Friday, July 25, 2014

מעיינות בדרום הרמה

תאריך :  25-7-2014

האון - שביל סובב כנרת - ליד האון - חוף רותם - חוף שיזף - חוף קנה - חוף השיטים - חוף האלה - ליד חוף עין גב - כביש סובב כנרת - כביש "עין גב-צומת מיצר" - נחל סוסיתא - סוסיתא -
כביש "עין גב-צומת מיצר" - כביש "צומת אפיק-חמת גדר" - ליד כפר חרוב - מצפה לשלום - עין מצפה לשלום - סינגל מדרום לעין לשלום - טיילת בין כפר חרוב ל מבוא חמה - מבוא חמה - עין שוקו - הר נמרון - רקת נעמוש - סינגל שריר - עין שריר - האון

נקודת יציאה :  תחנת דלק אלון מדרום להאון

קובץ TRK

• את המסלול של טיפוס מסוסיתא וירידה דרך סינגל שריר רכבנו כבר פעמים רבות
    הפעם חיפשתי טיול קצר יחסית המתאים לקיץ ובאותה הזדמנות להכיר מעיינות שטרם ביקרנו בהם בכדי להחליף מעיינות מוכרים כמו עין שריר שהולכים ונפגעים ע"י רשות שמורות הטבע (כן , אלה שממונים על שמירת הטבע ואנו מצפים שיעודדו מטיילים לטייל וכמובן לשמור על הטבע , ובעצם עוסקים בקטנטניות בירוקרטית בהפחתת כמות הטיולים ובדאגה מתביעות , ולכן שוברים קירות של בריכות בכדי שהמים לא יהיו גבוהים מ 65 ס"מ)
    המעיינות החדשים הפתיעו לטובה וכמובן שישמשו כאתרים בטיולים הבאים באיזור
    בנוסף איתרתי מספר סינגלים פוטנציאליים שנבדוק בעתיד
    גם שביל סובב כנרת עבר שיפור מעודד - כל הכבוד למשפצים ולמתחזקים שלו
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) ובפינה הצפון מזרחית של תחנת הדלק נכנסנו בנקודה 2 לשביל סובב כנרת הסלול
    הפעם בניגוד לעבר סללו קטע שביל חדש עם כניסה נוחה מתחנת הדלק ובהמשך השביל מחוץ לגדר של קיבוץ האון
    שביל סובב כנרת ממשיך ממערב לכביש והמעקות שחסמו כניסת רכב שופרו כך שלא יפריעו לרכיבה רצופה מהירה
    בנקודה 3 נגמר הקטע הסלול של השביל אבל הוא ממשיך בלי הפרעה של שערעם וגדרות דרך מספר חניונים עד נקודה 4 בה ממשיך השביל הסלול
    בנקודה 5 אחרי חניון עין גב נגמר השביל וירדנו לשולי כביש סובב כנרת עד נקודה 6
  • פה פנינו לכביש העולה לצומת מיצר
    בניגוד לעבר בו טיפסנו לסוסיתא בדרך ה 4X4 דרך הסרפנטינות בחרתי לעלות את החלק הראשון של העלייה בכביש המשובש
    זאת בגלל ששיפועו מתון יותר ולכן העלייה קלה יותר
    בנקודה 7 פנינו שמאלה מהכביש לדרך 4X4 שמתחברת לדרך העולה לסוסיתא בנקודה 8
    המשכנו בטיפוס בסרפנטינות עד איזור העתיקות המרשים בנקודה 9
    המשכנו לסינגל הטכני היורד מסוסיתא בנקודות 10 אל הכביש לצומת מיצר
    טיפסנו בכביש המשובש עד צומת מיצר (11)
  • פה פנינו על כביש "צומת אפיק-חמת גדר" עד הפנייה ל"מצפה לשלום" בנקודה 12 מיד אחרי הכניסה לכפר חרוב
    אחרי תצפית קצרה במרפסת "מצפה לשלום" בנקודה 13 ירדנו במדרגות המתכת בסימון שחור מהפינה הדרום מערבית של המרפסת
    ההמשך בהליכה בשביל עד עין לשלום בנקודה 14
    זוהי בריכה יפה ונחמדה  (ראה תמונות)
    לפי עמוד ענן יש שם עוד בריכה בה לא ביקרנו
  • מעין לשלום טיפסנו בשביל המסומן כחול עד לצומת השבילים הכחול והשחור (15)
    פנינו בנקודה 15 ימינה לסינגל רכיב על קו גובה עד המעיין בנקודה 16
    פה הסינגל קצת נעלם לכ 30 מ' ואז שוב ממשיך כשרובו רכיב
    בנקודות 17 הסינגל התפוגג ועלינו בשביל ברור חלקית רגלית
    מכאן רכיבה בסינגל רכיב שמטפס ונהיה תלול עד הטיילת בין כפר חרוב למבוא חמה בנקודה 18
  • המשכנו בטיילת הסלולה ונכנסנו למבוא חמה בנקודה 20
    מיד אחרי התותח הישן ירדנו דרך פתח בגדר ימינה בשביל שהופך לסינגל רכיב שיורד לעין שוקו בנקודה 21
    עין שוקו שהבריכה שלו נבנתה לזכרו של החייל מתן גדרי ממולדת (שכונה שוקו) שנפל בחברון בשנת 2003
    זוהי בריכה יפה והנוף ממנה נהדר
    מכאן בדבל בטיפוס מתון עד נקודה 22
    פה פנינו במעלה דרך 4X4 עד נקודה 23
    נראה שיש סינגל ששווה בדיקה מנקודה 22 דרומה על קו גובה שיתחבר לדרך שיורדת לעין שריר
  • בנקודה 22 עברנו בין שערי בקר פתוחים ונכנסנו בנקודה 23 לסינגל על קו הרכס עד בית הקברות של חמת גדר בנקודה 25
    פה ניתן למלא מים בברזיה של בית הקברות
    מכאן דהירה בדרכי 4X4 שמצומת הדרכים בנקודה 27 יורד במהירות עד נקודה 29
    פה ממשיכים בירידה תלולה בדרך טובה שבנקודה 30 הופכת לדרדרתית מאד לאורך כ 100 מ' בגלל טחינה של ג'יפים
    בהמשך היא שוב טובה
  • בנקודה 31 פנינו ימינה מהדרך לסינגל שריר הנהדר
    בנקודה 32 טבלנו בעין שריר שהיה נחמד אבל עצוב לראות אותו מונמך ל 65 ס"מ ולא בגלל מחסור במים אלא בגלל רשעות וטמטום
    המשכנו בסינגל היורד ומסתיים בנקודה 33 במעבר גדר בקר
    מכאן דרכי 4X4 עד כביש סובב כנרת בנקודה 34 והלאה לתחנת הדלק (1)