Friday, January 03, 2014

סביב אופקים

תאריך :  3-1-2014

אופקים - חרבת פטיש - נחל אופקים - אנדרטת שקד - פרק שקד - נחל חלמית - "סינגל הוואדי הנעלם" - באר הלמות - מושב תפרח - כביש "בית קמה-אופקים" - צומת גילת - סינגל אופקים - נחל שמריה - נחל פטיש - חצייה מתחת כביש "בית קמה-אופקים" - סינגל אופקים - מצודת פטיש - אופקים

נקודת יציאה :  חנייה של מרכז ביג באופקים

גובה מצטבר : 130 מ'

קובץ TRK ל GPS

• שוב הייתי כונן בעבודה והייתי צריך להיות במרחק קצר מהמחשב
    הפעם בחרתי באיזור אופקים בסינגל אופקים עם תוספות כאשר כל הזמן אני בטווח סביר מהאוטו
    סינגל אופקים הוא סינגל קל וזורם עם טיפוסים שוליים
    סה"כ מאד חמוד
    בתוספת שרכבנו מדרום לאופקים יש קטעים נוחים לרכיבה בר בשטח אל ומאנדרטת שקד ו"סינגל הוואדי הנעלם" שהוא קטע חמוד מאד של רכיבה בוערוץ מתפתל ולונה פרק לייט בין קירות זקופים סביב - מומלץ
  • יצאנו ממרכז ביג (1) ורכבנו בשטח בדבל/סינגל ואחר כך ברחובות איזור התעשייה עד הרחוב בנקודה 3
    שם פנינו דרומה בכביש ואחרי הכיכר בנקודה 4 פנינו שמאלה לסינגל בחורשה שמוביל לחרבת פטיש
  • בנקודה 5 פנינו לדרך דרומה ובנקודה 6 ירדנו בדבל ואז בלי שביל מוגדר כאשר הכל רכיב עד הדרך בנקודה 7
    פנינו בדרך צפונה ובנקודה 8 ירדנו ללא שביל מוגדר מעל או בגדות הערוץ כאשר הכל רכיב לחלוטין עד נקודה 9
    פה חברנו לדרך שמטפסת בכיוון אנדרטת שקד (10)
  • אחרי עצירה באנדרטה המשכנו בר בשטח עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 11
    המשכנו בדרך ובנקודה 12 ירדנו בר בשטח (הכל רכיב לחלוטין) עד נקודה 13
    פה נכנסו לערוץ הנהדר של נחל חלמית הוא "סינגל הוואדי הנעלם" - קטע לונה פרקי בין קירות זקופים של הוואדי
    בנקודה 14 הגענו לאיזור בו נבנה גשר הרכבת והיה הרבה בוץ
    עזבנו את הוואדי לדרך 4X4 עד נקודה 15
  • בנקודה 15 טיפסנו בדרך 4X4 לכיוון מושב תפרח אליו נכנסנו בנקודה 16
    השער האחורי הוא לרכב וניתן לעקיפה ברגל
    יצאנו ממושב תפרח לכביש "בית קמה-אופקים" בנקודה 17
    כאן תכננו להצפין אבל התברר שהכל מגודר ולכן רכבנו בשולי הכביש עד צומת גילת (18)
  • פה חצינו את הכביש וחצינו את המתלם של תחנת הדלק והמוסכים לנקודה 19
    פה יש שלט עץ של קק"ל עם מפת סינגל אופקים
    מכאן רכבנו תחילה בדרך 4X4 מסומנת בסימון פח ירוק של הסינגל
    בנקודה 20 מתחיל הסינגל בגדה הצפונית של נחל שמריה
    הסינגל זורם עם גשרוני עץ פה ושם לחציית ערוצונים עד נקודה 21
  • פה הסינגל קצת נעלם ולעומת זאת יש שלט להמשך סינגל שמאלה , אבל אם ממשיכים בכיוון מוצאים את ההמשך
    בנקודה 22 מגיעים לגשר רכבת חדש שהולך ונבנה שיצר בעיית בוץ והרס את המשך הסינגל
    החלטנו לחזור ובנקודה 23 יש גשרון של הסינגל שנסחף ואילץ חציית ערוץ מבוצבץ
    המשכנו בסינגל עד נקודה 24 בה שוב גשרון שנסחף אבל ניתן לחצות די בקלות
  • מכאן רכיבה בסינגל אופקים בקטע זורם עד חצייה מתחת לגשר כביש "בית קמה-אופקים" (25)
  • אחרי החצייה מתחת לגשר הסינגל ממשיך בקטע יפה ובנוי על קיר הערוץ
    מגיעים לחרבה מעל הערוץ ואז ירידה להמשך הסינגל עד גשר מסילה חדש שהולך ונבנה ויוצר בעיית בוץ בנקודה 26
    חצינו את הערוץ המבוצבץ (ראה תמונות) והמשכו בדרך 4X4 אל מעל הערוץ בנקודה 27
    מכאן דרך טובה לכיוון חרבת פטיש
    בנקודה 28 פנינו ימינה לסינגל בו רכבנו בבוקר בחורשה עד הרחוב והככר בנקודה 4
    מכאן ברחובות אופקים עד האוטו בחנייה של מרכז ביג (1)