Friday, April 11, 2014

סינגל ביריה ונחל דישון

תאריך :  11-4-2014

מצודת ביריה - הר נועזים - סינגל מצודת ביריה - חציית כביש "צומת מחניים-ביריה" - סינגל ביריה של קק"ל - בת יער - ליד עמוקה - עין מקלד - ליד אתר הפסולת תאנים - קבר יונתן בן עוזיאל - מעל נחל דלתון - עין נבוריה - בית הכנסת העתיק בחרבת נבוריה - עמק הבוטנה - כביש "עין זיתים-כרם בן זמרה" - רמת דלתון - טיילת רמת דלתון - כרם בן זמרה - עין עלווה - סינגל עין עלווה - נחל גוש חלב - סינגל נחל גוש חלב - נחל דישון - חציה מתחת לכביש "ברעם-יראון" - סינגל שביל ישראל בנחל דישון - עין ערבות  - חציית כביש "ברעם-יראון" - נחל דישון - עין אביב - חציית כביש 886 - תחנת שאיבה עין אביב - צומת דרכים לגבעת חזק - חצייה מתחת כביש 90  - כביש גישה לאיילת השחר - איילת השחר

נקודת יציאה :  מצודת ביריה

נקודת סיום : חנייה ליד ביה"ס באיילת השחר

ירידות מצטברות : 1450 מ'

קובץ TRK ל GPS

תמונות ב Facebook (רז)

סרטון (יניב דובובסקי)

• כמו בכל שנה אנחנו חוזרים לפחות פעם אחת לנחל דישון , והפעם לשילוב שלו עם סינגל ביריה שביצענו בשנה שעברה
    הפעם הכנסתי מספר תיקונים למסלול שחסכו כמה מטרים בטיפוס ובעיקר הפכו את הירידה לנחל גוש חלב יותר זורמת ולא מצריכה מעבר גדרות ושטחים חקלאיים
    כרגיל הטיול באיזור הזה נהדר עם נופים נהדרים של הגליל העליון , לבנון והגולן
    לאכזבתנו , למרות שידענו , לא היו מים בדישון אלא רק 2 מעברי מים בנחל גוש חלב - אכן שנת משקעים רעה
  • יצאנו מביריה (1) ונכנסנו לסינגל (2) שיורד מביריה לכיוון הכביש וחיבור לסינגל ביריה של קק"ל
    לאכזבתנו הסינגל מלא גזם מהעצים והענפים שנשברו בשלג שהיה בדצמבר והפריעו מאד לרכיבה עד החיבור לסינגל ביריה של קק"ל בנקודה 5
    מכאן סינגל ביריה זרם לחלוטין והיה נקי מגזם וענפים
    דהרנו בסינגל ביריה המסומן היטב בסימוני שבילי אופניים של קק"ל בצבע צהוב
    בנקודות 8 בהן הסינגל הרשמי עובר בדרך 4X4 עלינו לסינגל מאולתר קצר מעל הדרך
    בנקודות 10 ירדנו לסינגל מאולתר מתחת לדרך במקום הסינגל הרשמי שעובר בקטע זה בדרך 4X4
    בהמשך חברנו לכביש היורד לקבר יונתן בן עוזיאל וחברנו חזרה לסינגל הרשמי בנקודה 11
  • פה מתחיל קטע הטיפוס של סינגל ביריה והמשכנו איתו לבית הכנסת בחרבת נבוריה בנקודה 12 והלאה עם הסינגל עד נקודה 13
  • פה עזבנו את הסינגל שבהמשך חוזר לכיוון בת יער
    אנחנו המשכנו בדרכי 4X4 טובות עד חיבור לכביש "עין זיתים-כרם בן זמרה" בנקודה 15
    רכבנו בשולי הכביש עד רמת דלתון ופנינו בצומת בנקודה 16 לכיוון אגם דלתון עם הכביש
    בנקודה 17 נכנסנו לטיילת הסלולה ברמת דלתון שמתחילה מדרום לכביש וממשיכה מצפון לו עד נקודה 18
  • פה פנינו בדרך 4X4 לכיוון כרם בן זמרה ברכיבה עם נוף משגע של הצפון
    נכנסו לשער אחורי בכרם בן זמרה בנקודה 19 ורכבנו על דרך הבטחון של המושב ויצאנו משער נוסף בנקודה 20
    השערים בדרך כלל פתוחים במשך היום
    מכאן ירידה בדרך 4X4 במורד ערוץ של נחל גוש חלב עד עין עלווה בנקודה 21
    כאן רוכבים בסינגל קצר בנקודות 21 כאשר יש 2 עצים שמנפלו שמאלצים מעבר בהתכופפות מתחתם
    המשכנו בדרך לנחל גוש חלב
  • בנקודה 22 עזבנו את דרך ה 4X4 לטובת סינגל "נחל גוש חלב" שיורד בנוף יפה בין שרידי טחנות וכמה מעברוני מים עד נקודה 23
    מכאן בדרך 4X4 עד מפגש נחל גוש חלב עם נחל צבעון בנקודה 24
  • מכאן רכיבה בדרך 4X4 בגדה הדרום מזרחית של הערוץ תחילה ואז זה מתחלף
    יש 2 מעברי מים (היחידים במסלול השנה)
    בנקודה 25 עברנו במעבר מתחת לכביש "ברעם-יראון" ומהצד השני נכנסנו לסינגל המסומן בסימון שביל ישראל עד תחנת שאיבה בנקודה 26
    מכאן שוב דרך 4X4 בה דהרנו עד חציית
    כביש "ברעם-יראון" בנקודה 27
  • המשכנו בדהירה בדרך ה 4X4 שלעתים היא לא ממש דרך וחוצה הרבה חלוקי נחל עד חציית כביש "צומת עין זיתים-רמות נפתלי" בנקודה 29
    אחרי החצייה דרך סלולה עד לגשרון ותחנת שאיבה והמשך דרך טכנית בערוץ הדישון עד נקודה 30 בה יש צומת עם הדרך העולה לגבעת חזק שעל הר אליעזר
    טיפוס קטן בדרך שהופכת לסלולה בקטע העלייה ואז טיסה מהירה במורד הדרך הלבנה עד מעבר מתחת כביש "ראש פינה-קרית שמונה" בנקודה 31 ומפגש עם כביש הגישה לאיילת השחר בנקודה 32
    מכאן טיפוס מתון בכביש עד איילת השחר (33)