Friday, October 17, 2014

נווה אילן

תאריך :  17-10-2014

תחנת דלק בלטרון - סינגל מעקה הבטיחות מקביל לכביש 3 - כביש 3 - בית המרחץ הרומי - קבר שייך אבן ג'בל - סינגל קק"ל השחור בפרק קנדה - סינגל רכס התותחים - שרידי הכפר דיר איוב - ליד מחלף שער הגיא - חרבת חרסיס - נחל אילן - אולפני גג בנווה אילן - נווה אילן - סינגל ליד יד השמונה - נחל יתלה - הקניון השחור בנחל יתלה - סינגל "מבוא ירון" - עין איילון - סינגל "רודי פרוג'קט" - סינגל "שביל העמודים" - סינגל קק"ל השחור בפרק קנדה - האגם של פרק קנדה - כביש 3 - תחנת דלק בלטרון

נקודת יציאה :  תחנת דלק בצומת לטרון

קובץ TRK

• מזמן לא רכבנו בפרק קנדה ומזמן לא שילבנו אותו עם עלייה לכיוון נווה אילן
    הפעם גם בדקנו כמה סינגלים באיזור נווה אילן וטעות קטנה עלתה לנו גם בקטע רגלי בסבך
  • יצאנו מתחנת הדלק בלטרון (1) ובקצה הכביש הישן שמשמש כחנייה (3) רכבנו בסינגל בשטח שמעבר למעקה הבטיחות של כביש 3 עד הכניסה האחורית ללטרון (4)
    מכאן רכיבה בשולי הכביש לכיוון פרק קנדה ובנקודה 5 פנינו לשביל לכיוון בית המרחץ הרומי ופנינו לסינגל מסודר עם כמה מדרגות בעלייה עד הדרך בנקודה 6
  • טיפסנו בדרך הלבנה ובנקודה 7 נכנסנו לסינגל שמתחיל תלול עד קבר שייך אבן ג'בל ואז זורם על קו גובה לנקודה 8
    מכאן בדרך עד כניסה לסינגל קק"ל השחור של פרק קנדה בנקודה 10
  • רכבנו בסינגל השחור עד הדרך בנקודה 11
    פה חצינו את הדרך ועלינו על סינגל "רכס התותחים" שתחילתו טכני קל עד בינוני עד נקודה 12
    מכאן חלקנו רכבו בדרך ה 4X4 המסומנת ירוק וחלקנו בהמשך הסינגל שהוא טכני קשה עד סופו בנקודה 13
  • מכאן ירדנו בדרך הירוקה והלאה בדרכי 4X4 לנקודה 14
    פה נכנסנו לסינגל זורם במישור עד נקודה 15 ליד הגדר שסביב איזור הבנייה של מנהרות המסילה החדשה לירושלים
    בגלל שהשביל חסום צפונה ומערבה חזרנו אחורה קצת ונכנסנו לקצה השטח הזה בפרצה בגדר בנקודה 16
    המשכנו בדרכי המתחם עד שער היציאה ממנו בנקודה 17
    השומר לא היה מרוצה , אבל מה לעשות
    המשכנו בדרך לחרבת חרסיס עד חניון הפיקניק בכניסה לנחל אילן בנקודה 18
  • מפה התחלנו בטיפוס הארוך שהוא מתון ברובו בנחל אילן עד צומת הדרכים בנקודה 19 מתחת נווה אילן
    מכאן טיפוס בדרך טובה עד הכביש לנווה אילן בנקודה 20
  • פה פנינו שמאלה במורד הכביש לנווה אילן ובכיכר בנקודה 21 פנינו לדרך הנכנסת לבית הקברות ומיד מימים לבית הקברות בדבל שהופך מיד לסינגל
    אנחנו פנינו שמאלה לסינגל לכיוון נקודה 23
    פה חברנו לדרך לפני נקודה 23 וזאת היתה טעות
    היינו צריכים בנקודה 25 לרדת בסינגל לא ברור שממשיך וחובר לערוץ והמשכו כסינגל לנקודה 26 והלאה
    אנחנו התפתינו לדרך מנקודה 23 שהופכת דבל עד נקודה 24 בה יש נקודת תצפית שניתן להגיע אליה ממלון יד השמונה
    התלבטנו איך לחזור למסלול וחתכנו בשבילי עזים וללא שביל כלל בסבך מנקודה 24 לנקודה 26 בה חברנו לסינגל
    מומלץ כמו שכתבתי למעלה להמשיך בנקודה 25 בסינגל שיורד לוואדי ומגיע לנקודה 26
    מנקודה 26 רכבנו בסינגל זורם בד"כ פרט לכמה עצים שנפלו ואילצו מעקף קצר עד שבנקודה 27 הוא חבר לדרך שיורדת לערוץ נחל יתלה
    פנינו לדרך ימינה וירדנו איתה עד חיבור לדרך המסומנת שחור בנחל יתלה
  • פה דהרנו במורד נחל יתלה עד אתר העבודות על מנהרת הרכבת בצומת הדרכים בנקודה 29
    פה לא ניתן היה להמשיך בדרך ימינה העוקפת את הקניון השחור ולכן ירדנו עם האופניים רגלית בסימון האדום שבו מספר מפלים שמצריכים העברת האופניים בידיים עד אחרי המפגש עם השביל הירוק היורד מכיוון נחל החמישה ואז מנקודה 30 שוב יש דבל בסימון אדום שהופך דרך 4X4 עד פרק קנדה
    המשכנו בנקודה 31 בדרך עד לשער של מכלאת בקר בנקודה 32
  • חצינו את השער הניתן לפתיחה וחברנו לסינגל "מבוא ירון" ורכבנו עלו עד סופו בדרך 4X4 בנקודה 33
    מכאן בדרך 4X4 לצומת הדרכים בנקודה 34 בה פנינו שמאלה לדרך שמנקודה 35 מטפסת לכיוון תל איילון
  • בנקודה 36 כשמשמאל עין איילון שהיה יבש פנינו ימינה לסינגל "רודי פרוג'קט"
    בהתחלה טיפוס קצר ואז הסינגל זורם עד סופו בנקודה 37
    פה בדרך פנינו ימינה ומיד שמאלה
    עברנו על גשרון קק"ל ירוק בתחילת סינגל "שביל העמודים" עליו זרמנו עד סופו בנקודה 39 בה הוא הופך דרך 4X4
    בנקודה 40 חברנו לסינגל קק"ל השחור ודהרנו בו בירידה נהדרת עד סופו בחיבור לכביש בפרק קנדה בנקודה 41