Wednesday, October 15, 2014

סינגל הנזירים וג'בל חרמון

תאריך :  15-10-2014

קידר דרום - וואדי א-רת'כבר - נחל קדרון - ביר אל חטבה - ביר אברהם - גדה מזרחית של קניון נחל קדרון - מול המרסבא - סינגל הנזירים - מתקן טיהור שפכים נחל קדרון - כביש בקעת הורקניה - נחל סככה - נחל קומרן - וואדי ח'שנייה - ג'בל חרמון - נחל אוג - מאגר בפתחת נחל אוג - כביש 90 - תחנת דלק בצומת הלידו

נקודת יציאה :  רחבה קרוב לשער של קידר דרום

נקודת סיום : תחנת דלק פז בצומת הלידו

קובץ TRK

קובץ KMZ ל GPS

תמונות ב Facebook (רז)

• מזג האוויר הקריר יחסית הצפוי עורר בי מיד מחשבה לנצל זאת לטיול מדבר ראשון העונה
    החלטתי להכיר את סינגל הנזירים שהמליץ לי עליו רונן ביתן ויושב לי בתוכניות כבר שנתיים
    צרפתי אליו התחלה בסינגל שטרם רכבנו מקידר דרך וואדי א-רת'כבר ותצפית על המרסבא וסיום בירידה מג'בל חרמון לכיוון נחל אוג ויצא לנו מסלול משובח
  • יצאנו מקידר דרום (1) בדרך ה 4X4 היורדת דרומה ובצומת הדרכים בנקודה 2 פנינו שמאלה בסימון אדום ומיד באיזור נקודה 3 ירדנו לסינגל
    הירידה לסינגל לא ברורה במטרים הראשונים , אבל בהמשך הוא ברור וזורם על הגדה המערבית של
    וואדי א-רת'כבר
    בהמשך הסינגל יורד לערוץ וממשיך בערוץ כשכולו רכיב ובנקודה 4 הוא הופך דרך 4X4 בחיבור לנחל קדרון
    בנקודה 5 יש גשר על נחל קדרון
    חלקנו עברנו לגדה המערבית וחלק על המזרחית
    בגדה המערבית הוא ממשיך כסינגל לעתים על שפת הערוץ ולפעמים מעליו
    שתי האפשרויות סבירות
    בנקודה 6 עברנו על גשר רעוע (ראה תמונות) אבל עביר בהליכה מעל ערוץ הקדרון הזורם עם ביוב
    מכאן המשכנו בסינגל עד חיבור לדרך בסימון שחור בנקודה 7
  • פה חברנו לדרך השחורה עד צומת הדרכים בנקודה 8 בה התחלנו בטיפוס בדרך לגדה המזרחית של הקדרון
    בנקודה 9 עזבנו את הדרך לנאקב מדהים על מצוקי הקדרון
    בנקודות 10 הנאקב לא רכיב בחלקים רבים ומצריך פה ושם תמרונים על הסלעים
    בהמשך שוב רכיב עד התצפית על המרסבא בנקודה 11
  • מהשביל טיפסנו קצת דרומה וחתכנו למעלה עד חיבור לדרך בנקודה 12 וטיפסנו איתה עד נקודה 13
  • פה פנינו ימינה לסינגל הנזירים שמתחיל לא ברור אבל במהרה עולים על התוואי שלו שמביא אותנו עד נקודה 14 במפגש עם דרך 4X4
    אחרי כמה עשרות מ' על הדרך שמתפוגגת הסינגל ממשיך שמאלה על השלוחה עד נקודה 15
    פה הסינגל מתפצל
    מומלץ לרדת בסינגל הנמוך שלא מוקלט ולהמשיך איתו
    אני לקחתי את הסינגל העליון ותיקנתי ברכיבה במדרון בנקודות 16 ומכאן עם הסינגל שיורד וממשיך עד בריכות השיקוע של הקדרון בנקודה 17
    כאן רכבנו בדרך ה 4X4
    בין בריכות השיקוע עד היציאה מהשטח שלהן בנקודה 18
    הבריכות מוקפות גדר פרוצה כמעט לכל אורכה , כך שאין בעיה לעבור אותה
    המשכנו בדרכי 4X4
    עד חיבור לכביש של בקעת הורקניה בנקודה 19

• פנינו שמאלה בכביש ודהרנו עד נקודה 20 (קצת לפני הבסיס) ופנינו ימינה לדרך 4X4 והמשכנו בדרכים בטיפוס מתון (פרט לעלייה אחת קצרה ותלולה) עד ראש ג'בל חרמון בצידו הדרומי בנקודה 21
    בפסגה תצפית נהדרת ב 360 מעלות
  • מהפסגה ירדנו לסכין שכולו רכיב לעתים בשיפועים מטורפים עד הוואדי בנקודה 22
    המשכנו בערוץ , לפעמים בדרך , לפעמים ללא דרך עד נקודה 23
    פה פנינו שמאלה לדרך רחבה בסימון שבילים כחול שתחילה עולה ויורדת ובהמשכה יורדת במהירות לנחל אוג בנקודה 24
    פה בצומת פנינו עם הדרך הכחולה ימינה בירידה לנקודה 15
  • כאן פנינו שמאלה לדרך 4X4 ומיד בנקודה 26 פנינו ימינה לדרך לא ברורה לגמרי שמגיעה לערוץ נחל אוג ולצומת דרכים על גדתו הצפונית בנקודה 27
    מכאן רכיבה על הגדה הצפונית ללא שביל מוגדר , אבל הכל רכיב עד שהדרך מתפוגגת וממשיכים בערוץ ללא שביל מוגדר אבל אין דשדש רציני וניתן לרכב בקלות
    בנקודה 28 עולים על סוללה סביב מאגר מים ורוכבים על הסוללה מכאן שהופכת לדרך בנקודה 29 עד צומת הדרכים בנקודה 30