Friday, August 29, 2014

קצרין

תאריך :  29-8-2014

עין אל עלמיין - כביש "צומת בית צידא-צומת בית המכס העליון" - דרך לאורך נחל משושים - ליד עין אמפי - נחל משושים עליון - מחנה צנובר - כביש גישה למחנה צנובר - כביש 9098 - בית הכנסת בעין נשוט - כביש 9098 - עין פחורה - חרבת פחורה - פרק קצרין - סינגל קצרין - קצרין - סינגל קצרין - כביש 9088 - קצרין - אתר פסולת קצרין - ודי דיפלה - נחל משושים - עין אמפי - דרך לאורך נחל משושים - כביש "צומת בית צידא-צומת בית המכס העליון" - עין אל עלמיין

נקודת יציאה :  ליד עין אל עלמיין

קובץ TRK

קובץ KMZ ל GPS

• הקיץ כבר נמאס והיה לי קשה למצוא רעיון לטיול השבוע
    בסופו של דבר החלטתי על מסלול בגולן עם מעט עליות , אבל מעגלי וגם שיבדוק אתרים חדשים בשבילנו וגם יכלול מספר רחצות
    כצפוי סינגל קצרין היה מאכזב
    סינגל שמתפתל ומתפתל בכדי לצבור קילומטרג' , חבל שהתקציב והמאמץ שהושקע לא נוצל ליצור סינגל יפה שמתחיל או מסתיים בקצרין אבל עושה 14 ק"מ בטבע היפה שיש בסביבה
    הוא לא בנוי למתחילים ואולי יואיל למי שגר באיזור ורוצה אימון וגם לו זה יהיה משעמם מהר מאד
    לפחות סימנו V על הסינגל אבל לא נראה שנחזור אליו , אולי קטע קצר שישתלב במסלול
  • התחלנו מהמקום בו חנינו מעל בריכת הקצינים בעין אל עלמיין (1) וטיפסנו בדרך ה 4X4 לכביש "צומת בית צידא-צומת בית המכס העליון" (2)
    מכאן בשולי הכביש עד הפנייה לדרך הסלולה בתחילתה מעל נחל משושים בנקודה 3
    פה רכבנו בדרך הסלולה ובנקודה 4 פנינו שמאלה לכביש משובש שחולף על פני עין אמפי טממשיך במעלה נחל משושים
    בנקודה 5 יש שביל שיורד לבריכה בזלתית בערוץ נחל משושים
    אנחנו טיפסנו בכביש המשובש שבנקודה 6 ליד שער של מחנה צנובר הופך לדרך בה המשכנו
    בנקודה 7 פנינו לכביש שמוביל לש"ג בנקודה 8
    קיווינו להכנס פה לכביש של חלק ממחנה צנובר שהוא נטוש באיזור זה
    הפעם הש"ג היה מאוייש והחיילת בשער לא הסכימה לנו להמשיך לעין ראובן (9)
    קצת על עין ראובן : http://amudanan.co.il/#!wiki=p580623

• המשכנו בכביש הגישה לבסיס עד צומת הפנייה לקצרין (10) והלאה עד נקודה 11
    פה ירדנו בסינגל רכיב חלקית עד שרידי בית הכנסת העתיק (משוחזר בחלקו) בחרבת נשוט (12)
    אין מכאן שביל לנחל משושים ולכן חזרנו באותו סינגל עד הכביש (11) ואז במורד הכביש עד נקודה 10
    פנינו שמאלה לכיוון קצרין ובנקודה 13 ירדנו לדרך 4X4 לערוץ נחל משושים ואז טיפוס אכזרי וקצר בין נקודה 14 ו 15
    המשכנו בדרכי 4X4 עד פרק קצרין בנקודה 16
    פה נכנסנו לדרך סלולה עד נקודה 17 בה פנינו שמאלה לדרך וירדנו לסינגל קצרין בנקודה 18
    סינגל קצרין מתואר בדף מסלול נפרד
  • פנינו לסינגל שמאלה נגד כיוון השעון שהוא הכיוון הרשמי
    רכבנו עד ליד המעבר מתחת לכביש בנקודה 19
    עברנו מתחת לכביש והמשכנו בטיילת קצרין ועל המדרכה עם סימון הסינגל הצהוב עד נקודה 20
    פה הסינגל פונה שמאלה ובנקודה 20 ממשיך וחובר בנקודה 22 לטיילת קצרין הסלולה
    בנקודה 23 נגמר השביל הסלול וממשיכים בדרך והלאה שוב בסינגל כשהכל מסומן בסימון הסינגל
    בנקודה 19 עברנו שוב מתחת לכביש ופנינו למגרש המשחקים בנקודה 24 לארוחת בוקר
    המשכנו שוב בסינגל עד נקודה 18 בה חזרנו לדרך בנקודה 17
  • פה המשכנו בירידה בדרך הסלולה וחצינו את כביש קצרין בנקודה 25 והמשכנו בשוליו ובהמשך חברנו לטיילת המקבילה לו עד הכניסה לקצרין בנקודה 26
    ירדנו במורד הכביש בקצרין והלאה במדרחוב מנקודה 27
    בנקודה 20 בה כבר עברנו קודם כחלק מסינגל קצרין פנינו שמאלה , אבל בניגוד לסינגל המשכנו בנקודה 21 ישר בדרך 4X4 עד לאתר הפסולת בנקודה 28 והלאה בדרכי 4X4 שהופכות טכניות (28) ויורדות לערוץ נחל משושים בנקודה 29
    רכבנו במעלה נחל משושים בשיפוע לא קשה עד חיבור לכביש המשובש בנקודה 31
    המשכנו שמאלה בכביש המשובש ונכנסנו בסינגל רכיב חלקית לכיוון עין אמפי בנקודה 32
    עין אמפי (33) היה כרגיל נהדר ומלא מים וברחצה בו הרגשנו כאילו הכנסנו ברזל מלובן למים קרים
  • יצאנו מהמעיין וחזרנו לכביש המשובש (32) וטיפסנו במעלהו עד כביש "צומת בית צידא-צומת בית המכס העליון" (3)
    ירדנו בשולי הכביש עד הפנייה לבריכת הקצינים בנקודה 2 והגענו למכוניות בנקודה 1
    מכאן ירדנו במדרגות למעיין הנהדר (34)