Friday, May 23, 2014

יחיעם , כברי ומה שביניהם

תאריך :  23-5-2014

כניסה לבית הספר האיזורי כברי - ליד אתר שיירת יחיעם - סינגל יחיעם - ראב סייה - חציית כביש גישה למחצבה - כביש גישה ליחיעם - קיבוץ יחיעם - ליד מבצר יחיעם - סינגל יחיעם - יער יחיעם - חציית כביש "געתון-תרשיחא" - ליד עין יעקב - ליד געתון - סינגל "מירב" - חרבת מירב - עין אט - עין מירב - נחל מירב - עין אשחר - חניון נחל געתון - נחל געתון - אגם המחצבה בגעתון - חציית כביש "נהריה-מעלות" - ליד נווה זיו - סינגל כברי - חניון כברי בכניסה לבית הספר האיזורי

נקודת יציאה :  חניון כברי של קק"ל בצומת הכניסה לבי"ס איזורי כברי

מוביל : משה פאר

קובץ TRK

• משה פאר תפר עבורנו מסלול יפה שכלל את רוב סינגל יחיעם החדש ועוד מקומות מעניינים באיזור וסיים בקטע נהדר בירידה מהירה ומתפתלת בסינגל כברי
    יופי של מסלול עם עליות לא מוגזמות ועם טבילה נהדרת באגם המחצבה
    הקטע בסינגל יחיעם הפוך לכיוון הרשמי ולכן הסימון לא תמיד נראה בכיוון שרכבנו
    נראה שבכיוון הרשמי הסימון טוב מאד
  • יצאנו מהחניון בדרכים בסימון שביל אופניים קק"ל (הכיוון הפוך לרשמי) עד חניון השיירה (3)
    בנקודה 4 עוברים על גשרון גדול ירוק ומתחילים את הקטע הסינגלי של סינגל כברי
    עד נקודה 5 הרוב סינגל ובערך באמצע בין נקודה 4 לנקודה 5 חותכים סינגלים רבים שחלקם מתועדים במפהת שבילנט
    מנקודה 5 רוכבים בדרך 4X4 עד חציית הכביש מהכניסה לאתר שיירת יחיעם לכיוון המחצבה (6)
  • מכאן המשך בשביל שחלקו דרך 4X4 וחלקו סינגל שחותך אותומספר פעמים
    הקטע הנ"ל מסתייםבנקודה 7 על הכביש לקיבוץ יחיעם
    בקיץ הקטע 4 עד 7 יכול להיות לא נעים בגלל שהוא חשוף ברובו
    אתמול מזג האוויר היה נעים כך שזו לא היתה בעייה
  • המשכנו בכביש הגישה ליחיעם ובנקודה 8 עברנו את השער והמשכנו בכיוון הגן  הלאומי של המבצר
    אגפנו את הגן הלאומי משמאל ובנקודה 9 יצאנו מהקיבוץ דרך פשפש בגדר שפתוח בשעות היום (במקרה והפשפש סגור ניתן להמשיך לאורך הגדר דרום מערבה לכיוון נחל יחיעם ולעבור ליד בית הקברות של הקיבוץ)
    אחרי הפשפש המשכנו בסינגל יחיעם שפה גם עוקב בקטע קצר אחרי סימון השבילים הירוק
    הסינגל עובר בחורש מוצל ומנקודה 10 מתחיל לרדת בפיתולים בחורש עם קטלבים
    בנקודה 11 הסינגל מטפס בפיתולים וחוצה דרך שטיפסנו בה בעבר (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/maona)
    בנקודה 12 עזבנו את הסינגל הרשמי בכמה מטרים וחצינו בר בשטח הרכיב עד מפגש עם הכביש לעין יעקב בנקודה 13
    מכאן המשך עם סימון הסינגל מצידו השני של הכביש בדרך 4X4 עד נקודה 14 בה פנינו שמאלה עם סינגל יחיעם שיורד בקטע יפה מקביל לערוץ נחל מירב עד נקודה 15
    פה עזבנו את סינגל יחיעם של קק"ל וטיפסנו בדרך 4X4 תלולה לנקודה 16 ליד הכביש
  • פה נכנסנו לסינגל "מירב" המסומן ירוק וירדנו בו (המטרים הראשונים לא לגמרי רכיבים , אבל אחרי כ 100 מ' שמורידים רגל הוא הופך לזורם)
    בנקודה 17 הופך הסינגל לדבל ואז דרך 4X4 עד נקודה 18
    פה המשכנו בסינגל שהפעם סימונו שחור ועובר ביער מוצל (כולו רכיב וזורם) עד חיבור לדרך ליד חניון עין אשחר (19)
  • מכאן רכיבה בדרך 4X4 טובה בסימון כחול עד נקודה 20 והלאה בדרכי 4X4 שמטפסות אל מעל המחצבה ומנקודה 22 יורדות לאגם הנהדר בתוך המחצבה (23)
    אחרי שחייה משובחת באגם טיפסנו חזרה מהמחצבה ובנצומת הדרכים בנקודה 21 המשכנו בדרך 4X4 רכיבה ונשכנית (הרבה אבנים) עד נקודה 24 והלאה בדרך 4X4 עד כביש "נהריה-מעלות" אותו חצינו ופנינו לדרך 4X4 (נקודות 25)
  • המשכנו בדרכי 4X4 וירדנו עד נקודה 27 ליד נווה זיו
    פה נכנסנו לסינגל כברי ודהרנו במורדו בקטע הכייפי ביותר במסלול (למות שהירידות המתפתלות בסינגל יחיעם והירידה בסינגל מירב היו משובחות) - טיסה נמוכה בסינגל בחורש עד האוטו
    בנקודה 28 סינגל כברי עובר מתחת לכביש הגישה לנווה זיו
    בנקודה 29 הסינגל הופך לדרך 4X4 ובנקודה 30 יצאנו לכביש "נהריה- מעלות" וחצינו אותו לחנייה בנקודה 1