Friday, August 15, 2014

משתטחים על קברי צדיקים בהר אביתר

תאריך :  15-8-2014

מצודת ביריה - סינגל ביריה - חציית כביש יער ביריה - סינגל ביריה של קק"ל - דרך האומגה - כביש "צומת עין זיתים-רמות נפתלי" - חניון עין זיתים - מושב דלתון - קבר רבי יוסי הגלילי - קבר הלל האמוראי - הר אביתר - סינגל אביתר - קבר רבי יהודה בן תימא - סינגל אביתר - ליד בריכת קש - סינגל דלתון - דרך ממערת עלמה - ריחנייה - כביש "צומת עין זיתים-רמות נפתלי" - ליד עלמה - נחל קציון - סינגל קציון - חרבת קציון - סינגל בין קציון למרות - חרבת מרות - הר איילת - שטח אש 100 - חצייה מתחת כביש 90 - ליד תל חצור - הכביש הישן לאיילת השחר - איילת השחר

נקודת יציאה :  חנייה של מצודת ביריה

נקודת סיום : חנייה ליד אולם הארועים של איילת השחר

משתתפים : 18 (עמי התנתק מאתנו ביער ביריה והמשיך במסלול משלו)

גובה מצטבר : 506 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK

הערות :
  • כל שבוע אני מחפש רעיונות למסלול ליום ששי שיעביר לנו עוד שבוע של אוגוסט
    בגלל שהרגשתי שמיציתי את רוב המעיינות החלטתי לנסות משהו אחר ולרכב במסלול לא מעגלי עם מעט עליות
    האיזור הוא האיזור הגבוה בגליל העליון כך שהטמפרטורות יחסית נמוכות יותר
    הרבה זמן (שנים) אני חושב איך להגיע לאיזור הר אביתר ואין שם דרכים נוחות שמאפשרות חצייה שלו
    הפעם החלטתי לנסות ויהי מה
    סה"כ מסלול שרובו הגדול חדש עבורי ועבור הקבוצה , אבל כרוך בכמה קטעים לא רכיבים במיוחד בקיץ
    מצד שני כל החלק הראשון היה במזג אוויר סביר
    לעומת זאת הסיום , חרבת קציון , מרות היה קשה בגלל החום
    בחורף/אביב המסלול יהיה משובח
  • התחלנו ממצודת ביריה (1) וחברנו לסינגל ביריה יורד מהמצודה בנקודה 2
    בגלל נזקי השלגים נראה שהסינגל שהיה יורד בתלילות נעלם או שלא שופץ והמשכנו עם הסינגל על הרכס עד נקודה 3
    פה פנינו לדבל שיורד בערוץ עד כביש יער ביריה בנקודה 4 והמשכנו עד חיבור לסינגל ביריה של קק"ל בנקודה 5
    פה עלינו על הסינגל מזרחי הפוך לכיוון הרשמי
    זהו קטע יפה עם נוף יפה צפונה והסינגל עובר על מתלול
    הוא מסתיים בדרך ה 4X4 בנקודה 6
    מכאן רכבנו עם דרכי הנוף עד צומת הדרכים בנקודה 7
    מכאן עד חיבור לכביש "צומת עין זיתים-רמות נפתלי" בנקודה 9
  • מכאן רכיבה בשולי הכביש עד הפנייה למושב דלתון (10)
    פנינו ונכנסנו למושב דלתון בנקודה 11 ויצאנו ממנו בשער אחורי בנקודה 12 (השערים היו פתוחים)
    הדרך מכאן סלולה ופנינו בנקודה 13 בדרך מטעים סלולה שטיפסה עד קבר יוסי הגלילי בנקודה 14
    יש מכאן תצפית יפה על הר אביתר וכל הצפון
  • מכאן ירדנו ללא שביל מוגדר אבל 80% רכיב כי השטח פתוח פרט לגדר נמוכה וחברנו לדרך בנקודה 16
    רכבנו בדרך דרומה עד נקודה 17
    פה נכנסנו דרך פשפש בגדר בשביל לא ברור אבל רכיב כולו עד קבר הלל האמוראי (18)
  • חזרנו בשביל לנקודה 17 ובדרך ה 4X4 צפונה עד צומת הדרכים בנקודה 19
    פה פנינו מזרחה בדרכי 4X4 בין מטעים עד נקודה 20
    מכאן טיפוס בסינגל בסימון שבילים אדום להר אביתר
    בשלב מסויים בנקודה 21 סטינו מהסימון לקטע לא רכיב
    הסינגל האדום רכיב כולו בעלייה ובירידה
    בנקודה 22 חברנו חזרה לסינגל האדום והמשכנו איתו עד הפסגה וקבר יהודה בן תימא בנקודה 23
  • ירדנו בסינגל האדום ברכיבה רציפה עד חיבור לדרך בנקודה 20 והלאה בדרכי 4X4 עד נקודה 25
    פה פנינו ימינה לסינגל דלתון (נקודות 25 עד 30) שהוא דבל שהופך סינגל ויורד לוואדי בנקודה 26 ומנקודה 27 הופך סינגל טכני רכיב עד נקודה 28
    בין נקודות 28 ל 29 יש קטע לא רכיב ואחר כך שוב רכיב עד חיבור לדרך בנקודה 30
    מכאן טיפוס קצר בדרך ה 4X4 עד חיבור לדרך הלבנה ממערת עלמה בנקודה 31
    המשכנו עם הדרך הלבנה עד כביש
    "צומת עין זיתים-רמות נפתלי" בנקודה 32
  • פה רכבנו בשולי הכביש שהופך אחרי עלמה לירידה מהירה עד נקודה 33
    פה פנינו לדרך לבנה טובה בין מטעים וכרמים בירידה מהירה בסימון שבילים כחול עד נקודה 34
    מכאן סינגל בסימון כחון שנתחיל רכיב אבל בין נקודה 35 לחרבת קציון בנקודה 36 יש הרבה קטעים בסינגל זרועי אבנים שמצריכים קטעי הליכה מרובים (כ 50%)
    בחרבת קציון שרידים יפים של עמודים מבית כנסת מתקופת המשנה והתלמוד
  • מכאן המשכנו בסינגל הכחול (בין נקודה 36 ל 37 לא היינו על הסינגל והקטע רכיב חלקית)
    מנקודה 37 סינגל רכיב לחלוטין עד נקודה 38
    מכאן קטע לא רכיב שבסופו טיפוס תלול וקצר לחרבת מרות (40) כאשר מנקודה 39 ל 40 זה רכיב
  • ממרות עלינו על דרך 4X4 שחוצה אוכף של הר איילת ואז יורד במהירות עד ליד המחנה הצבאי של שטח אש 100 בנקודה 42
    ניתן לעבור בלי להכנס לפי המסלול שרכבנו ולהתחבר לכביש הגישה לבסיס בנקודה 43
    מכאן רכיבה בכביש הגישה ומעבר מתחת כביש 90 בנקודה 44 וחיבור לכביש הישן לאיילת השחר בנקודה 45