Friday, August 01, 2014

ברעם ויראון

תאריך :  1-8-2014

חניון בית הכנסת העתיק בברעם - כביש 8969 - כביש 899 - שמורת יער ברעם - נחל צבעון - נחל דישון - גבעת חלב - נחל גוש חלב - סינגל "הטחנות" - נחל דישון - עין ערבות - רכס חוות מתיתיהו - כביש 899 - רמת יראון - עין יראון - ליד קיבוץ יראון - יקב גליל - ברעם - דובב - כביש 8969 - חניון בית הכנסת העתיק בברעם

נקודת יציאה :  חנייה של בית הכנסת העתיק בברעם (החנייה בתוך שטח הגן הלאומי - השומר בכניסה לא התנגד שניכנס לחנייה בלי לשלם - במקרה ויש בעיה ניתן לחנות במספר רחבות קטנות בשולי כביש הגישה לאתר מחוץ לשער)

משתתפים : 22 (גיל פרש בגוש חלב בגלל תקלה)

גובה מצטבר : 692 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK

הערות :

• זהו עוד מסלול שבניתי כדי להתגבר על בעיית מזג האוויר החם והמגעיל הצפוי
    יצאנו לצפון הרחוק והגבוה באיזור בו הלחות נמוכה יותר והטמפרטורות בבוקר נמוכות בקצת מהאיזור הקרוב לחוף
    באותה הזדמנות גם רכבנו במספר מקומות בהם טרם רכבנו בעבר וגם טבלנו בעין יראון שלא ביקרנו בו קודם
  • התחלנו מבית הכנסת בברעם (1) וירדנו לכביש 8967 בנקודה 2
    משם לכביש 899 בנקודה 3
  • בנקודה 4 ירדנו לדרך 4X4 דרדרתית שיורדת לערוץ נחל צבעון אותו פגשנו בנקודה 6
    רכבנו קצת שמאלה על שביל ישראל עד נקודה 7 בה השביל בנחל צבעון הופך סינגל ובהמשך הוא לא רכיב
    מפה טיפסנו בדרך 4X4 טכנית ודרדרתית בכיוון גוש חלב
    בהמשך הדרך חוצה את ערוץ נחל דישון ומטפס עד חיבור לדרך סלולה בנקודה 8 שמובילה לגוש חלב
    בנקודה 10 פנינו לדרך 4X4 שמטפסת שמאלה לגבעת חלב
    בנקודות 11 הדרך נחלצתה ע"י מטע חדש ונאלצנו לעקוף רגלית את גדר המטע ואז ללא שביל מוגדר עד צומת הדרכים בנקודה 12
    ניתן לרכב הכל אם עולים בדרך בנקודה 9 ואיתה עד נקודה 12
    עוד אפשרות היא לרכב לכפר גוש חלב ולרדת בערוץ נחל גוש חלב
  • בנקודה 12 רכבנו על הרכס של גבעת חלב בנוף יפה של הגליל העליון והלאה לגולן ולבנון
    בנקודה 13 מתחילה ירידה תלולה ודרדרתית לנחל גוש חלב
    היו בה קטעים מסויימים שרובנו ירדנו ברגל
    סוף הירידה בערוץ נחל גוש חלב בנקודה 14
    בנקודה 15 פנינו שמאלה לסינגל "הטחנות" שבערוץ נחל גוש חלב שמסתיים בנקודה 16 בדרך 4X4
    המשכנו בדרך שמימין לערוץ (17) ובהמשך חוצה את ערוץ נחל דישון במים שאין אפשרות להתחמק מהם
    בנקודה 18 הגענו למעבר מתחת כביש 899
  • אחרי החצייה מתחת לכביש נכנסנו לסינגל קוצני בגלל הפטל בצדדיו
    הוא מסומן בסימון שביל ישראל
    הסינגל מסתיים בנקודה 19 והופך דרך 4X4 בה דהרנו עד צומת הדרכים בנקודה 20
    פה טיפסנו קיר אכזרי שלא מאפשר רכיבה מלאה וחלקנו כמוני טיפסו את כל אורכו רגלית
    בנקודה 21 בצומת הדרכים מסתיים הקיר
  • מכאן בדרך 4X4 סביב הרכס של חוות מתיתיהו עד נקודה 22
    פה בצומת הדרכים פנינו בדרך סלולה ימינה ובנקודה 23 פנינו לדרך סלולה שיורדת עד חיבור לכביש 899 העולה ליראון בנקודה 24
    טיפסנו בשולי הכביש עד נקודה 25
  • בנקודה 25 יש 2 דרכים שיוצאות מהכביש
    הבעיה שיש שער שחוסם את הכניסה לכל אחת מהדרכים
    לדרך השמאלית יותר יש שער גבוע וגדר מצדדיו שלא אפשרו חצייה
    לדרך הימנית קל יותר להכנס בטיפוס מעל השער הנמוך יותר ולכן רכבנו בה
    בנקודה 27 יש פשפש בגדר של המטע שאמנם היה נעול אבל ניתן לטיפוס קל ועברנו אותו והלאה דרך הכרם עד למעיין היפה , עין יראון בנקודה 28
    זהו מעיין בתוך מבנה שמוקף בעצי תאנה גדולים
    הכניסה למים מפתח צר בראש המבנה שאליו מוביל סולם עץ
    בגלל גובה המים כ 15 ס"מ מהתקרה אי אפשר לשחות שם וניתן רק לבן אדם אחד לתבול כולו במעיין הנהדר
  • אחרי הטבילה המשכנו ברכיבה בדרך הלבנה שהופכת לסלולה בהמשך סביב רמת יראון עד חיבור לכביש 899 בנקודה 29
    כאן השער היה פתוח בגלל שעבדו במטע התפוחים
    רכבנו בכביש סביב יראון והלאה בנקודה 30 בכביש פנימי בהקפת הקיבוץ עד צומת הכבישים הפנימיים בנקודה 31
  • המשכנו בכבישים הפנימיים לא רחוק מגבול לבנון כשברקע מימין הכפרים הלבנוניים מרון א ראס ובהמשך ירון
    בנקודה 32 פנינו שמאלה בכביש הפנימי עד נקודה 33
    פה נכנסנו לדרך סלולה במטעים ימינה לכיוון קיבוץ ברעם ובנקודה 34 חצינו את כביש הכניסה לקיבוץ ברעם ליד השער של הקיבוץ והמשכנו בדרך מקבילה לכביש מדרום
    בנקודות 36 חתכנו בדרך 4X4 לכיוון דובב וחברנו לכביש 8967 שמוביל עד בית הכנסת העתיק בברעם בו חנינו (1)