Friday, March 07, 2014

אל קרן עין גב בשלישית

תאריך :  7-3-2014

עין גב - כביש סובב כנרת - אנדרטת נוקייב - צומת כורסי - צומת כניסה ללונה גל - צומת פנייה לרמות - נחל כנף - כפר הנופש רמות - כביש עלייה לרמות - עלייה לחוות רמות - מעל נחל סמך - נחל סמך - מסיל חרוב - חניון מי גהה (מסעדת מור וקינמון) - כביש "כורסי בני יהודה" - מתחת מצפה אופיר - בני יהודה הישנה (ביר א שוקום) - סינגל לקרן עין גב - קרן עין גב - סינגל עוקף קרן מצפון - סינגל ירידה לעין גב - עין גב

נקודת יציאה :  חנייה של מסעדת מרינדו ליד עין גב (מול הכניסה לקיבוץ עין גב מכביש סובב כנרת)

גובה מצטבר : 744 מ'

קובץ TRK ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

תמונות ב Facebook (רז)

• חזרנו שוב לקרן עין גב
    הפעם חיפשתי אלטרנטיבה לקטע הירידה מהקרן שהיא לא רכיבה לחלוטין , ומצאתי
    בכך המסלול הפך רכיב כמעט כולו
  • התחלנן במסעדת מרינדו (1) ליד הכניסה לעין גב ובנקודה 2 קכבנובשולי כביש סובב כנרת עד הפנייה למושב רמות בנקודה 5
  • פה מתחילים בטיפוסים
    מתחילים בכביש העולה לרמות ומיד בנקודה 6 פנינו לדרך עפר שמאלה בכיוון נחל כנף שבנקודות 7 הופכות לקיר שאילץ אותנו לטיפוס רגלי קצר בדרך התלולה
    בנקודה 8 הדרף נכנסת לכפר הנופש רמות והופכת כביש שחובר לכביש העולה לרמות בנקודה 9
    המשכנו בכיוון רמות ובנקודה 10 לפני השער פנינו שמאלה לכביש לכיוון בית הספר
    בנקודה 11 פנינו שמאלה לדרך שממשיכה בין מטעים בסימון שביל צופה כנרת עד נקודה 14 בה יש תצפית יפה על האיזור ועל ניח סמך
    מנקודה 13 סימון השביל הופך ירוק
  • מכאן יורדים בדרך 4X4 (למרות שיש קטע עלייה) עד ערוץ נחל סמך בנקודה 15
    אחרי חציית הנחל ממשיכים בדרך שמאלה ומיד ימינה ומתחילים לטפס בשיפוע סביר בדרך כלל עד מפגש עם כביש העלייה לכיוון בני יהודה בנקודה 16
    הדרך מסומנת ירוק
    המשכנו מכאן בכביש ועצרנו להפסקה קצרה בחניון ליד מסעדת "מור וקינמון"  (17)
    המשכנו בטיפוס עד הפנייה להמשך שביל צופה כנרת\שביל הגולן וסימון אדום בפנייה לדרך 4X4 ימינה בנקודה 18
  • זוהי דרך יפה שלאט נפתחת לנוף הכנרת ומורדות הגולן
    בנקודה 19 מגיעים לצומת דרכים ממנו ניתן לעלות לגבעת יואב בדרך בסימון ירוק
    אנחנו התחלנו כאן בירידה בדרך בסימון כחול לבני יהודה הישנה (20)
    הדרך ממשיכה כשבנקודה 21 היא הופכת מדבל לסינגל
  • בנקודות 22 הסינגל פונה ימינה לכיוון קרן עין גב ויש קטע דרדרתי לא רכיב קצר בנקודות 22
    בהמשך הסינגל תלול אבל רכיב עד תחתית הקרן באיזור הגדר בנקודה 23
    חלק קטן עלו מכאן ברכיבה לראש הקרן (24) ואחר כך ירדו ברכיבה לנקודה 23
    רובנו השארנו את האופניים בנקודה 23 וטיפסנו רגלית לתצפית בראש הקרן כי הירידה משם בשביל המסומן כחול בין נקודות 24 ל 25 היא לא רכיבה בכלל וגם רגלית מאד מאתגרת
  • מנקודה 23 פנינו רובנו ברכיבה בסינגל מימין לקרן עד נקודה 25
    משה פאר לקח סינגל אחר שראה בנקודות 26 וגם הוא מקיף את הקרן ברכיבה
    מנקודה 25 ממשיך סינגל תלול אבל רכיב עד כביש פנימי בנקודה 27 ועם הכביש הפנימי למסעדת מרינדו (1)