Friday, October 03, 2014

הכרמל הקלאסי עצוב בלי ה"ביובים"

תאריך :  3-10-2014

חניון האגם - נחל אורן - כביש בית אורן - מעל נחל אורן - בית אורן - חוות הסוסים של בית אורן - שביל הג'יפים - נחל כלח - שוויצריה הקטנה - מתחת מצפור הצוק - סינגל "המבצר האחרון" - כביש כניסה לחי בר - ליד האוניברסיטה - חציית כביש "אוניברסיטה-עוספייה" - תחנת כיבוי ליד האוניברסיטה - סינגל "המחצבה" - כניסה לחורשת ה 40 - חציית כביש "אוניברסיטה-עוספייה" סינגל "נוף אורנים" - סינגל "הצינור" - ליד בוסתן הכרמל - סינגל מצפור יד לבנים - צומת דמון - סינגל "נשר עילי" - סינגל התדות - בית היערן - כביש "אוניסרסיטה-עוספייה" - סינגל אלון - בקעת אלון - נחל אורן - הר שוקף - סינגל שוקף - חניון האגם

נקודת יציאה :  חניון האגם

קובץ TRK

תמונות ב Facebook (רז)

• מזג האוויר הנעים מעורר נוסטלגיה למסלולים שלא רכבנו מזמן ומתאימים לסתיו
    הפעם בחרתי בכרמל הקלאסי
    כבר שמעתי שסינגל הביובים המשובח שתמיד רכבנו כשביקרנו באיזור הפך לדרך רחבה (חזר לקדמותו , כי הוא היה דרך - אמנם צרה - בתחילת דרכו בתחילת שנות ה 80 אבל מאז גדלה הצמחייה והוא הפך לסינגל) ולכן שיניתי את הקלאסיקה וגם ניצלתי את ההזדמנות לכמה בדיקות קטנות
  • התחלנו בחניון האגם (1) ויצאנו לכביש בית אורן (2) וטיפסנו בו ימינה לנקודה 3 בה פנינו לדרך שמטפסת לרכס שמעל נחל אורן
    הדרך מתחילה בשיפוע מבהיל אבל במהרה מקבלת שיפוע מתון ונוח מאד לטיפוס המסתיים בצומת הדרכים בנקודה 5
    פה פנינו ימינה והמשכנו בטיפוס די תלול שבסופו הופך מתון בדרך זרועת אבנים שמביאה אותנו לבית אורן בנקודה 6
  • חצינו את בית אורן וטיפסנו בכביש עד צומת הפנייה לבית אורן בנקודה 8
    פה פנינו שמאלה לשביל הג'יפים המשובח שהופך קצת טכני ויורד לעיקול שבערוץ נחל כלח בנקודה 11
    מכאן טיפוס בסינגל רכיב רובו עד לפני נקודה 12
    המשכנו בטיפוס רגלי קצר עד נקודה 12
  • פה פנינו לסינגל שהמשכו הוזנח והצמחייה גדלה בו עד נקודה 13
    מכאן הוא שוב זורם ופנוי מצמחייה מפריעה עד נקודה 14 פרט לירידה קצרה ודרדרתית של כ 5 מטרים
    מהחיבור לכביש בנקודה 14 טיפסנו עד הצומת עם כביש "אוניברסיטה-עוספייה" בנקודה 15
  • חצינו את הכביש והמשכנו בכביש שחולף על פני תחנת הכיבוי עד נקודה 16
    בעבר היינו מגיעים לכאן מסינגל הביובים שעכשיו הוא דרך לבנה
    פה נכנסנו לסינגל המחצבה עד הכניסה לירידה לחורשת ה 40 בנקודה 17
    מהחניון שמעל המשכנו בסינגל המסודר עד הצומת בנקודה 19
    טיפסנו בשולי הכביש לנקודה 20
  • פה פנינו לדרך ימינה ומיד בצומת דרכים סלולות נכנסנו לסינגל "נוף אורנים" בנקודה 21
    רכבנו עליו עד סופו בנקודה 22 בצומת הכניסה לחניון נוף אורנים
    פניננו שמאלה בדרך הסלולה וטיפסנו (בעיקר רגלית) בסינגל "הצינור" מנקודה 23
    קצת לפני נקודה 24 הסינגל מתמתן וניתן לרכיבה ואז בצומת הדבלים פונים ימינה ונכנסים לסינגל קצר ונוח מנקודה 24 לנקודה 25 ממנה ממשיכים בדרך 4X4 ואז שוב סינגל מנקודה 26
    המשכנו בסינגל שחוצה את חניון מצפור יד לבנים וממשיך עד ליד צומת דמון בנקודה 27
    צומת דמון משופצת עכשיו ורכבנו בדרך מאולתרת לצומת והלאה לירידה לסינגל נשר עליון בנקודה 28
  • ירדנו בסינגל "נשר עליון" עד נקודה 29 על הדרך
    פה התפתינו לרדת אחרי מרחק קצר על הדרך להמשך הסינגל בסימון שבילים אדום
    הקטע הופך לא רכיב ונאלצנו ללכת ללא שביל של ממש עד תחילת סינגל היתדות בדרך בנקודה 30
    עדיף מנקודה 29 לרכב בדרך ה 4X4 עד נקודה 30 כמו שעשינו רבות בעבר
  • המשכנו בסינגל היתדות עד צומת הסינגלים בנקודה 31
    מכאן טיפוס רגלי עד נקודה 32 והמשך בסינגלים בעלייה באיזור בית היערן עד חניון בית היערן בנקודה 33
  • מכאן רכבנו בדרך הלבנה ובשוכנת רום כרמל עד הצומת עם כביש "אוניברסיטה-עוספייה" בנקודה 35
    המשכנו בשולי הכביש ימינה ובנקודה 36 פנינו שמאלה לדרך 4X4 והלאה עד הכניסה לסינגל "אלון" בנקודה 38
  • סינגל אלון היה הרבה יותר רגוע מבעבר והסתיים בנחל אורן בנקודה 39
    פה פנינו שמאלה בדרך במעלה נחל אורן ובנקודה 40 פנינו ימינה לדרך שבהמשכה מטפסת להר שוקף
    הטיפוס אל הסוכרייה (סינגל שוקף) תמיד מייגע
    בנקודה 43 הגענו לתחילת סינגל שוקף מדרך ה 4X4
    מכאן ירידה טכנית ארוכה ורכיבה פרט למטרים בודדים לרוכב כמוני ורכיבה לחלוטין לרוכבים יותר טכניים