Monday, April 14, 2014

בין הגבעות

תאריך :  14-4-2014

גבעת עדה - רחוב האלה - סינגל "אלוני יצחק המזרחי" - סינגל "אלוני יצחק המערבי" - חציית גשרון נחל ברקן - חרבת בורק - ציר המוביל - חציית נחל ברקן - תל ערן - סינגל "לופ אין סופי" - סינגל "המזרחי" - ציר המוביל - כביש "גבעת עדה-רגבים" - רגבים - כביש גישה לבא"ח גולני - נחל חוטמית - נחל סבכי - עין ניל"י - נחל תנינים - כביש "עמיקם-גבעת ניל"י" - כביש "גבעת עדה- רגבים" - גבעת עדה -  "סינגל האלון" - סינגל "השדרה" - סינגל "הזולה" - סינגל "המדלגת" - סינגל "השדרה" - סינגל "זיו" - סינגל "המתרוממים" - סינגל "השדרה" - סינגל "הפילבוקס" - סינגל "הרפת" - סינגל "אלוני יצחק המזרחי" - גבעת עדה

נקודת יציאה :  תחנת דלק בתוך גבעת עדה

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• יצאנו לטיול פסטורליה אביבי של ערב פסח באיזור שבין הגבעות (גבעת עדה , גבעת ניל"י ועמיקם)
    מסלול בנוף מעוגל עם הרבה שדות ומטעים שכולל הרבה סינגלים , רובם בקומפלקס של גבעת עדה , כפר גליקסון אבל עוד סינגל ארוך יחסית שלהפתעתנו היה זורם בד"כ וללא קוצים שזכרנו בו בעבר באיזור שבין עמיקם לגבעת עדה
    ביקרנו גם ב 2 מעיינות , עין ניל"י שהיה מלא אבל קצת מג'וייף , אם כי אם היה חם יותר היינו טובלים כמו בשנים קודמות
    ועין חדור ליד עמיקם שהיה במצב של שלולית בלבד ולא מאפשר רחצה
    הקטע של גבעת עדה מתואר במסלול שרכבתי בשבוע שעבר ב :
  • התחלנו בתחנת הדלק בגבעת עדה (1) וטחפסנו ברחובות גבעת עדה לצומת בנקודה 3
    כל הקטע מנקודה 3 עד נקודה 17 מתואר במסלול משבוע שעבר (
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/ga1  )
  • מנקודה 17 על ציר המוביל רכבנו צפונה עד הכביש "גבעת עדה-רגבים" בנקודה 18
    רכבנו בכביש לרגבים אליו נכנסנו בשער בנקודה 19
    בנקודה 20 יצאנו מרגבים בשער האחורי כאשר ב 50 המטרים לפני השער נבנתה רפת שעברנו במעבר בין שני המבנים שלה
    ניתן להיף אותה מימין ולהגיע לשער
    מכאן המשך בדרך מוצלת במטע אבוקדו עד מפגש עם כביש הגישה לבא"ח גולני
    לפני ההגעה לכביש יש שני שערים (נקודות 20) שניתן לעקוף איך שהוא דרך השיחים או לעברם באילתור כלשהו של זחלילה מתחת והעברת האופניים מעל
  • המשכנו בדרך 4X4 מעבר לכביש המצויינת גם בבטונדה של שטח אש
    בנקודה 22 עלינו על כביש פנימי בין בא"ח גולני וגבעת ניל"י
    רכבנו בכביש עד נקודה 23 בו עברנו לדרך 4X4 ובנקודה 24 פנינו בדרך 4X4 שמאלה ושוב בכביש מנקודה 25
  • בנקודה 26 פנינו לדרך 4X4 שיורדת לכיוון עין ניל"י בנקודה 27
    אחרי מנוחה קצרה בעין ניל"י המשכנו בחציית הערוץ וטיפוס בדרך 4X4 לרכס בנקודה 28
    מכאן ירידה מהירה בדרך 4X4 לנחל תנינים
    פנייה בדרך ימינה (29) ומעבר מתחת לכביש 6 יחד עם נחל תנינים
  • רכבנו בדרך 4X4 הין ערוץ נחל תנינים והמטעים עד מפגש עם כביש "עמיקם-גבעת ניל"י" בנקודה 30 חצינו אותו והמשכנו בדרך מצפון לערוץ עד עין חדור (31)
    המים היו מאד רדודים ולא מאפשרים רחצה של ממש
    חצינו את ערוץ נחל תנינים ליד המעיין ובדרך בגדה הדרומית פנינו שמאלה (מזרחה) ומיד ימינה לדרך בנקודה 32 והמשכנו איתה עד נקודה 33
  • פה פנינו שמאלה נכנסנו לדבל שהופך סינגל ארוך ובדרך כלל זורם פרט למספר עצים שמצריכים לעבור מתחתם בהליכה מכופפת
    הסינגל מסתיים אחרי כ 2 ק"מ בפתאומיות בנקודה 34
    פה הליכה של כמה מ' אל הגדר וחצייה (34) לדרך מצדה השני (לא מסובך לעבור את הגדר)