחה
    בנקודה 43 עצרנו ליד הסכר בנחל משושים וחלק מהחברה טבלו במים הקרים
    מכאן רכיבה עד כביש סובב כנרת בנקודה 44 ואז בכביש חזרה לצומת יהודיה (1)