Friday, May 02, 2014

בזליטוס

תאריך :  2-5-2014

צומת בשן - עלייה לכיוון תל שעף א סינדיאן - שביל הגולן - חציית כביש "רמת מגשימים-צומת בשן" - חושנייה - מאגר קשת - ליד מושב קשת - עינות פחם - פרג' - ציר הנפט - עין אורחה - כביש "רמת מגשימים-צומת בשן" - חאן ג'וחאדר - אנדרטת גדוד 405 - אל בע'לה - רוג'ום אל הירי - עין אל פרס - מאגר בזלת - ציר המפלים - השלוחה מצפון לנחל גמלא - אום חשיבה - אבו רוג'ום - מעל נחל גמלא - ליד כיפת נשרים - נחל בתרה - חרבת בתרה - חציית כביש סובב כנרת - דרך בין המג'רסה לזאכי - כביש סובב כנרת - צומת יהודיה

נקודת יציאה :  רחבה כ 20 מ' מדרום לצומת בשן

הערות :

• שוב רכבנו בגולן בטיול שחוצה אותו מצומת בשן לכנרת
    החלק הראשון די דומה למה שרכבנו בשנה שעברה במסלול :
    אבל בחלק השני חידשתי בירידה ארוכה ותלולה לאורך השלוחה שמצפון לנחל גמלא ולנחל דליות
    המסלול כולל קטעי סינגל רבים (כ 8 ק"מ) , מעט מאד עליות וירידה תלולה שיורדת הפרש גובה של כ 600 מ' על כ 6 ק"מ
    בדרך פוגשים מעין עם בריכה מצויין (עין אורחה) , אתרים כלכוליתיים מרשימים (רוג'ום אל הירי ודולמנים רבים) , אנדרטאות לנופלים בקרבות מלחמת יום כיפור והרבה טבע פראי
    פירוש השם שנתנו לטיול "בזליטוס" - בזלת + ליטוס (אבן ביוונית) בגלל התקופה הכלקוליטית בה נבנה רוג'ום אל הירי אליו הגענו וכן הדולמנים שראינו בהמשך
  • יצאנו מהחנייה (1) ופנינו בנקודה 2 לדבל 4X4 עם הרבה אבנים אבל רכיב כולו שטיפס קלות לכיוון תל שעף אל סינדיאן
    בנקודה 3 פנינו ימינה על דרך שמסומנת כשביל הגולן ומנקודה 4 יורד במתינות בנוף יפה לכיוון חושנייה
    זוהי דהירה מהירה וכייפית של כ 3 ק"מ
    בנקודות 5 חוצים את כביש "רמת מגשימים-צומת בשן" וממשיכים בדהירה עד ליד תל חושנייה בנקודה 6
    מכאן בדרכי 4X4 בשביל הגולן עד נקודה 8
    בנקודות 8 יש עבודות להכשרת שטח למטעים חדשים לכן הדרך/דבל עליו רכבנו בשנה שעברה לא היה ורכבנו על דרכים אקריות וקוליסים עד חיבור לדרך הממשיכה
    ליד מאגר קשת והלאה עד עינות פחם (9)
    עינות פחם לא הציפו את הדרך כמו בשנה שעברה והיתה בריכה קטנה מצד שמאל
  • בנקודה 10 עזבנו את הדרך והמשכנו בשביל הגולן שהופך סינגל טוב
    פה ושם יש אבנים מפתיעות על השביל שצריך להזהר מהם כי הן מוסתרות בצמחייה שבצידי הסינגל
    באיזור 11 עוברים בין בתיה של חרבת פרג' כאשר חולפים על פני בית המנורות (תחריטי מנורות על האבנים) ועל בית עם מדרגות בזלת יפות (ראה תמונות)
    הסינגל ממשיך עד חיבור לציר הנפט בנקודה 12
  • פה רכבנו על ציר הנפט דרומה עד הצומת עם כביש  "רמת מגשימים-צומת בשן" בנקודה 13
    המשכנו ישר בציר הנפט ליד האנדרטה לגדוד 53 והמשכנו עד עין אורחה (14)
    חלק מהחבר'ה טבלו בבריכה
    חזרנו לנקודה 13 ורכבנו בכביש
    "רמת מגשימים-צומת בשן" עד הפנייה ךדרך בנקודה 15
  • מכאן בדרך 4X4 כאשר חולפים על פני חאן ג'וחדר בנקודה 16
    בנקודה 18 פונים בצומת דרכי ה 4X4 ימינה ושוב שמאלה בנקודה 19
    מכאן שוב סינגל ארוך על שביל הגולן
    הסינגל זורם במספר קטעים אבל באחרים זרוע אבנים ומצריך זהירות ולפעמים הולכת האופניים
    בנקודה 20 הסינגל מגיע לרוג'ום אל הירי
  • המשכנו עם הסינגל כאשר כל 50 עד 100 מ' יש מעבר טרסה שבד"כ מצריך ירידה מהאופניים ל 1-3 מ'
    בנקודה 21 ליד עין אל פרס פונים ימינה לדרך 4X4 וממשיכים עד חיבור לכביש ציר המפלים בנקודה 23
  • פנינו ימיה ורכבנו בכביש עד נקודה 24 בה פנינו שמאלה ונכנסנו לדרך 4X4 שמתחילה לרדת על השלוחה שמדרום לניח גמלא
    בנקודה 25 ליד אום חשיבה פנינו שמאלה לדרך 4X4 שנוקתה לאחרונה מצמחייה אבל היא דרך חתחתים
    הדרך הזאת מאפשרת תצפית לכיוון נחל גמלא , גמלא וראינו גם נשרים
    בנקודה 26 למרגלות כיפת נשרים הדרך בה רכבנו מתחברת לדרך הראשית
  • כאן מתחילה ירידה ארוכה שיורדת הפרש גובה של כ 600 מ'
    הדרך נטחנה ע"י טנקים או טרקטור שרשראות והפכה למאד מאתגרת בגלל השיפועים והדרדרת
    רוב הירידה מסתיימת בערוץ נחל דליות בנקודה 27
    כאן מטפסים קיר משופע ובגלל שהוא נטחן הוא לא רכיב
    הטיפוס מסתיים בחרבת בתרא בנקודה 28
  • מכאן שוב ירידה עד שמגיעים לאיזור של רמפות נגמ"שים בנקודה 29 וממשיכים בדרך לכביש סובב כנרת (30)
    חוצים את הכביש ואחרי דילוג מעל מעקה הבטיחות רכבנו בדרך שמתחברת לדרך הירוקה בין המג'רסה לזאכי (31)
    רכבנו על הדרך וחצינו 2 ערוצים של הזאכי שהיו מאד רדודים ובנקודה 32 פנינו מזרחה בדרך 4X4 שחיברה אותנו לכביש סובב כנרת (33) עליו רכבנו כ 200 מ' עד האוטו בחנייה של המסעדה בצומת יהודיה (34)