Wednesday, February 19, 2014

מבארי לצאלים

תאריך :  19-2-2014

בארי - סינגל בארי - "הכיכר" - בארי הישנה (נחאביר) - מכרות הגופרית - כביש הבטון - "היער" - נחל הבשור - תל גמה - חצייה מתחת כביש 232 - נחל הבשור - סינגל הבשור - חצייה מתחת כביש 241 (כביש "הרעב") - נחל הבשור - פרק אשכול - הגשר הבריטי - סינגל הבשור - מתחת תל שרוחן - הגשר התלוי - כביש 234 - צומת צאלים - צאלים

נקודת יציאה :  חנייה של חנות לה מדווש בבארי

נקודת סיום : רחבת חנייה ליד השלט לדרך הנוף ליד הכניסה לקיבוץ צאלים

משתתפים : 15+ אני כמדריך (הקבוצה שהובלתי היא קבוצת הרוכבות של מצפה הילה)

גובה מצטבר : 296 מ'

(הזמן הוא ברוטו והוא ארוך מהסטנדרד הרגיל במסלולי האתר עקב הפסקות נוספות ועצירות להדרכות)

קובץ TRK ל GPS

תמונות ב Facebook (רז)

• התבקשתי ע"י ניר מירקין מקבוצתי להוביל את קבוצת הנשים של מצפה הילה במסלול סינגל בארי ובשור
    זהו עוד טיול בדיוק במזג האוויר ומצב הפריחה והירוק המתאים ביותר לעונה זו
  • התחלנו מהחנות (1) ונכנסנו לסינגל בארי בכניסה הרשמית בנקודה 2
    כרגיל הלונה פרק המדהים מתחיל מיד
    בנקודה 3 מסתיים קטע הלונה פרק הראשון בראש גבעה
    פה נכנסים לקטע נהדר בערוץ עם פיתולים וברמים כייפיים
    בנקודה 4 נמצאת "הככר" , מכאן ניתן לצאת ולחזור ללופ הצפוני שלא ביצענו הפעם אבל נמצא במסלולים שעשינו בעבר
    בנקודה 5 מגיעים לבארי הישנה (נחאביר) וממשיכים אחרי כמה מטרים על הכביש לירידה כייפית בסינגל בנקודה 6
  • בנקודה 7 מגיעים לראש הגבעה של מכרות הגופרית הישן
    בנקודה 8 מגיעים לכביש הבטון ורוכבים עליו עד נקודה 9
    פה ממשיך הסינגל בעלייה ימינה לרמפות נחמדות וממשיך בכביש עד הכניסה ליער בנקודה 10
  • קטע היער חמוד ומסתיים על ערוץ נחל בשור בנקודה 11
    פה רואים שהצבא עושה עבודות וגשר מצפון לנקודה
    גם בהמשך יש שני מעברים שהצבא בנה בצד הערוץ שחתכו את הסינגל
    מקסימום הולכים 5 מ' למרות שניתן לרכיבה בזהירות
    מכאן קטע משובח של הסינגל שהוסיפו לואלמנטים נחמדיםלפני שנתיים
  • בנקודה 12 עזבנו את סינגל בארי וחצינו את ערוץ הבשור בדרך 4X4 ובנקודה 13 נכנסנו לדרכי 4X4 ירוקות עם מרבדי כלניות עד תל גמה
    בנקודה 14 עלינו ב"קיר" לתל גמה ועליו בסינגל על הרכס עד נקודה 15 בה יש תצפית נהדרת על כל האיזור
    בנקודה 16 ירדנו מהתל בירידה תלולה ורכיבה לחלוטין
    המשכנו בדרכי 4X4 אל מתחת לגשר הבשור על כביש 232 בנקודה 17
  • מכאן רכבנו בדרך/דבל ולא בסינגל הרשמי עד חיבור לסינגל הבשור בנקודה 18
    מכאן לאורך סינגל הבשור המסומן בסימון קק"לי אדום של שבילי אופניים
    למרות שרואים פיצולים מאולתרים , או דרכים או שרידים של סינגל רעים ז"ל , ניתן לעקוב אחרי הסימון של סינגל הבשור לכל אורכו פרט לנקודות בעייתיות בסיום שאזכיר בהמשך
  • בנקודה 19 הגענו לסכר אותו חצינו עם הסימון והמשכנו בסינגל בגדה המערבית
    בחצי השני של הקטע בין נקודה 19 ל 20 עוברים בשטח מגודר עם כניסה ויציאה בגשרון ירוק לא רכיב
    זהו קטע יפה וקצת לונה פרקי בסינגל הבשור
    בנקודה 20 עברנו מתחת לגשר כביש 241 (כביש "הרעב") והמשכנו בסינגל מצידו השני עד האתר של הרכבת הישנה בנקודה 21
  • מכאן השביל מתחיל בדרכי 4X4 ובהמשך שוב סינגל
    השביל בתחילה עובר בגדות במתכונת לונה פרק אבל בהמשך מתל שרוחן בערך הוא מישורי יותר אבל פה ושם פיתולים וקצת עליות וירידות
    בסופו של דבר מגיעים לגשר התלוי על נחל הבשור בנקודה 22
  • הפעם לא חצינו את הגשר כמו בפעם הקודמת אלה המשכנו עם הסינגל המסומן שמטפס לגדה הצפון מזרחית
    באיזור נקודה 23 נעלם לו הסימון והסינגל ורכבנו בדרך 4X4
    בנקודה 24 חברנו חזרה לסינגל שהופך שוב ללונה פרקי באופיו
    הסימון גם מציין "שביל אתגרי"
    בנקודה 25 חברנו לכביש 234 ורכבנו עליו לצומת צאלים (26) ושם שמאלה על הכביש לצאלים
    בנקודה 27 פניו לסינגל עד מקום חניית המכוניות בכניסה לדרך הנוף ליד הכניסה לקיבוץ צאלים בנקודה 28