Friday, August 22, 2014

מענית ארוך 2

תאריך :  22-8-2014

מועצה איזורית מנשה - חציית כביש "צומת כלניות-צומת משמר הגבול" - סינגל "עוז" - סינגל "האלונים" - סינגל "העולה למגדל" - סינגל היורד מהמגדל" - אום אל קוטוף - סינגל "אקליפטוסים עליון" - צומת הסוס - סינגל "אקליפוסים תחתון" - ונחל נרבתא - סינגל "מצפה אילן" - סינגל "העץ הבודד" - כביש גישה למצפה אילן - כביש "קציר-חריש" - נחל נרבתא - סינגל "הגת" - סינגל "מהו" - חרבת מהו - נחל נרבתא - באר - אבן גבול - מאגר טיהור מים ליד מצר - מצר - שער "פארק היורה" - פינת רויטל - סינגל "החדש" - סינגל "האורנים" - סינגל "קוקה" - סינגל "חריש" - סינגל הלאה לחריש"  - סינגל "עוז" - חציית כביש "צומת כלניות-צומת משמר הגבול"- מועצה איזורית מנשה

נקודת יציאה :  חנייה של המועצה האיזורית מנשה

משתתפים : 17 (2 מיהרו וחתכו מהעץ הבודד)

קובץ TRK

• הפעם החלטתי לשרשר את מיטב הסינגלים בצפון ומזרח מענית ועוד קטע טיולי יותר באיזור הדרום מזרחי לידי מסלול זורם ומגוון
  • התחלנו מהמועצה האיזורית מנשה (1) שם יש חנייה גדולה שמתאימה לקבוצה גדולה
    חצינו את כביש "צומת כלניות-צומת משמר הגבול" ונכנסנו לדרך 4X4 בנקודה 3
    בנקודה 4 נכנסנו לסינגל "עוז" ורכבנו איתו לכל אורכו עד צומת הדרכים בנקודה 10
  • פה יצאנו ללופ בסינגל האלונים מנקודה 11 עד 13
    טיפסנו בדרך וחזרנו להמשך סינגל בנקודה 15 שמסתיים בדרך קצת לפני נקודה 12
    מכאן בדרך 4X4 עד נקודה 10
  • פה פנינו שמאלה ומיד בנקודה 16 נכנסנו לסינגל "העולה למגדל" שמסתיים בצומת הדרכים ליד המגדל בנקודה 17
  • פה ירדנו בסינגל המצויין "היורד מהמגדל" שמסתיים בכפר אום אל קוטוף בנקודה 18
    המשכנו ברחובות ודרכי אום אל קוטוף והלאה מנקודה 19 בדרכי 4X4
    בנקודה 20 נכנסנו לסינגל "אקליפטוסים עליון" עד סופו בנקודה 21
    והמשכנו בדך עד צומת הסוס בנקודה 22
  • פנינו בדרך ה 4X4 היורדת דרומה ובנקודות 23 פנינו שמאלה ומיד נכנסנו לסינגל "אקליפטוסים תחתון" שמסתיים במפגש עם סינגל "מצפה אילן" בנקודה 24
    טיפסנו בסרפנטינות של סינגל "מצפה אילן" עד נקודה 25
    פה פנינו שמאלה וטיפסנו קלות בסינגל "העץ הבודד" וירדנו מהעץ בראש הגבעה בסינגל המשובח עד סופו בכביש הגישה למצפה אילן בנקודה 27
  • ירדנו בכביש הגישה לכביש "קציר-חריש" בנקודה 28 ומיד בנקודה 29 פנינו לדרך לאורך נחל נרבתא
    בנקודה 30 פנינו לדבל בגדה המזרחית של נחל נרבתא ונכנסנו בנקודה 31 לסינגל "הגת" שמסתיים בנקודה 32 בקצה החורשה
    פה פנינו שמאלה לדרך 4X4 בשולי כרם זיתים שמטפסת בשיפןע מתון עד ליבור לסינגל "מהו" בנקודה 33
    הסינגל מטפס תחילה ואז רץ בראש הגבעה ויורד בתלילות בפיתולים עד סופו ליד ערוץ נחל נרבתא בנקודה 34
  • המשכנו בדרך ה 4X4 דרומה ובנקודה 35 פנינו לדרכי 4X4 מזרחה שלאט לאט הופכות יותר צרות ועוברות לצד שדות טבק
    זהו קטע יפה לרכיבה
    למרות שאין מעיין לטבילה בטיול מצאנו בור מים (36) שיש לא פתח מכוסה ומים די עמוקים
    ניתן להשתמש בדלי הקשור לחבל שנמצא במקום ולהצטנן מהמים וכך עשינו
    מכאן המשכנו בדרכי 4X4
    בנקודות 37 יש קיר קצר בשיפוע מטורף ומלא פודרה מרכבים/אופנועים
    בראשו יש זולה נחמדה עם ספסלים
    בנקודה 38 יש אבן גבול של הקו הירוק (ראה תמונות)
    מכאן ירידה בדרכי 4X4 וסינגל קצר בנקודות 39 והלאה על הדרך שמעל בריכת הטיהור עד צומת דרכים ליד כניסה אחורית לקיבוץ מצר בנקודה 40
  • המשכנו בדרכי מטעים עד לגדר "פרק היורה" בנקודה 41 ועברנו במעבר הפתוח עם גשרון קק"ל ירוק שלצד השער המאיים
    המשכנו בדרכי 4X4 שחולפות ליד פינת "רויטל" בה מספר ספסלים ובנקודה 43 נכנסנו לסינגל "החדש" בו ירדנו עד נקודה 44
    מכאן טיפוס ימינה וכניסה לסינגל לא מסודר בנקודה 45
    בנקודות 46 קטע דרך 4X4 ושוב סינגל , הפעם סינגל "האורנים" שמזמן לא רכבנו בו ואכן היה מאד לא מתוחזק שירד עד נקודה 47
    מכאן רכיבה בדרך ה 4X4 מערבה
    סינגל "חריש" היה הרוס בקטע שרצינו להכנס ולכן המשכנו עד צומת הדרכים בנקודה 48
    טיפסנו עד מפגש עם סינגל "קוקה" בנקודה 49
  • מכאן בסינגל "קוקה" , קטע קצר של 4X4 בנקודות 50 והלאה בסינגל "חריש" עד סופו בנקודה 51
    חצינו מתחת כביש 6 בנקודה 52 והמשכנו בסינגל "הלאה לחריש" עד סופו בצומת בצומת הדרכים בנקודה 53
    בנקודה 54 חברנו לסינגל "עוז" ורכבנו איתו עד סופו בנקודה 4 והלאה כמו בהתחלה עד האוטו (1)