Friday, April 18, 2014

בין תמרת לנצרת

תאריך :  18-4-2014

תל שימרון - סינגל תמרת - עמק "החצבים" - ליד תמרת - גבעת תמרת - מחנה תנועות הנוער - ליד עילוט - הר בהרן - הר צמרת - נצרת - כנסיית הבשורה האורטודוקסית - עין מרים - מוסקוביה - סמטאות נצרת - השוק של נצרת - כנסיית הבשורה - מסעדת דיאנה החדשה - עלייה לכפר החורש - ליד כפר החורש - יער כפר החורש - סינגלי אופנועים ביער כפר החורש - מחנה תנועות הנוער - סינגל תמרת - גבעת תמרת - חציית כביש הגישה לתמרת - חורשת השיטה המלבינה של תל שימרון - תל שימרון

נקודת יציאה :  רחבת חנייה ליד בית הקברות של נהלל בתל שימרון

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

סרטון (יניב דובובסקי)

• אחרי שלא כל כך התלהבתי מסינגל תמרת כסינגל עצמאי או ככזה שמתחבר לסינגלי קק"ל האחרים באיזור , החלטתי שהגיע הזמן לשפרו ולהפכו לחלק מטיול
    יצא טיול נהדר ומיוחד עם נופים נהדרים , הרבה סינגלים ורכיבה נהדרת בנצרת הערבית
    התחלנו בתל שימרון וטיפסנו בסינגל תמרת עד ליד מחנה תנועות הנוער
    כאן עזבנו את הסינגל והמשכנו בדרכי 4X4 , ודבלים לעילוט
    מכאן בדרך 4X4 להר צמרת
    פה רכבנו בכביש ברחובות שקטים בהר צמרת בנופים נהדרים של כל הצפון
    אחרי הסבר קצר שנתתי על ישו ונצרת המשכנו ברכיבת האורבן וירדנו ירידה מדהימה בכביש צר ומתפתל עם שיפוע של 24 אחוז , הזכיר לי את מדיירה
    הכביש הנ"ל הביא אותנו אחרי מעבר מקורה די מכוער אל עין מרים
    מכאן רכיבה בסמטאות נצרת שהפתיעו לטובה בשיפוץ שעברו וברמת הניקיון הסבירה
    רכיבה בסמטאות צרות מרוצפות אבן עם קטעי מדרגות חווייתיים לרכביבה וסיום בקטע קצר של השוק שהיה ריק כמעט ולכן רכיב בשעות הבוקר המוקדמות עד כנסיית הבשורה
    מכאן טיפוס מתון כמה שאפשר בכבישי נצרת עד כפר החורש
    פה חזרנו לשטח וירדנו בדרך טכנית ועוד דרכי 4X4 עד חיבור לשני סינגלי אופנועים משובחים וארוכים , טכניים במידה בינונית
    טיפסנו שוב למחנה תנועות הנוער וחברנו לסינגל תמרת במקום שעזבנו אותו בהתחלה וירדנו את הקטע המשובח ביותר בו
    ההמשך שמתפתל קצת מיותר הביא אותנו חזרה לאותו בתל שימרון
    זהו אחד המסלולים היפים והמיוחדים שרכבנו לאחרונה
  • יצאנו מתל שימרון (1) ישר לסינגל (הכניסה למרגלות התל עם המגדל)
    היו מספר שינויים בתוואי הסינגל בין נקודות 1 ו 2 (הכל מסומן בסימוני שבילי אופניים צהובים של קק"ל)
    בהמשך היה שינוי בתוואי בנקודות 3 עד 4
    מנקודה 4 מתחיל טיפוס בעמק "החצבים" תחילה בדרך 4X4 שהופכת בהמשך לסינגל עד ליד בתי תמרת ואז יש ירידה טכנית קצרה לוואדי עד נקודה 5
