Tuesday, January 07, 2014

סינגל אקליפטוסים עליון וסינגל אקליפטוסים תחתון במענית

תאריך :  7-1-2014

אלונית במענית - סינגל "מיה" - חצייה מתחת כביש 6 - המגדל - סינגל "המצויין" - שכונה מערבית של אום אל קוטוף - סינגל "אקליפטוסים עליון" - צומת הסוס - סינגל "אקליפטוסים תחתון" - סינגל "מצפה אילן" - סינגל "העץ הבודד" - כביש גישה למצפה אילן - כביש "ברקאי-קציר" - ליד בסיס משמר הגבול של חריש - סינגל "המזרחי" - סינגל "חריש" - חצייה מתחת כביש 6 - סינגל "הלאה לחריש" - סינגל מיה - אלונית במענית

נקודת יציאה :  תחנת דלק אלון בכניסה לכיוון המועצה האיזורית מנשה

גובה מצטבר : 316 מ'

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• לפני מספר שבועות כתב לי רון מרגולין שדרך ה 4X4 בין אום אל קוטוף לצומת הסוס בה היינו רוכבים בעבר אל הסינגלים החדשים שממזרח למענית , בבניה ונראה שנסלל שם כביש
    הוא שאל אם יש לי אלטרנטיבה ומיד עניתי שבטח למשה שפירא מעין שמר יהיה רעיון והוא בטח יבנה סינגל חדש שיעקוף את הבעיה
    התשובה ממשה לא אחרה לבוא בקובץ GPS של שני הסינגלים החדשים שבנה , סינגל אקליפטוסים עליון וסינגל אקליפטוסים תחתון
    הם התווספו לקומפלקס הסינגלים שהוא בנה בצפון ומזרח מענית :
    סינגל מיה , סינגל מצפה אילן , סינגל העץ הבודד , סינגל מהו ועוד כמה שהוזכרו באתר בעבר ומאפשרים רכיבה במענית בלי להגיע לסינגלים הקלאסיים
    הם גם מהוים פתרון לרכיבה במענית כאשר ההרחבה של חריש תפגע בחלק מהקלסיקות (סינגל חריש כבר פגוע חלקית)
  • התחלנו מהאלונית (1) וחצינו את כביש "צומת כלניות-צומת משמר הגבול" (2) והלאה בדרך ה 4X4 לשטח
    בנקודה 3 פנינו שמאלה לסינגל מיה ורכבנו בו עד נקודה 5 בה הוא חובר לדרך 4X4 לכמה מטרים ועוזב את הדרך וממשיך בנקודה 6 עד מעבר מתחת כביש 6 בנקודה 7
    הסינגל ממשיך שמאלה ועובר מתחת הכביש "ברקאי-קציר" (8)
    פה קטע קטן על דרך והמשך סינגל מיה בטיפוס מנקודה 9 עד נקודה 11
    פה בדרך ה 4X4 פונים שמאלה וימינה בין נקודות 11 ומטפסים עד צומת הדרכים ליד המגדל בנקודה 12
  • פה ניתן לרכב בסינגל המגדל שמוזכר במסלול https://razg.blogspot.com/2013/10/blog-post_11.html
    בעתיד הקרוב כמו שמבטיח משה שפירא ייבנה סינגל שיחבר את המגדל לשכונה המערבית של אום אל קוטוף (תודה משה!!)
    בגלל שזו רכיבת בוקר לפני העבודה לא היה לנו זמן ולכן פנינו ישר לסינגל "המצויין" שמתחיל בנקודה 12 עד הדרך בנקודה 13
    זהו סינגל טכני בינוני מאד זורם וכייפי ומכאן שמו
    בנקודה 13 פנינו שמאלה לדרך ה 4X4 עד שיא הגובה בנקודה 14 וירדנו עד מפגש עם כביש העלייה לשכונה המערבית של אום אל קוטוף בנקודה 15
  • כאן התחלנו לטפס לכיוון השכונה כאשר בצד שמאל (מערב) של הכביש יש מדרכה נוחה לרכיבה
    השיפוע מתון וזה שינוי מצויין לעומת העלייה שעלינו בעבר לשכונה המזרחית של אום אל קוטוף שכללה רכיבה בכביש לחריש ואז עלייה תלולה לשכונה
    בקצה הכפר בנקודה 16 נכנסים לדרך עפר עד נקודה 17 ואז שמאלה לנקודה 18
    פה פנייה ימינה לדרך שעוברת בנקודה 19 בין קירות בטון נמוכים וממשיכה כדרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 21
  • פה נכנסנו לסינגל "אקליפטוסים עליון" שעובר כשמו בחורשת אקליפטוסים
    הסינגל הוא טכני קל ומסומן בסרטים צהובים וכתומים בעיקר
    הוא מסתיים בצומת הדרכים בנקודה 22
    פה רכיבה בדרך עד צומת הסוס בנקודה 23
  • בצומת הסוס פנינו ימינה ובנקודה 24 נכנסנו לסינגל "אקליפטוסים תחתון" שיורד לנחל נרבתא דרך חורשת אקליפוסים וחובר לסינגל מצפה אילן בנקודה 25
    זהו חיבור מצויין שחוסך את הכניסה לסינגל מכיוון הדרך שעבר  בקטע לא ברור בעבר
    מכאן טיפוס מתפתל בסינגל "מצפה אילן" עד סופו בנקודה 26
  • פה פונים שמאלה לסינגל העץ הבודד בטיפוס מתון עד העץ בנקודה 27
    פה מתחיל חלקו העיקרי של סינגל העץ הבודד שהוא סינגל טכני משובח ברמה בינונית
    בפעם הקודמת נאלצתי להוריד רגל ויותר במספר מקומות https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/mal1
    הפעם הוא היה מהודק יותר וזורם יותר , אפשר לרכב בלי להוריד רגל למרות שהוא טכני - יופי של סינגל בכיוון כללי ירידה
    הואר מסתיים בכביש הגישה למצפה אילן בנקודה 28
  • פה ירדנו לכביש "ברקאי-קציר" (29) ורכבנו בו עד נקודה 30 בה ניתן לחבור לדבל (לפעמים סינגל) ליד גדר הבקר שמשמאל לכביש ובכך לא לרכב בכביש המסוכן
    בנקודה 31 הוא חובר לדרך ה 4X4 שמקופה את בסיס משמר הגבול ובצומת הדרכים בנקודה 32 פנינו לירידה שמאלה עד כניסה לסינגל המזרחי בנקודה 33
    פה רכיבה בסינגל קל אבל עם עקבות פרות עד סופו בנקודה 35
  • מכאן טיפסנו עלייה קצרה בדבל שבמהרה הופך דרך רחבה שכרגע עובדים עליה בהרחבת חריש ויש סיכוי שזה יהיה שטח בנוי
    רכבנו בדרך עד נקודה 36 בה חברנו לסינגל "חריש" ואיתו זרמנו עד סופו בנקודה 37
    מכאן ירידה מתחת לכביש 6 (נקודה 38) והמשך בסינגל "הלאה לחריש" עד סופו בצומת הדרכים בנקודה 39
    רכבנו קטע קצר בדרך ובנקודות 40 חברנו לסינגל מיה וירדנו בו עד סופו בנקודה 3 ומכאן הלאה לאוטו