Friday, April 25, 2014

טעימה מסינגל כברי החדש

תאריך :  25-4-2014

חניון כברי - חציית כביש "מעלות-צומת כברי" - סינגל "כברי" - נחל גלה - נחל שעל - נווה זיו - נחל אשחר - נחל נחת - כביש "מנות-הילה" - ירידה למונפורט - ליד המונפורט - סינגל "הברוש" - נחל כזיב - עין מצוד - עין בריתות - עין טמיר - עין זיו - כביש משובש למעלות - מעלות - מעיליה - שאטו דה רואה - כביש "מעלות-צומת כברי" - ליד תל קידה - חציית כביש "מעלות-צומת כברי" - סינגל "כברי" ליד נווה זיו - חציית כביש "מעלות-צומת כברי" - חניון כברי

תכנון המסלול והובלה : משה פאר תכנן את המסלול והוביל את חלקו הראשון של המסלול אבל היה צריך לחתוך מוקדם בגלל סיבות משפחתיות

נקודת יציא
ה :  רחבת חנייה בצומת הכניסה לבית הספר האיזורי שליד כברי

גובה מצטבר : 961 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

הערות :

• הפעם ביקרנו בלהיט החדש של הקק"ל , סינגל כברי
    רק לפני חודשים בודדים התחילו שמועות על סינגלים חדשים שנבנים בגליל המערבי והנה , יצירות מופת של הקק"ל שכל כך חסרו באיזור הסבוך הזה פותרות לנו את הבעיה ומוסיפות עוד אפשרויות לרכביה באיזור הזה
    משה פאר תכנן את המסלול ובשל סיבות משפחתיות לא היה יכול להוביל את כולו
    סה"כ מסלול משובח ומרובה סינגלים , אבל גם במתכונת טיולית עם רכיבה בנחל כזיב וטיפוס למעיליה
  • התחלנו מחניון כברי (1) וחצינו את כביש "צומת כברי-מעלות" ונכנסנו לשטח בנקודה 2 בה פוגשים את תחילת הסינגל (סינגל כברי) הבא מקיבוץ כברי
    פה גם מתחיל הסימון שהיה בסדר אבל כרגע היו רק העיגולים הצהובים עם החץ בלי הציור של האופניים שכנראה ייתווסף בשבוע הקרוב
    בנקודה 3 פונים שמאלה עם הסימון לדרך 4X4 שבהמשך מנקודה 4 הופכת לסינגל
    מנקודה 5 מתחיל טיפוס מתון של הסינגל בנחל שעל שרובו מוצל ועובר לפעמים מגדה לגדה בחורש נהדר
  • בנקודה 6 ליד נווה זיו עזבנו את סינגל כברי שממשיך לכביש "צומת כברי-מעלות" והמשכנו בדבל שמטפס לכיוון מנות ומנקודה 7 הופך לדרך 4X4
    בנקודה 8 חברנו לדרך 4X4 בסימון שבילים ירוק שכבר רכבנו בעבר עד חיבור לכביש "מנות-הילה" בנקודה 9
  • פה פנינו וטיפסנו בכביש לכיוון הילה עד הירידה למונפורט בנקודה 10
  • מכאן ירידה תלולה ודרדרתית בקטעים רבים לכיוון המונפורט
    בנקודה 12 עזבנו את הדרך למונפורט ופנינו לסינגל "הברוש" שלמעשה רובו דבל עכשיו
    סינגל הברוש מסתיים בדרך הירוקה שבתוך נחל כזיב ליד ברוש גדול (שעל שמו הסינגל) בנקודה 13
  • מכאן רכיבה כייפית במעלה נחל כזיב עם חציות מים רבות ורחצה בבריכות שליד עין טמיר בנקודה 14
    ליד זיו בנקודה 15 פגשנו את הכביש המשובש והחסום העולה למעלות והתחילו בטיפוס המייגע במזג אוויר לוהט שהזכיר לנו שהקיץ כבר פה
  • בנקודה 16 בפרברי מעלות פנינו לדרך 4X4 שמטפסת לכיוון בית האבות במעיליה
    בנקודה 18 הגענו לצומת רחובות במעיליה ליד המבצר הצלבני ומכאן בעצם מתחילים בירידה הארוכה והכייפית חזרה לכברי
  • יצאנו ממעיליה לכביש "מעלות-צומת כברי" בנקודה 19 ומיד ליד המסעדה פנינו ימינה לרחוב ומיד שמאלה (20) לדרך עפר שמובילה למעבר מתחת לכביש
    "מעלות-צומת כברי" בנקודה 21
    המשכנו בדרך בצד הדרומי של הכביש עד ליד אולם שמחות והלאה עד נקודה 22
  • פה (22) נכנסנו לסינגל חמוד וטכני במידה סבירה שנפרץ לאחרונה ונקרא סינגל "רון"
    הסינגל יורד בד"כ ומסתיים בנקודה 23 בדרך 4X4 שמתחברת לכביש
    "מעלות-צומת כברי" בנקודה 24
    אחרי חציית הכביש נכנסנו בנקודה 25 לדרכי 4X4 שהובילו עד חיבור לסינגל "כברי" החדש של קק"ל בנקודה 26
    הסינגל מכאן מסומן בסימוני קק"ל הצהובים (ציור האופניים עדיין חסר אבל יושלם כנראה בקרוב)
    הסינגל מכאן זורם בירידה מהירה בצל החורש בד"כ לאורך כ 3.5 ק"מ עד נקודה 2 בה חצינו את כביש
    "מעלות-צומת כברי" וחזרנו לאוטו (1)