    מכאן שוב טיפוס עם סינגל תמרת עד נקודה 6 ואז טיפוס מתון עד נקודה 7 בחורשה ממנה ניתן להמשיך צפונה לסינגל גבעת אלה וסינגלים אחרים באיזור כמושעשינו בטיול :
    הפעם המשכנו בסינגל תמרת שכאן עובר קטע לאורך גדר עד נקודה 9 על דרך 4X4 בסימון שבילים כחול
  • פה המשכנו בדרך 4X4 שנכנסת לשטח מחנה תנועות הנוער בנקודה 10
    בנקודה 11 בצומת דרכים בתוך שטח מחנה תנועות הנוער פנינו שמאלה לדרך שהופכת דבל ומטפסת לכיוון עילוט
    בקטע הראשון הדרך על קו גובה ובהמשך נהיית תלולה יותר עד נקודה 12 בה יש צומת דרכים
    פה פונים שמאלה בקיר קצר עד ליד בתי הכפר עילוט (13)
  • מכאן רכיבה בדרך 4X4 עד מפגש עם רחוב בקצה המערבי של נצרת בהר צמרת בנקודה 14
    המשכנו ברחובות עם נוף נהדר בשני הצדדים עד למרפסות תצפית צפונה בנקודה 15
    אחרי הסבר על נצרת ועל ישו המשכנו ברכיבה
  • המשכנו ברחובות נצרת כאשר מנקודה 16 מתחילים בירידה ובנקודה 17 נכנסנו לכביש צר ומתפתל שיורד בשיפוע של 24% (לא להחמיץ) עד עין מרים בנקודה 18
    ממש ךלפני ההגעה לעין מרים יש מעבר בשער - יופי של סיום לירידה הנהדרת
    מעין מרים המשכנו לסמטה עם מדרגות (בנקודה 19 - מדרגות ספורות שאילצו אותנו להרים את האופניים) וחברנו לרחוב צר עם ריצוף וממנו לסמטא שעולה בתחילה ואז לרצף סמטאות יורדות ומתפתלות עם מדרגות - קטע נהדר שבסיומו קטע קצר בשוק של נצרת ומשם לכנסיית הבשורה (20)
    קטע סמטאות הפתיע לטובה גלל שהוא נראה מחודש ונקי הרבה מעבר לצפוי - מומלץ בחום
  • מכנסיית הבשורה (20) המשכנו ברחובות נצרת כאשר מנקודה 22 מתחילים בטיפוס ארוך אבל סביר לכפר החורש ליד מה שהיה בעבר בית ההבראה (24)
  • פה חוזרים לרכיבת שטח ויורדים בירידה טכנית לוואדי ואז מטפסים בשיפוע מתון עד מפגש עם כביש למפעל בנקודה 26 והלאה לצומת דרך עם כביש בנקודה 27
  • פה פנינו ימינה לדרכי 4X4 ביער כפר החורש עד נקודה 29 בה נכנסנו לסינגל אופנועים שרכבנו בעבר (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/khsh2)
    בנקודה 30 עזבנו את הסינגל לדבל עד חיבור לסינגל נוסף (31) שרכבנו גם בעבר , אבל הפעם הוא השתפר והוא אחד הסינגלים הכייפיים באיזור
    זהו סינגל טכני בינוני בירידה עם כמה אפקטים של לונה פרק - כיף
    הסינגל מסתיים בנקודה 32 בוואדי
    בצד שהשני של הוואדי טיפסנו למחנה תנועות הנוער וחצינו אותו ויצאנו (יש פשפש פתוח) מהשער שלו בנקודה 10 והמשכנו בדרך עד נקודה 9
  • פה מתחיל הקטע החמוד ביותר בסינגל תמרת
    ירידה כייפית ובנוייה היטב עד נקודה 35 ליד הדרך שנכנסת לבסיס שבוואדי
    מכאן המשכנו בסינגל תמרת בקטע שמתחיל יפה אבל אחר כך מבצע מספר פיתולים קצת מיותרים (במיוחד לקראת סוף סינגל כשמריחים כבר את האוטו)