Friday, October 10, 2014

בין חרבת דוסטרי לשוקף

תאריך :  10-10-2014

חורשת לימור בכניסה לעתלית - חרבת דוסטרי - סינגל דוסטרי - חורשת לימור - ליד מחנה המעפילים בעתלית - כביש 721 - חצייה מעל כביש 2 ליד תחנת הניסיונות של אהרונסון - חציית כביש 4 - צומת עין הוד - כביש העלייה לעין הוד - רכס אצבע - כביש העלייה לעין הוד - עין הוד - ימין אורד - כביש לעין חוד - עין שוקף - נחל בוסתן - למרגלות הר יללת התנים -  דליית אל כרמל - ליד בית אוליפנט - הר שוקף - סינגל שוקף - חרבת רקית - חניון האגם -  כביש בית אורן - נחל אורן - הר אורן - חרבת יונית - בית ספר צבי סיטרין - כלא 6 - כביש 721 - מחלף עתלית - ליד מחנה המעפילים בעתלית - חורשת לימור

נקודת יציאה :  חורשת לימור בכניסה לעתלית (עוברים את מחלף עתלית ופונים שמאלה לכיוון עתלית , מיד אחרי תחנת הדלק שמימין פונים ימינה לחורשת לימור)

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• בניתי מסלול בכרמל וגיוונתי אותו בביקור בחירבת דוסטרי
    בנוסף חזרנו לירידה המשובחת מכיוון בית אורן על השלוחה עד המצוק שמעל בית ספר צבי סיטרין שליד צומת אורן , כאשר את הקטע האחרון של המצוק צריך לרדת רגלית
  • יצאנו מהחנייה (1) ופנינו צפונה ורכבנו לכיוון חרבת דוסטרי אליה טיפסנו עם האופניים על הכתף במדרגות (נקודות 2) שהביאו אותנו עד תצפית בריכת המים
    אחרי תצפית יפה ב 360 מעלות והסבר על המצודה הצלבנית שהיתה כאן המשכנו בסינגל דוסטרי לשרידי מצודת דוסטרי והלאה לחפיר הדרומי (3) ובסינגל ממזרח לחרבה חזרה לחורשת לימור (1)
  • מכאן בכביש היציאה מעתלית והמשך מעל כביש החוף עד נקודה 6
    פה פנינו לדרכי שדות סביב חוות אהרונסון שהובילו אותנו לכביש בנקודה 7
    המשכנו בדרך מקבילה לכביש ממערב עד נקודה 8 בה חצינו את כביש 4 בצומת עין הוד
  • מכאן מתחיל הטיפוס
    תחילה קטע קצר בכביש לעין הוד ובנקודה 9 פנינו לדרך 4X4 לבית קברות שבצדה זיתים שהיו במסיק
    אחרי בית הקברות הדרך מתחילה לטפס לרכס אצבע ובנקודה 11 על רכס אצבע עזבנו את הדרך
    בעבר רכבנו עם הדרך מספר פעמים צפונית לבית ספר ימין אורד , אבל הפעם יש עבודות והדרך חסומה ולכן העדפנו לרדת ימינה בסימון אדום בסינגל שתחילתו טכנית מאד ולא רכיבה לרוכבים כמונו עד נקודה 12
    מכאן הסינגל רכיב וחובר לדרך 4X4 בנקודה 13 שחוברת לכביש העולה לעין הודבנקודה 14
  • פה טיפסנו עם הכביש עד הצומת בנקודה 15
    ניתן לפנות בכביש שמאלה לימין אורד ולהגיע בכביש עד נקודה 16
    בגלל שיש לכביש מחסום פניתי מיד מעבר לגדר לדבל ממזרח לגדר עד פשפש ליד הרפת שהיה פתוח ודרכו הגענו לנקודה 16
    מכאן בכביש לעין חוד
  • בנקודה 18 ירדנו לדרך 4X4 שמאלה בירידה מהירה לצומת הדרכים בנקודה 19
    פה פנינו לדבל עד נקודה 20 שהחל להתפוגג בנקודות 20 ולכן חתכנו דרומה כ 10-20 מ' ללא שביל אבל בנוחות לדרך ה 4X4 שבנקודות 22 הופכת לקיר קצר שהצריך מעבר להליכה
    בהמשך הדרך שוב בשיפוע נוח ובנקודה 22 פנינו לדרך 4X4 נוחה למרגלות הר יללת התנים שממשיכה לכיוון דלית אל כרמל
    בנקודה 23 הדרך חוברת לכביש שנכנס לדלית אל כרמל אחרי שצדדיו הפכו למזבלה מאולתרת (עצוב ומסריח)
  • בנקודה 24 בעיקול החד פנינו לרחוב שמוביל לבית אוליפנט בצומת הרחוהות בנקודה 25
    המשכנו בטיפוס ברחובות בסימון שבילים אדום עד שיא הגובה בנקודה 26
    בצומת כאן פנינו לדרך 4X4 בסימון אדום שתחילה מטפסת ובהמשך ממשיכה על קו גובה עד המפגש עם סינגל שוקף בנקודה 27
  • פה כרגיל מתחילה החווייה הנהדרת של ירידה בסינגל שוקף המשובח שסימונו אדום
    הסינגל הרכיב לרובנו לכל אורכו פרט למטרים בודדים פה ושם (שרוכבים טכניים ירכבו בנוחות) מסתיים בחניון האגם בנקודה 28
  • מכאן יצאנו מהחניון לכביש העולה לבית אורן בנקודה 29 וטיפסנו קטע קצר בכביש עד נקודה 30
    פנינו שמאלה וטיפסנו בדרך המסומנת כחול שתחילתה תלולה וההמשך מטפס במתינות עד צומת הדרכים בנקודה 31
  • פה עברנו את השער הירוק שעליו שלט קטן לחרבת יונית ודהרנו בדרך ה 4X4 להר אורן וממנו מתחיל לרדת
    זוהי ירידה נהדרת זרועת אבנים אבל בדרך כלל מאד נוחה ומגיעים בה למהירויות טובות והנוף משם של מישור החוף , הים , עתלית ... מדהים
    הנוף פתוח עכשיו בגלל שהעצים נשרפו בשריפה הגדולה שהיתה בכרמל ולכן שונה ממה שהכרתי בעבר
    הדהירה הארוכה בירידה מסתיימת בסוף הדרך במצוק בנקודה 32
  • שם יש צינור בטון שיורד לערוץ שמאלה
    רכבתי עוד כמה מטרים בסינגל לאורך הצינור עד נקודה 33
    מכאן אין ברירה ויורדים עם האופניים לפעמים על הכתף במורד התלול בנקודות 33 עד הערוץ
    בערוץ עולים על סינגל שהופך אחרי כמה מטרים לרכיב ומהגדר של בית הספר צבי סיטרין הופך דרך איתה המשכנו עד כביש 4 בנקודה 34
  • חצינו את כביש 4 ורכבנו בדרך מקבילה לו ממערב שהובילה אותנו עד ליד כלא 6 בנקודה 35
    המשכנו עם הדרכים בין מטעים עד חיבור לשרידי כביש ישן מקביל לכביש 721 מצפון בנקודה 36
    בנקודה 37 עזבנו את הכביש הישן והמשובש ועלינו על כביש 721 ואיתו חלפנו מעל כביש החוף והלאה פנינו לעתלית והגענו לחורשת לימור בה חנינו