Friday, June 27, 2014

מרגליות

תאריך :  27-6-2014

צומת גומא - כביש 90 - עין שהם - סינגל "רמים" - ליד עין כורים - נחל כורים - אתר "שפן סלע" - מצוק רמים - עין ברזילי - כביש "משגב עם-תל חי" - כביש כניסה למרגליות - מבצר הונין -
כביש כניסה למרגליות - כביש "משגב עם-תל חי" - סינגל "רמים" - מתחת תל חי - חציית כביש 90 - נחל עיון - נחל מעכה - כביש גישה לכפר יובל - טיילת מקבילה לכביש "קרית שמונה-בניאס" - חניון מעיין ברוך - חציית כביש "קרית שמונה-בניאס" - סינגל החצבני - הלגונה - כביש בטחון של בית הלל לאורך החצבני - מעבר מתחת גשר יוסף - טיילת מקבילה לכביש 9779 - פינת רחל - כביש "גונן-צומת גומא" - צומת גומא

נקודת יציאה :  תחנת דלק ומרכז מסחרי בצומת גומא

משתתפים : 17 (1 פרש באמצע העלייה בגלל החום הכבד)

קובץ TRK

קובץ KMZ ל GPS

• ביום החם הצפוי תכננתי מסלול באיזור שבו נוכל להתקרר הרבה פעמים
    את העלייה תכננתי לשעות הבוקר "הקרירות" ואחר כך רק מישור
    אם זאת , שעות בוקר קרות לא היו כבר ב 6:00 בבוקר והעלייה שעשינו כבר בעבר וגם קשות יותר היתה הפעם קשה מתמיד בגלל החום והלחות
  • התחלנו מצומת גומא (1) ורכבנו בשולי כביש 90 עד נקודה 2
    פה חצינו את הכביש דל התנועה בשעת בוקר מוקדמת ונכנסנו לאיזור מכלאות בקר דרך שער גדול אבל ניתן לפתיחה (סגור בשרשרת עם טבעת סנפלינק בקצה)
    פה התלבטנו איך לחצות את המכלאה שהשתנתה מהטיול לפני שנה באיזור
    הדרך הנכונה שהתבררה לנו אחר מעשה היא לחצות את המכלאה (למרות השערים) מנקודה 3 ל 4
    אנחנו טיפסנו בדרך דרומה לנקודה 5 ואז בשביל רגלי קצר עד  נקודה 4

