Friday, May 16, 2014

עלייה וקוץ בה

תאריך :  16-5-2014

עין נון - מגדל - חציית כביש סובב כנרת - שביל סובב כנרת - נחל רקת - כפר חיטים - מושב ארבל - בית הכנסת העתיק בארבל - כפר זיתים - נחל ארבל - באר מזגה - עין אסעד - צומת עילבון - עילבון - הר קוץ - ליד מאגר צלמון - רמת צלמון - חרבת ממלח - נחל צלמון - כביש "צומת נחל צלמון-מע'ר" - כלנית - נחל חוקוק - חציית כביש 65 - עין חוקוק - נחל חוקוק - מאגר לבנים - כביש גישה ללבנים - מצפה זאב - טחנת אל קבו - בקעת גינוסר - עין נון

נקודת יציאה :  חנייה של עין נון (בכניסה למגדל מכביש סובב כנרת פונים ימינה לדרך עפר ואחרי כ 200 מ' מגיעים לרחבת חנייה ליד המעיין)

קובץ TRK

• החלטתי לחזור לפינה הצפון מזרחית של הגליל התחתון במסלול דומה לזה שרכבנו בשנה שעברה :
    למרות שרכבנו במסלול דומה הצלחתי לשנות קטעים רבים בו לדרכים אחרות , מקבילות או שונות ויצא יופי של טיול
    הקטע האחרון בירידה מאיזור לבנים מעל נחל עמוד תחתון היה נהדר וזו פעם ראשונה שהייתי בו (תמיד אנחנו רוכבים או הולכים בערוץ)
    הוא סיפק נופים נהדרים של האיזור ושל נחל עמוד
  • יצאנו מעין נון (1) לצומת הכניסה למגדל (2)
    חצינו את כביש סובב כנרת ובנקודה 3 נכנסנו לדרך 4X4 מקבילה לכביש ממזרח
    נכנסנו לדרך המקבילה בכדי להמנע מרכיבה בכביש הראשי
    הבעיה שהדרך מלאה מכשולים קטנים מעצבנים כאילו בכדי שנסתכן ונרכב בכביש
    בנקודה 4 הדרך נגמרת ורוכבים בכביש ליד מתחם גלילאו (מתחם חנויות) ואז חוזרים לדרך
    בנקודה 5 צריך לטפס על שער (לא בעיה) של מקורות ואז ממשיכים בדרך שמסומנת בסימון של שביל סובב כנרת
    בנקודה 6 הדרך מסתיימת במתקן מקורות וצריך להקיפו משמאל בקטע של כ 20 מ' עם שיחם קוצניים בתוואי של שביל סובב כנרת

אחרי הקפת המבנה עולים על דרך סלולה שמטפסת לכביש סובב כנרת וממשיכים קטע קצר בכביש (7) עד הכניסה לדרך של נחל רקת בסימון שבילים כחול
    מה עדיף , האם לרכב בדרך או בכביש , כל אחד יחליט לעצמו
  • מכאן טיפוס בדרך העולה בנחל רקת
    בנקודה 8 עזבנו את הדרך שממשיכה לכביש "טבריה-ארבל" והמשכנו בדרך 4X4 שהכניסה אותנו למושב כפר חיטים בנקודה 9
    חצינו את כפר חיטים והמשכנו למושב ארבל (11)
    בנקודה 12 נכנסנו לדבל שמוביל לעתיקות בית הכנסת של ארבל בנקודה 13
    אחרי ביקור באתר המשכנו בסינגל קצת דרדרתי קצר עד חיבור לכביש המוביל לראש הר ארבל בנקודה 14
  • בכביש פנינו שמאלה ובנקודה 15 עזבנו את מושב ארבל לדרכי שדות עד כניסה לכפר זיתים בנקודה 16
    עזבנו את כפר זיתים בנקודה 17 וירדנו בין כרמי זיתים בדרכי 4X4 עד ערוץ נחל ארבל (19)
  • מכאן טיפסנו במעלה נחל ארבל ברכיבה בעלייה מתונה מאד עד נקודה 21
    הדרך לפעמים טובה ולפעמים קצת טכנית
    מנקודה 21 קיר דרדרתי המטפס עד כביש 65 ליד צומת הכניסה לעילבון (22)
  • פנינו ימינה בכביש ומיד בצומת עילבון נכנסו לעילבון (23) ובצומת בנקודה 24 טיפסנו ברחוב עד נקודה 25
    פה נכנסו לדרך 4X4 שעולה לראש הר קוץ (מכאן שם הטיול)
    קצת אחרי פסגת הר קוץ הגענו לצומת דרכים בנקודה 26
  • פה מתחיל הכיף
    תחילה ירידה בדרך/דבל דרדרתית עם ירידות תלולות (מאד לפעמים) וחוויתיות עד חיבור לדרך המסומנת בסימון שבילים שחור שמעל מאגר צלמון
    המשכנו בדרך בין כרמי זיתים בנוף פסטורלי לרמת צלמון ומאיזור חרבת ממלח מתחילה ירידה נהדרת ומהירה לצומת הדרכים בנקודה 29 ומכאן כביש פנימי שיורד לערוץ נחל צלמון בנקודה 30
    מכאן טיפוס קצר בדרך עד כביש "צומת נחל צלמון-מע'ר" והלאה בכביש עד הכניסה לכלנית בנקודה בנקודה 32
  • נכנסנו ליישוב כלנית ופנינו לאתר הטרקטורונים בנקודה 33
    מכאן בדרכי 4X4 בבקעה של נחל חוקוק עד חיבור לכביש 65
    חצינו את הכביש בנקודה 35
    בצד השני יש דרך עפר אותה עזבנו וחצינו שדה קצור עד שער ברזל בגדר בקר בנקודה 36
    אין דרך להגיע לכאן פרט לחציית השדה (כ 200 מ' רכיבים אבל לא כייפיים)
    טיפסנו מעל השער (לא קשה) ועלינו על דרך 4X4 עד עין חוקוק בנקודה 37
    פה טבלנו במעיין שהיה עם מים סבירים ולא פחות מהכמות שהיתה בו בשנה שעברה שהיתה גשומה בהרבה
  • המשכנו מהמעיין בדרכי 4X4 בירידה כייפית בנחל חוקוק עד צומת דרכים ליד מאגר ליבנים בנקודה 39
    מכאן ירידה בדרך עד חיבור לכביש הגישה ללבנים בנקודה 40
    רכבנו ימינה בכביש לכיוון לבנים עד הפנייה לדרך בנקודה 41
  • פה נכנסנו לדרך נופית נהדרת שעברת מעל נחל עמוד תחתון
    בנקודה 42 ליד מצפה זאב יש נקודת תצפית נהדרת על קניון נחל עמוד תחתון (ראה תמונות)
    אחרי עוד כ 100 מ' בדרך יש נקודה ממנה רואים יפה את ה"עמוד" של נחל עמוד
    המשכנו בדרך וירדנו איתה ואז בדרכי מטעים לבקעת גינוסר (43)
    מכאן בדרך בסימון שביל ישראל ליד מבני טחנות עתיקות עד עין נון (1)