Friday, April 04, 2014

עדולם - סנסן - קיסר

תאריך :  4-4-2014

נתיב הל"ה - כביש 375 - צומת עדולם - כביש גישה לאדרת - הר שכה - סינגל עדולם - חרבת אום אל בסל - סינגל קנים - חרבת ריבוא - מאחורי אדרת - ליד חרבת עדולם - ליד נווה מיכאל - כביש 367 - נחל עציונה - דרך העולה לרכס סנסן - חרבת בית בד - חרבת תיבנה - הר סנסן - סינגל "סנסן" - נחל סנסן - כביש 375 - חרבת חנות - סינגל "מדרגות הקיסר" - חציית כביש 375 - חצייה מתחת כביש "זנוח- צומת עציונה" - יד רזי - נתיב הל"ה

נקודת יציאה :  רחבת חנייה ליד אנדרטת הל"ה ליד הכניסה לקיבוץ נתיב הל"ה

הערות :

• הפעם רכבנו במסלול מעניין , מגוון ומשובח באיזור דרום פרוזדור ירושלים
    הפריחה ברכס סנסן ובסינגל "סנסן" היתה נהדרת - אולי המקום הכי פורח בארץ עכשיו
    מגוון של נוריות , לטמים , בן חצב יקינטוני ועוד בריכוז אדיר שלא ראיתי בשום מקום השנה בעונה זו
    המטרה היתה להגיע למדרגות הקיסר בדרך שונה מהרגיל
    בדרך כלל אנחנו מגיעים למדרגות הקיסר במסלול המטפס דרך הר סנסן לצור הדסה ואז ירידה בכביש לחרבת חנות
    או
    טיפוס מאיזור זנוח לאיזור בר בהר ואז להגיע לחרבת חנות ומדרגות הקיסר כמו בטיול :
    או
    הפעם חקרנו מספר סינגלים שלא הכרנו וסינגל  "סנסן" התגלה כנהדר
    מדרגות הקיסר כרגיל היו נהדרות
  • יצאנו מהאנדרטה (1) לכביש "צומת האלה-צומת עציונה" (2)
    אחרי קטע כביש קצר פנינו לכיוון אדרת (3) בצומת עדולם
    מכאן טיפוס בכביש עד נקודה 4 בה נכנסנו לסינגל
    הסינגל הוא בעצם שבילי עזים שעוברים במספר נתיבים רכיבים אבל לפעמים מתאימים לגמדים כי נאלצים לעבור מתחת לעצים
    בנקודה 5 חברנו לדרך 4X4 איתה ירדנו בערוץ עד צומת הדרכים בנקודה 6
    מכאן טיפוס שמאלה בדרך 4X4 לצומת הדרכים בנקודה 7 ואז בדרך על קו גובה עד נקודה 8
  • פה רכבנו/הלכנו בסינגל קצר בנקודות 8 עד חיבור לסינגל עדולם
    המשכנו בסינגל עדולם הנהדר עד מפגשו עם סינגל קנים בנקודה 10 ואז הלאה בסינגל קנים עד מפגשו עם הדרך הסלולה בנקודה 11
    פה עזבנו את הסינגל ורכבנו בדרך הסלולה/כביש פנימי מתחת לאדרת עד חיבור לכביש 367 העולה לגוש עציון בנקודה 14
  • פה רכבנו קטע קצר בכביש ובנקודה 15 ירדנו לכביש המחצבה עד הצומת בנקודה 16
  • מכאן חוצים את ערוץ נחל עציונה בדרך בסימון שחור ומטפסים (17) עם הדרך השחורה על רכס סנסן
    הטיפוס מתון יחסית וארוך
    ראיתי יציאות מסינגלים על הרכס ובאחד מהם שזיהיתי כניסה ויציאה בנקודות 18 רכבתי במקום על הדרך
  • בנקודה 20 עזבנו את הדרך השחורה שמאלה לדרך 4X4 בסימון כחול
    בנקודה 21 נכנסנו לסינגל "סנסן"
    הכניסה דרדרתית ולא רכיבה לרוכב הממוצע ונאלצנו להוליך את האופניים כ 30 מ'
    ההמשך מכאן רכיב לחלוטין וזורם וטכני במידה בינונית (מסומן בסימון שבילים כחול)
    נראה שניתן להתחיל את הסינגל באיזור נקודה 22 ויכול להיות שאז הסינגל זורם כולו (שווה בדיקה)
    עזבנו את הקטע הזורם של סינגל "סנסן" בנקודה 23
    נראה שניתן להמשיך לזרום איתו באותה גדה עוד כמה מאות מ' אבל לא בדקנו מה קורה הלאה
    אנחנו המשכנו עם הסינגל לוואדי בסימון כחול וטיפסנו בעיקר רגלית כ 100 מ' עם הסינגל עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 24
    פה רכבנו ושוב בנקודות 25 סינגל שתחילתו רכיבה ומפתה ואז טיפוס רגלי של כמה עשרות מ'
    בהמשך עם הדרך עד כביש 375 (נקודה 26)
  • רכבנו קטע קצר בכביש עד חרבת חנות בנקודה 27
    כאן נכנסנו לסינגל מדרגות הקיסר שכמובן לא אכזב
    בנקודה 29 הסינגל חוצה את כביש 375 והוא מסתיים ליד שרידי בית הבד בנקודה 30
  • פה ניסינו להמנע מרכיבת כביש כמה שיותר
    הקטע הקצר הראשון על הכביש עד נקודה 31 בה פנינו לדרך ימינה והלאה בסימון שביל ישראל בדרכים שבנקודות 32 הופכות סינגל בסימון שביל ישראל העובר במעבר מים נמוך (צריך להתכופף) מתחת כביש "זנוח-צומת עציונה"