Friday, August 08, 2014

אל בור המים ביודפת

תאריך :  8-8-2014

הושעיה - טיילת הושעייה - כביש גישה להושעיה - סינגל הושעיה - סינגל ריש לקיש - גבעת קט - חצייה מתחת כביש 65 - לאורך תעלת המוביל הארצי - בקעת בית נטופה - חרבת רגמה - נחל יודפת - תל יודפת - בור המים בראש תל יודפת - למרגלות הר עצמון - ירידה לכפר מנדא - כפר מנדא - כביש "צומת הסוללים-יודפת" - תל חנתון - בקעת בית נטופה - נחל יפתחאל - סינגל הושעיה - טיילת הושעיה - הושעייה

קובץ TRK

• לפני שבועיים הציע לי יניב רעיון לבקר בבור המים שבראש תל יודפת
    הבור מלא מים כל השנה ומצריך ירידה מאתגרת בסולם חבלים של כ 7-8 מ' ישר אל תוך המים
    אין שם סולם או חבל קבוע ולכן ארגן יניב את חבריו משכניה שיביאו לנו את הציוד וגם עזרו לנו באבטחה של היורדים לבור
    המים בבור בעומק של כ 1.5 מ' במקום אליו יורדים וקצת יותר עמוק מסביב
    כמובן שבכדי להגיע הייתי צריך לבנות מסלול מעניין שהטבילה תהיה באמצעו
  • התחלנו סרכיבה מהושעיה (1) בשביל סלול מקביל לכביש הגישה להושעיה עד נקודה 2
    מכאן קטע קצר בכביש ובנקודה 3 נכנסנו לסינגל הושעיה עד צומת הסינגלים בנקודה 4
    פה פנינו לסינגל ריש לקיש נגד כיוון השעון ובנקודה 5 עזבנו אותו והמשכנו בדרך 4X4 עד המעבר מתחת כביש 65 בנקודה 7
  • אחרי שעברנו מתחת לכביש רכבנו בדרכי 4X4 טובות תוך חצייה מעל תעלת המוביל בנקודה 8 ואז במקביל לתעלה עד נקודה 10
    פה פנינו צפונה וחצינו את בקעת בית נטופה עד צומת הדרכים בנקודה 12
  • כאן טיפסנו בעלייה בסימון אדום לכיוון תל יודפת
    זוהי עלייה בדרך 4X4 זרועת אבנים שמתחברת בנקודה 13 לדרך לבנה בה המשכנו עד לחנייה הקטנה ליד תל יודפת (14)
    פה טיפסנו בסינגל רכיב לראש התל ליד בור המים בנקודה 15
    נראה שעושים עבודות בתל יודפת בסידור שבילים ודרכים , כנ"ל הסינגל בו טיפסנו לראש התל
  • אחרי ביקור ורחצה מאתגרים בבור המים הנהדר ירדנו באותו סינגל חזרה לחנייה בנקודה 14
    מכאן המשך בדרך לנקודה 16
    פה פנינו וטיפסנו בשיפוע קל בדרך 4X4 למרגלות הר עצמון עד נקודה 18
    מכאן ירידה טכנית ארוכה , דרדרתית ותלולה , רכיבה כולה (נדרשת זהירות)  , עד כפר מנדא בנקודה 21
  • פה פנינו מערבה לדרך 4X4 בשטח בנוי חלקי ובנקודה 22 פנינו דרומה עד כביש "צומת הסוללים-יודפת" בנקודה 23
    בכדי לחצות את הכביש רכבנו בכביש מזרחה ואז בנקודה 24 במקום בו נגמר מעקה הבטיחות הגבוה בין הנתיבים חצינו לצד הדרומי של הכביש ורכבנו לאורכו ובהמשך במדרכה עד נקודה 25
  • פה נכנסנו לרשת דרכי מטעים וכרמי זיתים נוחות בכדי לא לרכב בכביש עד נקודה 28
    בנקודה 28 חצינו את
    כביש "צומת הסוללים-יודפת" ונכנסנו לדרך מקבילה לו צפונה ואז עם דרך עד העלייה לתל חנתון בנקודה 29
    פה טיפסנו לתל חנתון בעלייה תלולה ובראשו ביקרנו בשרידי המצודה הצלבנית היפה בנקודה 30
  • ירדנו מראש התל לעין חנתון בנקודה 31
    המעיין די מסכן ולכן לא טבלנו בו (יש קצת מים בתחתית המבנה) , (הבריכה ששם יבשה)
    מכאן בדרכי 4X4 חצינו את בקעת בית נטופה עד מעבר מתחת כביש 65 בנקודה 34
  • אחרי החצייה מתחת לכביש רכבנו בדרכי 4X4 עד חיבור לסינגל ריש לקיש בו רכבנו בבוקר בנקודה 36
    בנקודה 4 חברנו לסינגל הושעיה ורכבנו בו מזרחה (הפוך מבבוקר) עד כביש הגישה להושעיה בנקודה 3