Friday, February 14, 2014

ארבל

תאריך :  14-2-2014

בית קברות של טבריה - כביש סובב כנרת - הטיילת של טבריה - טבריה - נחל רקת - כביש סובב כנרת - צומת מגדל - סינגל ארבל - וואדי חמאם - מדרונות הר ניתאי - הר סביון - נחל אוזנית - נחל ארבל - באר מזגה - כפר זיתים - בקעת ארבל - מושב ארבל - כביש עלייה להר ארבל - הר ארבל - שביל ישראל - סינגל שביל ישראל בין הר ארבל לנחל רקת - כפר חיטים - נחל רקת - כביש "כפר זיתים-טבריה" - מצפה - טבריה - רחוב ספיר בטבריה - יער שווייץ - סינגל "בן זומא" - בית קברות של טבריה

נקודת יציאה :  רחבת חנייה ליד בית הקברות של טבריה מול חוף גיא

גובה מצטבר : 865 מ'

קובץ TRK ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

תמונות ב Facebook (רז)

• לא יודע אם זה הפברואר המיוחד הזה עם מיעוט משקעים וימים חמימים , אבל הירוק השנה נראה מיוחד ויפה יותר מבשנים קודמות
    עוד טיול נהדר עם נופים מדהימים כשהכל ירוק סביב ופורח בהרבה מקומות
    תצפיות על הכנרת וכל הצפון (חרמון , גולן , גליל עליון , תבור .... )
    רכבנו בסינגל המבוסס על שביל ישראל על מורדות הר ארבל nהפסגה עד נחל רקת - הסינגל הפתיע לטובה והוא מספק את כל הנופים הנהדרים שהזכרתי
    סינגל נוסף שמצאנו הוא סינגל "בן זומא" היורד מיער שווייץ לבית הקברות של טבריה בשיפוע מטורף אבל רכיב כולו
  • יצאנו מרחבת החנייה של בית הקברות של טבריה (1) וחצינו את הכביש למדרכה ורכבנו עליה עד פנייה לכיוון הטיילת של טבריה (2)
    רכבנו בטיילת עד סופה בצומת הראשית בטבריה (3) ומשם ברחובות צפונה על המדרכה בכביש שמנקודה 4 מקביל לכביש סובב כנרת
    בנקודה 5 פנינו לדרך 4X4 שיש בה כלי כבדים בעבודות שסביר שבהמשך היא תהפוך לרחוב
    בנקודה 6 ליד תל רקת עזבנו את הדרך לדרך 4X4 שיורדת בתלילות לנחל רקת וחוברת לדרך בתוכו בנקודה 7
    מכאן יציאה לכביש סובב כנרת בנקודה 8
  • מכאן רכבנו בכביש סובב כנרת עד צומת מגדל בנקודה 10
    ניתן כתחליף לכביש כפי שראינו (לא רכבתי) לרדת בנקודה 9 לדרך ליד הכנרת שהולכת ליד המוביל המלוח עד נקודה 11 ואז לפנות לצומת מגדל (10)
    רכבנו בכביש מצומת מגדל עד צומת הפנייה לוואדי חמאם ותחילת סינגל ארבל בנקודה 12
  • פה נכנסנו לסינג ארבל שהוא גם חלק משביל ישראל
    זהו סינגל רחב ומסודר שמסתיים בפאתי וואדי חמאם בנקודה 13
  • מכאן טיפוס בכביש הראשי בוואדי חמאם (יש מדרכה רכיבה בשני הצדדים)
    אחרי טיפוס בכפר עוברים שער רכב בקצה הכפר בנקודה 14 וממשיכים בטיפוס בדרך לבנה עד נקודה 15 למרגלות הר סביון
  • פה מתחילה ירידה בדבל (על גבול הסינגל) עד נקודה 16 בה חוברים לדרך לבנה בה טסיםבירידה לנחל ארבל ולצומת הדרכים בנקודה 17
    בצומת פונים שמאלה וממשיכים בדרך 4X4 בנוף ירוק עד צומת הדרכים בנקודה 18
    כאן פנינו ימינה בעלייה מאד קלה שבהם הדרך נכנסת לכרם זיתים יפה וברקע נבי שועייב וקרני חיטים
  • בנקודה 19 פנינו לדרך 4X4 לכיוון מושב כפר זיתים אליו נכנסים עם הדרך ללא שער בנקודה 20
    ממשיכים בחציית המושב ממנו יוצאים בנקודה 21 וממשיכים בדרך 4X4 יד מושב ארבל בנקודה 22
    פה פונים שמאלה עם הכביש המטפס לפסגת הר ארבל
    בדרך יש נופים יפים של הכנרת ת הר ניתאי והר ארבל וכל הצפון
    לפסגה של הר ארבל אי אפשר להגיע כי היא עכשיו בחסות רשות שמורות הטבע הדורשים תשלום וכמובן שאוסרים רכיבה
    עצרנו ליד הכניסה לפסגה בנקודה 23
  • פה המשכנו ימינה בדרך 4X4 בסימון שביל ישראל עד נקודה 25
    פה עצרנו בעיקול בפינה יפה עם נוף נהדר
    המשכנו בדרך עד נקודה 26 בפינת מאגר מים
  • מכאן מתחיל סינגל נהדר שבעונה הזו עם כל הירוק והכלניות היה אחד המסמרים של הטיול
    הסינגל מתחיל בנקודה 26 ומסתיים בדרך שעולה בנחל רקת (30)
    בין נקודה 26 לנקודה 27 הסינגל עובר לאורך גדר המאגר
    בין נקודה 27 לנקודה 28 זהו סינגל נהדר שיורד עם נוף הכנרת משמאל - מדהים
    בנקודה 28 חוברים לדרך 4X4 עד נקודה 29
    מכאן פונים שמאלה בסינגל שתחילה עולה קצת ואחר יורד ליד כפר חיטים עד נקודה 30
    הקטע האחרון (נקודות 30) לא רכיב לרובנו ומצריך הליכה ברגל של כ 30 מ' עד הדרך שעלתה בנחל רקת
    מכאן רכיבה בדך עד כביש "טבריה-כפר זיתים" בנקודה 31
  • פה פנינו שמאלה לקטע קצר בכביש ובנקודה 32 פנינו ימינה וטיפסנו בדרך הלבנה לכיוון מצפה
    בצומת הרחובות בנקודה 33 בתוך מושב מצפה מסתיימת העלייה ורוכבים ברחוב עד היציאה ממצפה לכביש "צומת גולני-טבריה" בנקודה 34
    ממשיכים בכביש מקביל או בשולי הכביש עד הצומת בנקודה 35
  • חצינו את הכביש וטיפסנו במעלה רחוב ספיר (חלק גדול על המדרכה) עד הכניסה ליער שווייץ בנקודה 36
    פה התחלנו ברכיבה בדרך 4X4 (לעתים סלולה) וירידה בפיתולים עד נקודה 38
    פה המשכנו תחילה בדרך ואז זיהינו סינגל/דבל (נקרא לו סינגל בן זומא על שם עין בן זומא שלידו)
    זהו סינגל תלול מאד אבל רכיב במאה אחוז - מומלץ
    אנחנו פספסנו את הכניסה ולכן ירדנו מנקודה 39 אבל הכניסה אליו מנקודה 40 דרך נקודה 41 והלאה עד נקודה 42 בה הוא פוגש את דרך ה 4X4 וממשיך איתה עד האוטו בנקודה 1