Friday, March 28, 2014

מפגש חייזרים בירושלים

תאריך :  28-3-2014

עין כרם - עין מרים - כנסיית הביקור - סינגל לבית חולים הדסה  - בית חולים הדסה - כביש "הדסה-צומת כרם" - כביש גישה לאבן ספיר - סינגל המעיינות - חרבת סעדים - סינגל שביל ישראל - מצפה ביתר - סינגל "מול בתיר" - עין וולג'ה (עין אל בלד , עין איתמר) - שביל ירושלים - ליד עין לבן - גן החיות התנ"כי - תחנת רכבת מלחה - רחוב דוד בנבישתי - טיילת המסילה - מלחה - מתחם התחנה הראשונה - ליד גן הפעמון - ימין משה - גן תדי - שער יפו - הקישלה - רחוב סנט ג'יימס - בית הכנסת החורבה - הרובע היהודי - ליד הכותל - שער האשפות - נחל קישרון - יד אבשלום - שביל "המלך" - כנסיית גת שמנים - כנסיית כל האומות - הר הזיתים -  וואדי ג'וז - גן לאומי עמק צורים - הר הצופים - מצפה הלברט - המטה הארצי של המשטרה - גבעת התחמושת - רחוב יחזקאל - רחוב יפו - גשר המיתרים  - שדרות הרצל - רחוב יפה נוף - יער ירושלים - סינגל "הארז" - מרכז ציפורי - סינגל "ציפורי" - נחל עין כרם - עין כרם

נקודת יציאה :  רחבת חנייה מעפר ליד החניון התת קרקעי בעין כרם (פונים לכיוון עין מרים ואז אחרי החניון התת קרקעי ולפני המסעדות פונים שמאלה לרחבת החנייה)

גובה מצטבר : 791 מ'

קובץ TRK ל GPS

תמונות ב Facebook (רז)