מכאן טיפוס בדרך 4X4 תלולה לעתים (קשה במיוחד במזג האוויר הנוראי שהיה - אבל במזג אוויר נורמלי זה לא נורא) עד מפגש עם סינגל "רמים" בנקודה 6
  • הסינגל שמטפס תחילה היה קשה גם הוא למרות שהוא בנוי היטב והשיפועים נוחים - ביום רגיל יכול היה להיות הרבה יותר כיף
    יש בו דשדש בעיקולים שמפריע בעלייה ומצריך הורדת רגל ויותר (בירידות הדשדש בחלק מהסיבובים לא הפריע)
    בנקודה 7 עצרנו למנוחה בחניון של "שפן סלע" ומכאן הסינגל נהיה מישורי בדרך כלל ולפעמים יורד
    יש קטע יפה שהוא עובר לרגלי מצוק
    בהמשך הסינגל מטפס בפיתולים אחרי שעוברים את הפרק הגאולוגי , כאשר בנקודות 8 חתכנו את הסינגל לדרך שהיא המשכו וחסכנו קטע של כמה מאות מ'
  • מכאן השביל מסומן על דרך ה 4X4 עד תחילת קטע הירידה של הסינגל בנקודה 9
    פה המשכנו צפונה בדרך עד כביש "משגב עם-תל חי" בנקודה 10 וטיפסנו בכביש לכיוון מרגליות
    בנקודה 11 פונים מהכביש לכיוון מרגליות ועוזבים את כביש הגישה בעלייה למבצר הונין (מרגליות , שטו נף ....) בנקודה 12
    זהו מבצר יפה שפרט למבנה היפה שלו יש בו בור מים נהדר לרחצה שהיה הפתעת הטיול
    יורדים אל הבור מפתח צר (ראה תמונות) בסולם ברזל באורך כ 4 מ'
    המים קרים (הרגליים כאבו מהקור) ובעומק כ 1 מ' ורוחב הבור עצום כמו מספר אולמות עם קמרונות - מומלץ !!!
    צריך פנס בשביל להאיר בתוך בור המים (יש בפנים מדף סלע אליו יורדים עם הסולם שמאפשר התארגנות לא רטובה בירידה ובעלייה
  • פה מתחיל הכיף של הירידה
    תחילה בכביש עד נקודה 10 ואז בדרך ה 4X4 עד שחוזרים לסינגל "רמים" (9)
    מכאן מתחילה ירידת הסינגל הנהדרת של כ 250 מ' הפרש גובה שרובה מוצלת ובנוייה נהדר (קק"ל , כך צריכה להיות ירידה טובה בסינגל)
    סוף הירידה הרשמית בסינגל בנקודה 13 ליד כביש "משגב עם-תל חי"
    אנחנו המשכנו בירידה בדבל/סינגל שיורד בערוץ מתחת לתל חי עד נקודה 14
    פה פונים לכביש משובש עד כביש 90 בנקודה 15
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך 4X4 טובה שעוברת לצד מטעי תפוחים
    בנקודה 17 ממשיכים בדרכי מטעים (תפוחים , שזיפים ונקטרינות) עד ערוץ נחל עיון שחוסם את הדרך בנקודות 18
    צריך לאלתר מעבר חצי רטוב של הנחל וממשכים בדרכי מטעים (רימונים , גפנים , תפוחים , שזיפים) עד הכביש לכפר יובל בנקודה 19 ואז בכביש דרומה עד ליד צומת הכניסה בנקודה 20
    פה רכבנו בשביל טיילת סלול מצפון לכביש עד חניון מעיין ברוך (22)
    פה מילינו מים ואז חצינו את כביש "קרית שמונה-בניאס" ליד נקודה 21
  • בצד השני של הכביש נכנסנו לשביל החצבני
    הוא מתחיל כסינגל בנקודה 23
    בנקודה 24 חצינו את הערוץ הקטן בסינגל עם גשרון בטון ובצד השני פנינו שמאלה בכביש סלול לחניון ואז דרך החניון בדרך 4X4 בנקודה 25
    בנקודה  26 השביל הופך סינגל כייפי שעובר במערות קנים ומתפתל כאשר מדי פעם מגיעים קרוב למי החצבני
    בנקודה 27 יש קטע עמוק בנחל (נקרא "הלגונה") ולידו עצרנו לשחייה

המשכנו בסינגל שמסתיים בנקודה 28
    מכאן רכיבה על דרך הביטחון של בית הלל שתחילה היא סלולה ובהמשך המשכנו בדרך 4X4 ולעתים סינגל לאורך החצבני עד גשר יוסף בנקודה 29
  • פה עברנו מתחת לגשר וטיפסנו לטיילת הסלולה מהצד הדרומי של כביש 9779
    ברכיבה בטיילת חלפנו על פני מקשאת אבטיחים ושדות תירס וגזר
    בנקודה 31 פנינו שמאלה בדרך שדות טובה עד נקודה 32
    בצומת פנינו ימינה ובנקודה 33 הגענו לגדר ללא שער שנאלצנו לטפס מעליה
    בהמשך דרך שדות לא ברורה ושוב ממשיכים מאיזור הסככות בנקודה 34 בדרך דרומה עד כביש "גונן-צומת גומא" בנקודה 35
    רכבנו בשולי הכביש עד תחנת הדלק בצומת גומא (1)