Friday, July 18, 2014

ועוד פעם ביורד ליגור

תאריך :  18-7-2014

יגור - מעבר מתחת כביש 70 - דרך לאורך הקישון - סינגל הקישון - הגשר הטורקי בצומת ג'למי - טיילת הקישון - קרית חרושת - חצייה מתחת כביש 70 - דרך הגז - מעל איזור תעשייה יקנעם - דרך נוף הכרמל - סינגל ביובל של נחל רקפת - דלית אל כרמל - כביש הגישה למוחרקה - ליד חרבת אלי א דין - עוספייה - עין אל בלד - נחל יגור - דרך נוף הכרמל - סינגל "היורד ליגור" - יגור

נקודת יציא
ה :  חנייה ליד פינת החי של יגור (מיד אחרי השער הצהוב של יגור פונים ימינה לחנייה)

קובץ TRK

• בגלל מזג האוויר "הנעים" יחסית הצפוי החלטתי לרכב בכרמל בטיול ללא רחצה הפעם (מה לעשות אין בריכות ומעיינות רלוונטיים באיזור)
    סה"כ היתה טמפרטורה "סבירה" ולפעמים מעונן אבל משום מה לי היה קשה מהרגיל (קורה כל קיץ שיש יום רכיבה כזה שהלחות והעייפות מהלילות המיוזעים , ואולי המבצע המתנהל עכשיו מוסיף)
    דווקא בירידה הנהדרת היה חם וללא רוח דבר שגם השפיע
    אם זאת רכבנו בדרך קצת שונה מבפעמים קודמות מהמפגש עם דרך נוף הכרמל דרך שולי דלית אל כרמל ועוספייה עד עין אל בלד
    סה"כ בעונה אחרת יכול להיות משובח - ביולי אוגוסט , קצת מייגע
  • 1-12 יצאנו מהחנייה ליד פינת החי ביגור (1) ורכבנו בכביש הראשי ביגור עד הפנייה למעבר התת קרקעי בנקודה 2
    עברנו מתחת כביש 70 בנקודה 3 ובנקודה 4 פנינו לדרך טובה המקבילה לקישון מדרום
    בנקודה 5 חצייה של הקישון והלאה בדרך לאורך הקישון מצפון שבנקודה 6 הופכת לסינגל/שביל אופניים שממשיך עד מתחת לגש הטורקי שליד צומת ג'למי בנקודה 7
    מכאן הסינגל/דבל ממשיך לאורך הקישון עד הכביש בתוך קרית חרושת בנקודה 8
    המשכנו בכביש הפנימי עד נקודה 9
    פה פנינו להמשך הסינגל/דבל עד נקודה 10
    כאן פנינו לדרך 4X4 מתחת לגשר הרכבת הנבנה וחצינו את הקישון על גשרון בנקודה 11 והלאה עם הדרך עד המעבר מתחת כביש 70 בנקודה 12
  • 12-16 כאן מתחיל בטיפוס קל שהופך לקיר עד נקודה 14
    מכאן רכיבה בדרך מעל איזור התעשייה של יקנעם ופנייה בדרך 4X4 שמטפסת לכיוון המוחרקה בנקודה 15
    זהו טיפוס ארוך עם קטעים תלולים פה ושם אבל רובו עם שיפוע סביר ביותר
    בנקודה 16 מגיעים לצומת דרכים בה פוגשים את דרך נוף הכרמל
  • 16-26 רכבנו שמאלה בדרך נוף הכרמל עד נקודה 17 בה פנינו לסינגל שמטפס בשיפוע קל ביובל של נחל רקפת (20 המטרים הראשונים מצריכים הליכה , ההמך רכיב לחלוטין)
    הסינגל בסימון אדום מסתיים בנקודה 18
    הסימון האדום מסתיים כ 50 מ' לפני סופו ופונה בשביל הולכי רגל ימינה לחרבת כרך
    בנקודה 18 פנינו שמאלה לעלייה תלולה בדרך 4X4 עד כביש "אליקים-דלית אל כרמל" (19)
    רכבנו קטע קצר במדרכה של הכביש ופנינו בנקודות 20 לדרך שמתחברת לכביש ממזרח לדלית אל כרמל שמתחבר לכביש הגישה למוחרקה בנקודה 21
    פה ימינה לכיוון המוחרקה ובנקודה 22 פנינו לדרך 4X4 טובה צפונה בסימון כחול שעוקפת את דלית אל כרמל ונכנסת לשכונות הדרום מזרחיות של עוספייה והופכת כביש בנקודה 24
    בהמשך מנקודה 25 הכביש מטפס עד לשיא הגובה בנקודה 26
  • 26-29 פה מתחילים סוף סוף לרדת
    תחילה בכביש עד ליד עין אל בלד (27)
    המעיין שופץ ויש בו מים אבל לא נראה מתאים לרחצה (יש גם שילוט אזהרה)
    ממשיכים בדבל שיורד בתלילות והופך בשליש האחרון לסינגל עד דרך נוף הכרמל בעיקול בו היא חוצה את נחל יגור בנקודה 28
    פה פנינו שמאלה בדרך נוף הכרמל ששופצה לאחרונה כדי שרכב פרטי ייסע בה בקלות
    רכבנו עליה עד תחילת סינגל היורד ליגור בנקודה 29
  • 29-1 היורד ליגור כרגיל , סינגל מאתגר עם קטעים פה ושם המצריכים הליכה קצרה או הורדת רגל
    סינגל טכני ומתאים למי שמחפש שבילים כאלה
    אני רכבתי כ 90% שלו , כאשר יש קטעים ארוכים וזורמים יחסית
    הוא מסתיים בנקודה 32 בה יורדים עד שער הולכי הרגל בגדר והלאה בכביש הפנימי של יגור עד האוטו (1)