• יצאנו שוב לרכיבה בירושלים בה משלבים מספר סינגלים ודרכים בהתחלה ובסוף הטיול ובאמצע רכיבה עירונית מגוונת בעיר
    מסלול נהדר , חווייתי ומגוון שנותן הכל מהכל
    שם הטיול ניתן בגלל קטע הרכיבה בשכונות החרדיות ההומות אתמול לקראת הצהריים בהם הסתכלו עלינו החייזרים בשחור ואנחנו עליהם החייזרים בטייטס כאילו נפגשו חייזרים עם חייזרים אחרים
    הכרנו מספר סינגלים שהיו חדשים לנו לדוגמא סינגל "מול בתיר"
  • יצאנו מעין כרם (1) ובצומת ליד עין מרים (2) פנינו ימינה וטיפסנו בדרך הסלולה לכיוון כנסיית הביקור ובנקודה 3 נכנסנו שמאלה לסינגל קצר שמטפס לבית חולים הדסה
    הסינגל מסתיים בכביש של המגורים בהדסה בנקודה 4
    בנקודה 5 טיפסנו בשביל שהוביל לכביש לכיוון השער של הדסה ממנו יצאנו בנקודה 6 לכביש לעין כרם
    ירדנו בכביש עד הפנייה לאבן ספיר בנקודה 7 ורכבנו קטע קצר בכביש לאבן ספיר עד נקודה 8
  • בנקודה 8 טיפסנו בדרך 4X4 עד הכניסה לסינגל "המעיינות" בנקודה 9
    סינגל "המעיינות" הוא אחד היפים שיש
    הוא מתחיל כדבל רחב אחרי השיפוץ האחרון של קק"ל ונהיה צר יותר אבל בד"כ הוא סינגל רחב
    מה שיפה בו שהעלייה כמעט לא מורגשת עד חרבת סעדים והוא מעובר על טרסות יפות ופוגש מספר מעיינות קטנים , מערות ונוף נהדר של הרי ירושלים
    אורך הסינגל כ 2.5 ק"מ והוא מסתיים בנקודה 10 בחרבת סעדים
  • בנקודות 10 רכבנו על דרך 4X4 עד הכביש ליד קנדי ונכנסנו לסינגל שביל ישראל לקטע קצר עד חיבור לדרך בנקודה 11
    רכיבה קצרה על הדרך עד נקודה 11 ושוב סינגל קצר רכיב בחלקו (רוכבים מאד טכניים יוכלו לרכב את כולו) עד נקודה 12 בה ממשיכים בדרכי ה 4X4 ביער עד מצפה ביתר בנקודה 14 ליד האנטנה
  • פה נכנסנו לסינגל טכני תלול הרכיב כולו שיורד לכיוון נחל רפאים וקראנו לו סינגל "מול בתיר"
    הסינגל מסתיים בנקודה 15 בדרך 4X4 עליה המשכנו שמאלה ושוב קטע סינגל טכני קצר ורכיב כולו בנקודות 16
    מכאן בדרכי 4X4 עם נופים יפים של המסילה ונחל רפאים עד עין וולג'ה (עין איתמר , עין אל בלד) בנקודה 17 בה טבלו שני אמיצים מאיתנו שהתגברו על הקור של המים
  • המשכנו ברכיבה בדרך לכיוון גן החיות של ירושלים
    בנקודה 18 יש פיצול לשביל ירושלים הסלול
    אנחנו המשכנו בדרך התחתונה שהיא דרך 4X4 טובה
    בנקודה 19 פגשנו את העלייה לעין לבן שעכשיו סידרו אליו שביל מסודר וליד יש חנייה
    בנקודה 20 הגענו לגן החיות וקצת לפני הצומת עם רחוב אהרון שולוב נכנסנו לשביל האופניים המקביל לכביש הראשי
    שביל האופניים מסתיים כרגע בנקודה 21 בצומת
    מכאן רכבנו על המדרכה וחלפנו על פני תחנת הרכבת במלחה
  • בנקודה 22 חברנו לטיילת שלאורך תוואי המסילה
    ירדנו ימינה והמשכנו בטיילת מתחת לגשר
    זוהי טיילת יפה ומסודרת שמטפסת במתינות רבה עד אתר התחנה הישנה והלאה עד צומת רחוב דוד רמז ועמק רפאים בנקודה 23 ליד גן הפעמון
  • פה המשכנו ימינה לצומת הבאה (24) ורכבנו בסמטה בימין משה עד גן טדי בנקודה 25
    חצינו את גן תדי (25) והמשכנו לשער יפו (26)
  • פה רכבנו רכיבה נחמדה בעיר העתיקה לרחוב סנט ג'יימס והלאה לרובע היהודי ולירידה לכותל
    יצאנו משער האשפות בנקודה 27 והמשכנו ברחוב המקביל לחומה צפונה
  • בנקודות 28 ירדנו בסינגל תלול ודרדרתי , רכיב לאמיצים בקטע הראשון ואחר כך רכיב לכולם לנחל קדרון למה שנקרא בשילוט "שביל המלך" ואז בדבל המסודר ליד יד אבשלום ושאר הקברים
    בנקודה 29 טיפסנו לרחוב שליד הכנסיות
    בצומת העולה להר הזיתים פנינו ימינה וטיפסנו בכביש הצר עד נקודה 30
    פה פנינו שמאלה ל"שביל המלך"
    בנקודה 31 ליד שער ירדנו עם סימון כחול שמאלה
    ניתן להכנס דרך השער ישר אבל אחרי כ 100 מ' בגן מגיעים למבוי סתום
    ירדנו עם הכחול בסינגל נחמד בין זיתים עד וודי ג'וז והדבל שבתוכו (31)
    בנקודות 33 חוברים לרחוב ושוב ממשיכים בוואדי ג'וז ב"שביל המלך" בדבל מסודר שמטפס עם מדרגות להר הצופים
    בגלל שהשיפוע בסוף תלול ניתן לטפס בנוחות בשבילים אקראיים או בר בשטח במקביל למדרגות עד סוף הגן ברחוב בנקודה 33
  • פה רכבנו לתצפית לכיוון מזרח על מעלה אדומים וקצת פנטזיות על דרך הסוכר וואדי קלט בנקודה 34
    חזרנו לנקודה 33 ורכבנו במדרכה לכיוון גבעת התחמושת (35)
    המשכנו ברחובות ירושלים כשמנקודה 36 מטפסים ברחוב יחזקאל וישעיה בין הרבה חרדים ברחוב
    בנקודה 37 פנינו לרחובות צרים בשכונות החרדיות עם ריח בישלים לשבת
    בנקודה 38 הגענו לרחוב יפו
  • המשכנו ברחוב יפו לגשר המיתרים והלאה ברחוב הרצל עד הצומת עם רחוב יפה נוף בנקודה 40
    דהרנו על המדרכה ברחוב יפה נוף בשולי יער ירושלים ופנינו לרחוב נוף הרים בנקודה 41 והמשכנו ברחובות עד נקודה 42
  • בנקודות 43 רכבנו בדרך נוף וירדנו לסינגל "הארז" הארוך והמשובח שיורד בהדרגה
    זהו סינגל ארוך ובנוי היטב באורך של 2 ק"מ + המסומן סימון שבילים כחול
    הוא מסתיים בחניון הקטן (חניון אונטריו) בנקודה 43
    פה המשכנו לכיוון מרכז ציפורי אליו נכנסנו בנקודה 44
    חיפשנו יציאה ממנו ואחרי כמה התלבטויות יצאנו בסינגל "ציפורי" מנקודה 45 עד סופו בחיבור לדרך בנחל עין כרם בנקודה 46
    מכאן בדרך 4X4 שחוברת לרחוב בעין כרם ועד האוטו (1)